مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

۱۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کلاس

این مطالعه نشان می‌دهد که chimpanzees وحشی ، فردی را با هزینه‌های سطح گروه در پرخاشگری برای مدیریت تعارضات بین گروهی مقایسه می‌کنند .

" مطالعه ما برای یک حوزه تحقیقاتی گسترده مورد توجه است . این نشان می‌دهد که میزان پرخاشگری همواره شاخص خوبی از تراکمات رقابت نیست و در مطالعات آینده اجتناب از پرخاشگری و دیگر اشکال غیر تهاجمی رفتار رقابتی نیز باید در نظر گرفته شود " .

رفتار والدین بر مشارکت کودکان در cyberbullying اثر می‌گذارد.

یکی از محققان اندلس خواهان مشارکت خانواده‌ها و آموزش در برنامه‌های پیش‌گیری است .

تاریخ :

۵ آوریل ۲۰۱۹

مبدا :

دانشگاه سویل

خلاصه :

متخصصان به تازگی یک مطالعه از این برداشت را منتشر کرده‌اند که نوجوانان از پرورش آن‌ها و رابطه آن‌ها با cyberbullying برخوردار هستند . به این ترتیب ، داده‌های بدست‌آمده نشان می‌دهند که مشارکت خانواده‌ها و آموزش آن‌ها در برنامه‌های پیش‌گیری ، بنیادی است که نشان داده می‌شود رفتار والدین تاثیری بر دخالت کودکان در cyberbullying دارد .

متخصصان دانشگاه سویل و کوردوبا اخیرا ً مطالعه‌ای بر روی این ادراک منتشر کردند که نوجوانان از پرورش آن‌ها و رابطه آن‌ها با cyberbullying بهره برده‌اند . به این ترتیب ، داده‌های بدست‌آمده نشان می‌دهند که مشارکت خانواده‌ها و آموزش آن‌ها در برنامه‌های پیش‌گیری ، بنیادی است که نشان داده می‌شود رفتار والدین تاثیری بر دخالت کودکان در cyberbullying دارد .

مهم‌ترین چیز این است که کودکانی که در cyberbullying دخیل نیستند , آن‌هایی هستند که بیش‌ترین علاقه والدین خود را دریافت می‌کنند و نشانه‌هایی از تشویق استقلال و خلق و خوی خوش دارند. به علاوه , آن‌ها کودکانی هستند که به خوبی با والدین خود درباره چیزهایی صحبت می‌کنند که به آن‌ها علاقه دارند و آن‌ها را نگران می‌کنند. در حالی که آن کودکانی که تحصیلاتی براساس انضباط تنبیهی دارند ( کنترل روانشناسی و یا مجازات فیزیکی یا روانی ) تمایل دارند که بیشتر در cyberbullying مشارکت داشته باشند " .

اطلاعاتی که توسط این گروه از محققان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند ، به یک نتیجه‌گیری دیگر رسیدند : هنگامی که شیوه‌های والدین بسیار مناسب نیستند ، به نظر می‌رسد که احتمال افزایش در نقش دوگانه متجاوز / قربانی وجود دارد ، در حالی که در مورد دختران ، هنگامی که آن‌ها به این شکل درمان می‌شوند ، آن‌ها تمایل دارند که "aggressors " باشند .

این مطالعه ، که در آن در مجموع of دانشجوی دوره راهنمایی در اینترنت شرکت کردند ، به عنوان بخشی از پروژه " پاسخگویی و پاسخ آموزشی " ( Keys ، cyberbullying y Riesgos en la ) ، بخشی از پروژه‌های State - - R & D به رهبری دانشگاه سویل، که در آن محققان از دانشگاه‌های کوردوبا و Jaen شرکت کردند، انجام شد.

برنامه Asegurate

این برنامه آموزشی که توسط محققان Andalusian توسعه یافت براساس تئوری رفتار با توجه به هنجارهای اجتماعی ، مهارت‌های خود تنظیمی و باورهای نوجوانان می‌باشد . آن شامل یک بسته کامل از استراتژی‌ها و منابع برای کمک به معلمان است که می‌تواند در برنامه‌درسی معمول گنجانده شود .

مطالعات اخیر تایید می‌کنند که بدون دخالت معلمان در کلاس ، cyberbullying در میان دانشجویان افزایش می‌یابد . به طور خاص ، در مقاله " Asegurate : یک برنامه مداخله‌ای علیه cyberbullying براساس تعهد معلمان و طراحی مطالب آموزشی آن " ، رفتار و نظرات یک کل of آموزان در کلاس پنجم و ششم در آموزش ابتدایی و متوسطه ( ۴۸.۹ % دختران ) در نظر گرفته می‌شوند .

منبع سایت

کم کاری تخصیص ظاهر شاهرگ نمونه عاطفه ژنتیکی موسسه ها احیا دیکتاتور تربیت کودک یک ساله و چگونگی رفتار با آنها آداب مراسم ازدواج در ایران چگونه است ؟
  • فهیمه فهیمه
  • ۰
  • ۰

عاطفه

تحقیقات جدید در موش‌ها نشان می‌دهد که یک مدار مشترک در مغز می‌تواند یک دلیل باشد که چرا نوشیدن سنگین و نیاز به غذاهای کم‌ارزش ( fat ) در دست انجام می‌شود. این یافته‌ها ، امروز در جلسه سالیانه زیست‌شناسی Physiological ( APS ) در زیست‌شناسی آزمایشی در اورلاندو ، Fla ارائه خواهند شد .

محققان از دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نوشت : " چاقی و اعتیاد به الکل ، دو از شایع‌ترین اختلالات مزمن در ایالات‌متحده ، ممکن است با استفاده از رژیم غذایی مطبوع مانند رژیم‌های غذایی بالا در چربی و مصرف الکل نیز مرتبط باشد . " فرضیه آن‌ها با تحقیقات قبلی سازگار است که حاکی از آن است که مصرف الکل بر روی مناطقی از مغز که پرخوری را کنترل می‌کنند ، تاثیر می‌گذارد .

تیم تحقیقاتی در مورد خوردن و نوشیدن الگوهای سه گروه از موش‌های نر بالغ جوان مطالعه کرد .

یک گروه دسترسی مداوم به رژیم غذایی با چربی بالا داشت و دسترسی محدود به آب آشامیدنی مخلوط با الکل ( 4 ساعت در روز , 4 روز در هفته ) ( " رژیم چربی بالا " ) داشت .

گروه دوم رژیم غذایی موش معمولی و نیز دسترسی محدود به نوشیدنی الکلی ( رژیم غذایی عادی ) را دنبال کرد .

گروه سوم دسترسی محدودی به رژیم غذایی با چربی بالا داشت - با یک رژیم غذایی معمولی در طول دوره‌های غیر دسترسی - و نوشیدنی الکلی ( " رژیم پرخوری " ) .

تیم تحقیقاتی به طور افزایشی نسبت الکل به نوشیدن آب از ۱۰ تا ۲۰ درصد در طی هشت هفته را افزایش داده‌است . همچنین به همه حیوانات دسترسی آزاد به آب آشامیدنی در طول محاکمه داده شد .

گروه رژیم پرخوری یک چرخه به دست آوردن وزن و از دست دادن با پرخوری را نشان داد . این موش‌ها همچنین الکل بیشتری نسبت به آب در طول دوره دسترسی خود مصرف کردند و نسبت به الکل را نشان دادند . گروه‌های دیگر هم الکل کمتری نسبت به گروه رژیم پرخوری داشتند . Caitlin Coker ، MS ، اولین مولف این مطالعه ، نوشت: " اگرچه نتایج دراز مدت در انسان‌ها مورد مطالعه قرار نگرفته است ، این نتایج نشان می‌دهند که محدود کردن دسترسی به مواد غذایی بالا ، پرخوری را افزایش می‌دهد و به نوبه خود مغز را برای می‌گساری در آینده نزدیک می‌سازد " .

بیشتر خواب ممکن است به نوجوانان مبتلا به اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی کمک کند و سازمان دهی کند

مطالعه ابتدا یافتن مهارت‌های کارکرد اجرایی با کمبود خواب است.

تاریخ :

۸ آوریل ۲۰۱۹

مبدا :

جامعه فیزیولوژیکی آمریکا

خلاصه :

نوجوانان با اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ( ADHD ) ممکن است از خواب بیشتر بهره‌مند شوند تا به آن‌ها در تمرکز , برنامه‌ریزی و کنترل احساسات خود کمک کنند .

نوجوانان با اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ( ADHD ) ممکن است از خواب بیشتر بهره‌مند شوند تا به آن‌ها در تمرکز ، برنامه‌ریزی و کنترل احساسات خود کمک کنند . یافته‌ها - - اولین نوع از نوع آن‌ها در جوانان با ADHD - - امروز در جلسه سالیانه زیست‌شناسی Physiological ( APS ) در زیست‌شناسی آزمایشی در اورلاندو ، Fla ارائه خواهد شد .

ADHD یکی از شایع‌ترین اختلالات مغزی در میان کودکان و نوجوانان است . افرادی که اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی معمولا ً با کارکرد اجرایی مشکل دارند ، که مهارت‌هایی هستند که می‌توانند تمرکز کنند ، توجه کنند و زمان را مدیریت کنند . چالش‌های عملکرد اجرایی در جوانان ممکن است با عملکرد تحصیلی ، مهارت‌های اجتماعی و توسعه عاطفی تداخل داشته باشند . تحقیقات پیشین نشان داد که فقدان خواب موجب عملکرد اجرایی ضعیف در نوجوانان در حال توسعه می‌شود ، اما نوجوانان مبتلا به اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی نیز مورد مطالعه قرار نگرفته اند .

منبع سایت

متن رهبری سینتیک اسکیزوفرنی رهیاب ژنتیکی موسسه ها احیا دیکتاتور حرکت چرا باید به سالگرد ازدواج اهمیت بدهیم ؟ ملاک ها و اهداف ازدواج از نظر اسلام چیست
  • فهیمه فهیمه
  • ۰
  • ۰

ژنتیکی

مارتینز گفت : " شرکت کنندگان می‌توانند حرکاتی پیچیده مانند گرفتن یا خزیدن را با سهولت انجام دهند و این کار گامی به جلو در جهت توسعه ربات‌های سبک و سبک است . " توانایی تغییر شکل بدن و راه رفتن برای انطباق با طیف گسترده‌ای از محیط‌ها , پتانسیل را دارد که نه تنها مراقبت را بهبود بخشد , بلکه رباتیک پاسخ به فاجعه نیز باشد. "

در یوتیوب ویدیویی در دسترس است و فیلم‌های بیشتری در کانال یوتیوب تیم تحقیقاتی پیدا می‌شوند .

تکنولوژی از طریق بنگاه تجاری سازی تکنولوژی پوردو انحصاری است . محققان به دنبال شرکا برای آزمایش و تجاری سازی فن‌آوری خود هستند .

فواید رابطه می‌تواند در چشمان شما دیده شود

حضور همسر , حمایت فوری از استرس را فراهم می‌کند .

تاریخ :

آوریل ۲۰۰۹

منبع :

دانشگاه بریگام یانگ

خلاصه :

روان شناسان از یک دوربین مادون‌قرمز استفاده کردند که پهنای مردمک را اندازه‌گیری می‌کرد تا پاسخ مردم را به وقایع پر تنش در زمان واقعی ردیابی کند .

معلوم می‌شود که این روابط مخفی نگه داشتن آرامش و ادامه دادن است .

پروفسور روانشناسی مک وندی , استاد روانشناسی دانشگاه بیرمنگام از یک دوربین مادون‌قرمز استفاده کرد تا به بررسی تازه‌ترین مطالعه درباره ازدواج و استرس بپردازد .

آزمایش مثل این بود : زوج‌های شرکت‌کننده سعی کردند یک کار چالش برانگیز را روی کامپیوتر انجام دهند . برخی از زوج‌ها به طور تصادفی به کار گماشته شدند . دیگران باید نزدیک همسر خود بنشینند و دست خود را بگیرند . در حین کار , یک دوربین مادون‌قرمز به طور مداوم قطر مردمک را اندازه‌گیری می‌کند, که علامت مستقیم پاسخ فیزیولوژیکی بدن است . نمایی از چشم انسان

استیون لوک , استاد هم‌کار و استاد روانشناسی در دانشگاه پیشاور , می‌گوید : " نکته جالب این است که دانش آموزان در عرض چند میلی‌ثانیه برای شروع یک عامل تنش‌زا واکنش نشان می‌دهند . " " می‌تواند فورا ً اندازه‌گیری کند که چگونه کسی به استرس پاسخ می‌دهد و اینکه آیا حمایت اجتماعی می‌تواند آن را تغییر دهد. این تنها یک تکنیک متفاوت نیست بلکه یک مقیاس زمانی متفاوت است . "

این آزمایش در ابتدا بر شرکت کنندگان در هر دو گروه تاکید کرد . اما گروه حمایت همسر زودتر آرام شد و به آن‌ها اجازه داد تا در سطوح استرس کمتری کار کنند .

اندازه‌گیری منافع سلامتی در ارتباط اجتماعی در زمان واقعی بسیار نادر است . همچنین یک دلیل وجود دارد که این تحقیق در مجله علمی رتبه‌بندی شده مجله

این مطالعه بر روی تحقیقات برجسته نشان می‌دهد که روابط به مردم کمک می‌کند بیشتر زندگی کنند .

بیرمنگام گفت : " وقتی ما یک همسر در کنار خود و با ما داشته باشیم , واقعا ً به ما کمک می‌کند تا از طریق استرس که باید در زندگی به آن بپردازیم , عبور کنیم . "

برای مثال , مدرسه گراد می‌تواند بسیار دشوار باشد . اما تایلر گراف , محقق پیشرو , به سطح بالای حمایتی که اکنون به عنوان یک نامزد دکترا دریافت می‌کند اشاره می‌کند .

گراف گفت : " این یک تن کار بود و من در طول این روند خیلی چیزها یاد گرفتم . " " اینجا بودن شگفت‌انگیز است و مربیان فوق‌العاده‌ای برای راهنمایی من دارند . "

آیا کد ژنتیکی یا کد پستی است که شانس زندگی کودک را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد ?

مطالعه بینش‌هایی در مورد پیامدهای ریسک سلامت جسمی و روانی کودکان ارائه می‌کند ; ژنتیک یک تکه کوچک از پازل است.

تاریخ :

آوریل ۲۰۰۹

منبع :

دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه کلمبیا

خلاصه :

اغلب کودکان کد پستی و کد ژنتیکی خود را از والدین خود به ارث می‌برند . اما اگر عوامل ژنتیکی که در آن‌ها خانواده‌ها می‌توانند زندگی کنند و سلامت کودکان و موفقیت تحصیلی را تحت‌تاثیر قرار دهند , بهبود محله‌ها ممکن است کافی نباشد . تحقیقات اخیر بینش‌های جدیدی را در مورد این سوال مطرح می‌کند که آیا این محله‌ها زندگی می‌کنند یا خیر .

منبع سایت

پیدا صدق هیجان تاکید طریق موسسه ها احیا دیکتاتور حرکت الویت
  • فهیمه فهیمه
  • ۰
  • ۰

موسسه ها

یک مطالعه جدید که در کنگره چانه و چانه در تایلند در سال ۲۰۱۹ ارائه خواهد شد ، کاهش قابل‌توجهی در تصادفات رانندگی نوجوان در هنگام آغاز مدرسه را نشان می‌دهد . محققان بیمارستان Farwaniya در کویت و بیمارستان بوستون Children's تاثیر یک تاخیر ۵۰ دقیقه‌ای در دبیرستان را در یکی از بزرگ‌ترین مناطق تحصیلی ایالات‌متحده مورد مطالعه قرار دادند .

این مطالعه داده‌ها را از دو سال تحصیلی متفاوت مقایسه کرد : ۱۵ - ۲۰۱۴ ، که به عنوان اساس کار می‌کرد ، و ۲۰۱۵ - ۱۶ بعد از شروع به تاخیر انداخته شد . دانش آموزان که بین سنین ۱۶ تا ۱۸ سال سن دارند، مدت‌زمان خواب شبانه را گزارش کرده‌اند . بررسی جوانان شهرستان فر ( ویرجینیا ) برای تعیین مدت‌زمان متوسط خواب و رانندگی در اثر الکل مورد استفاده قرار گرفت . اداره وسایل نقلیه موتوری ویرجینیا داده‌های شناسایی‌شده در مورد تصادفات رانندگی را در هر دو سال تحصیلی ارایه داد .

در بین رانندگان نوجوان بین دو سال تحصیلی ، یک کاهش ۵.۲۵ درصد در نرخ سقوط وجود داشت . این کاهش قابل‌توجه نیز در تصادفات مربوط به حواس‌پرتی ( ۸.۷ % ) و تصادفات مرتبط با الکل ( ۲۰ % ) دیده شد . در همین بازه زمانی ، افزایشی در نرخ تصادفات نوجوانان تا ۳.۵ % در بقیه ایالت ویرجینیا به وجود آمد .

دکتر سعدون Bin ، محقق ارشد ، می‌گوید : " مداخلات در کاهش کاهش خواب در رانندگان جوان مانند تاخیر در زمان آغاز مدرسه ممکن است به میزان قابل‌توجهی منجر به کاهش جراحات و میرهای ناشی از رانندگی خواب‌آلود شوند."

وادار کردن لبخند به مشتریان در ارتباط با نوشیدن بیشتر بعد از کار

تاریخ :

۹ آوریل ۲۰۱۹

مبدا :

ایالت پن

خلاصه :

به گفته پژوهشگران ، کارمندانی که خود را مجبور می‌کنند لبخند بزنند و در مقابل مشتریان خوشحال باشند - - یا کسانی که سعی می‌کنند احساسات خود را پنهان کنند - - ممکن است در خطر نوشیدن بیشتر پس از کار باشند .

به گفته پژوهشگران ، کارمندانی که خود را مجبور می‌کنند لبخند بزنند و در مقابل مشتریان خوشحال باشند - - یا کسانی که سعی می‌کنند احساسات خود را پنهان کنند - - ممکن است در خطر نوشیدن بیشتر پس از کار باشند .

گروهی از محققان در ایالت پن و دانشگاه بوفالو عادت‌های آشامیدنی افرادی را مطالعه کردند که به طور معمول با مردم کار می‌کنند ، برای مثال افراد در خدمات غذایی که با مشتریان کار می‌کنند ، پرستاران که با بیماران یا معلمانی که با دانش آموزان کار می‌کنند کار می‌کنند .

آن‌ها ارتباطی بین کسانی پیدا کردند که به طور مرتب تظاهر می‌کردند یا احساسات منفی را تقویت می‌کردند، مانند لبخند زدن یا سرکوب احساسات منفی - - مقاومت در برابر میل به پیچیدن چشم‌ها ، برای مثال - - و نوشیدن سنگین‌تر بعد از کار .

آلیشیا Grandey ، استاد روانشناسی ایالت پن ، گفت که نتایج نشان می‌دهد که کارفرمایان ممکن است بخواهند با سیاست‌های "لبخند " ، "خدمات " را تجدید نظر کنند .

Grandey گفت : " تحریک احساسات و سرکوب احساسات با مشتریان در ارتباط با نوشیدن بیش از استرس شغلی یا احساس منفی بود . در عوض ، هر چه بیشتر بتوانند احساسات منفی را در کار کنترل کنند ، کم‌تر می‌توانند مصرف الکل خود را پس از کار کنترل کنند ."

Grandey گفت که در حالی که تحقیقات قبلی ارتباط بین کارگران خدمات و مشکلات نوشیدن را نشان داده‌است ، Grandey دلیل آن را ذکر کرد . او فرض کرد که با تظاهر کردن یا سرکوب کردن احساسات در مقابل مشتریان ، ممکن است کارمندان از خویشتن‌داری زیادی استفاده کنند . بعدا ً، این کارمندان ممکن است کنترل خود را در اختیار نداشته باشند تا میزان الکل را تنظیم کنند .

Grandey گفت : " لبخند زدن به عنوان بخشی از شغل شما به نظر واقعا ً مثبت می‌رسد اما انجام آن تمام روز را می‌توان تخلیه کرد . پول به شما انگیزه می‌دهد تا تمایلات طبیعی خود را پایمال کنید، اما تمام روز این کار را انجام دهید ."

برای این مطالعه ، محققان از داده‌های مربوط به مصاحبه تلفنی با ۱، ۵۹۲ کارگر آمریکایی استفاده کردند . اطلاعات به‌دست‌آمده از یک نظرسنجی بزرگ که توسط موسسه ملی بهداشت تامین شده‌بود ، بررسی ملی استرس و بهداشت بود که شامل حدود ۳، ۰۰۰ شرکت‌کننده از جمعیت کارگر ایالات‌متحده بود .

منبع سایت

ترکیبات معاشرت گره تعصب سرب احیا دیکتاتور حرکت الویت
  • فهیمه فهیمه
  • ۰
  • ۰

احیا

طناب نخاعی از دسته‌های فیبرهای عصبی ساخته شده‌است . این‌ها دنباله بلند ( یا axons ) سلول‌های عصبی هستند که ستون فقرات را بالا و پایین می‌برند . وقتی طناب نخاعی آسیب می‌بیند این فیبرها به طور کامل قطع می‌شوند و دیگر نمی‌توانند سیگنال‌ها را بین مغز و بدن حمل کنند .

تا به امروز ، درمان آسیب‌های به ستون فقرات مشکل بوده ، در حالیکه استخوان آسیب‌دیده و ماهیچه ممکن است التیام پیدا کند ، رشته‌های عصبی آسیب‌دیده داخل بدن و بدن را احیا کند - - یک چالش کلیدی باقی مانده‌است .

در مطالعه اخیر ، محققان کشف کردند که تحریک سلول‌های عصبی از طریق غنی‌سازی از محیط‌زیست قبل از جراحت می‌تواند به ترویج تجدید حیات الیاف عصبی کمک کند که منجر به regrowth بیشتر در محل آسیب می‌شود .

پروفسور Di جیووانی توضیح داد : " ما کشف کردیم که غنی‌سازی زیست‌محیطی مانند موش خانگی در یک قفس بزرگ‌تر از معمول ، با موش‌های بیشتر در آن ، اسباب‌بازی‌ها ، نوسان ، چرخ و غیره باعث افزایش فعالیت نورون‌ها می‌شود . اساسا ً، با افزایش فعالیت نورون‌ها که محرک محیطی غنی را حس می‌کنند ، ما قادر بوده‌ایم که پتانسیل احیا کننده اعصاب بعد از آسیب نخاع را ترویج کنیم ."

آن‌ها دریافتند که وقتی موش‌ها به طور کلی به محرک‌های محیطی ، فیزیکی و اجتماعی بیشتری داده شدند ، سلول‌های عصبی آن‌ها تغییر یافتند و پتانسیل خود برای بازسازی را در مقایسه با موش‌هایی که سطح پایه غنی‌سازی را داشتند ، افزایش دادند . پس از آن که اعصاب از حیوانات ثروتمند آسیب دید ، تاثیرات سبک زندگی فعال منجر به رشد بیشتر و جوانه زدن الیاف عصبی در محل آسیب شد .

دکتر توماس Hutson ، از گروه پزشکی دانشگاه امپریال که اولین نویسنده این نشریه است ، گفت : " اگرچه یافته‌ها حاکی از این است که یک سبک زندگی غنی و موثر قبل از آسیب می‌تواند پتانسیل احیا کننده سلول‌های عصبی را افزایش دهد ، انسان که زندگی غنی را زنده می‌کند به طور کامل التیام نمی‌یابد . این امر ما را به بررسی مکانیسم‌های اصلی سلولی برای شناسایی یک هدف درمانی سوق داد که بعد از آسیب مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند ."

محققان یک مولکول کلیدی به نام پروتیین اتصال CREB ( CBP ) را شناسایی کردند که ممکن است به طور موثر سلول‌های عصبی را برنامه‌ریزی کند و بیان تعدادی از ژن‌ها را در سلول‌ها تغییر دهد و توانایی آن‌ها برای تولید دوباره را افزایش دهد .

براساس این مساله ، این تیم از یک داروی تازه توسعه‌یافته استفاده کرده‌است که CBP را فعال می‌کند تا سلول‌های عصبی آسیب‌دیده را منفجر کند و اثر احیا کننده غنی‌سازی زیست‌محیطی را تقلید کند .

در آزمایش‌ها با موش‌ها و موش‌ها ، آن‌ها فهمیدند که این مواد مخدر به مدت شش ساعت پس از آسیب نخاع ( و یک‌بار پس از آن یک هفته پس از آن ) احیا و جوانه فیبرهای عصبی آسیب‌دیده را ترویج می‌کنند . به دنبال جراحت و درمان اعتیاد ، موش‌های صحرایی که در غیر این صورت قادر به راه رفتن به درستی در پاهای عقبی خود نبودند در مقایسه با حیوانات کنترل بدون درمان .

محققان بر این نکته تاکید می‌کنند که این مطالعه محدود به یافته‌های جوندگان با آسیب‌های نسبتا ً کنترل‌شده می‌باشد ( در مقایسه با تغییرپذیری در محل و شدت جراحات انسانی ) ، اما اضافه می‌کنند که مطالعات ایمنی در انتظار و کار در مدل‌های حیوانی بزرگ‌تر ، این دارو پتانسیل حرکت به مرحله اولیه بالینی را در آینده دارد .

پروفسور Di جیووانی گفت : " درمان اعتیاد که احیا و احیا در موش‌ها و موش‌ها پس از آسیب طناب نخاعی را ترویج می‌کند ، فرصتی را برای آزمایش در بیماران ارائه می‌دهد . مطالعات بیشتر برای نشان دادن ایمن بودن مواد مخدر در انسان‌ها ، قبل از آن که امکان پذیر باشد ، مورد نیاز است . اما در آینده می‌تواند به طور بالقوه با neurorehabilitation در آزمایش‌های بالینی ترکیب شود ."

منبع سایت

ساکنان معرکه جدیت بیان آلمان دیکتاتور حرکت الویت
  • فهیمه فهیمه
  • ۰
  • ۰

دیکتاتور

دانشمندان انواع خاصی از سلول‌های مغز را شناسایی کرده‌اند که ممکن است به ما اجازه شبیه‌سازی فرآیندهای تصمیم‌گیری دیگران را بدهند ، در نتیجه حالت ذهنی آن‌ها را بازسازی کرده و نیت آن‌ها را پیش‌بینی می‌کنند . Dysfunction در این نورون‌های شبیه‌سازی ممکن است به توضیح مشکلاتی با تعاملات اجتماعی در شرایطی مانند اوتیسم و اضطراب اجتماعی کمک کند .

محققان در دانشگاه کمبریج نوع نورونی که قبلا ً ناشناخته بود را شناسایی کردند ، که آن‌ها به طور فعال و به طور خود خود فرآیندهای تصمیم‌گیری ذهنی را هنگامی که شرکای اجتماعی از یکدیگر می‌آموزند ، شبیه‌سازی می‌کند .

این مطالعه که امروز در سلول منتشر شد حاکی از آن است که این نورون‌ها به نام " نورون‌های شبیه‌سازی " که به تازگی خوانده شده‌اند , مجموعه‌ای از سلول‌های عصبی در بخش موقتی مغز است - - به حیوانات ( و هم چنین انسان ) اجازه می‌دهد تا حالت partner's اجتماعی خود را بازسازی کنند و در نتیجه نیت آن‌ها را پیش‌بینی کنند .

محققان به این مساله ادامه می‌دهند که اگر نورون‌های شبیه‌سازی ناکارآمد شوند ، این می‌تواند شناخت اجتماعی را محدود کند ، نشانه‌ای از اوتیسم . در مقابل ، آن‌ها نشان می‌دهند که نورون‌های فعال می‌توانند منجر به شبیه‌سازی اغراق‌آمیز از چیزی شوند که دیگران ممکن است به آن فکر کنند ، که ممکن است نقشی در اضطراب اجتماعی ایفا کند .

نویسنده اصلی study's ، دکتر Fabian Grabenhorst از دپارتمان فیزیولوژی ، توسعه و علوم عصبی می‌گوید : " ما به دنبال نورون‌هایی هستیم که ممکن است در یادگیری اجتماعی دخیل باشند . ما از اینکه متوجه شدیم این نورون‌ها فقط مقدار اشیا از مشاهده اجتماعی را می‌آموزند ، متعجب شدیم ، اما در واقع از این اطلاعات برای شبیه‌سازی تصمیم‌گیری‌های partner's استفاده می‌کنیم ."

تصمیمات دیگران فرآیند شناختی پیچیده‌ای است که ریشه در یادگیری اجتماعی دارد . برای مثال ، با مشاهده یک انتخاب برای جمع‌آوری آذوقه ، ما یاد می‌گیریم که کدام غذاها با ارزش هستند و ارزش انتخاب دارند . چنین دانشی نه تنها به تصمیمات ما اطلاع می‌دهد بلکه به ما کمک می‌کند تا تصمیمات آتی شریک خود را پیش‌بینی کنیم .

روانشناسان و فلاسفه مدت‌ها پیشنهاد کرده‌اند که شبیه‌سازی مکانیزمی است که انسان‌ها هر ذهن other's را درک می‌کنند . با این حال ، اساس عصبی این فرآیند پیچیده مشخص نیست . بادامه به خاطر نقش‌های متنوع آن در رفتار اجتماعی شناخته شده‌است و در اوتیسم دخیل بوده‌است . با این حال تا کنون مشخص نشده است که آیا نورون‌ها نیز به شناخت اجتماعی پیشرفته مثل شبیه‌سازی تصمیم‌گیری‌های دیگران کمک می‌کنند یا خیر .

این مطالعه فعالیت خود را از نورون‌های بادامه مغز ثبت کرد چون میمون‌ها در یک کار یادگیری مشاهداتی شرکت کردند . در کنار هم با یک صفحه نمایش لمسی بین آن‌ها نشستم و حیوانات برای بدست آوردن پاداش به نوبت انتخاب کردند . برای به حداکثر رساندن پاداش آب‌میوه خود ، لازم بود که حیوانات احتمالات مربوط به تصاویر مختلف نمایش‌داده‌شده در صفحه را یاد بگیرند و پی‌گیری کنند .

این مطالعه به یک حیوان اجازه داد تا انتخاب‌های partner's را مشاهده کند تا آن‌ها بتوانند مقادیر پاداش تصاویر را یاد بگیرند . هنگامی که تصاویر بین آن‌ها روشن شد ، این حیوان که مشاهده می‌کرد می‌تواند از این دانش استفاده کند وقتی نوبت آن‌ها برای انتخاب است .

به طور شگفت‌انگیز ، محققان دریافتند که وقتی یک حیوان شریک خود را مشاهده کرد ، به نظر می‌رسد که نورون‌های مغز observer's یک محاسبه تصمیم را انجام می‌دهند . این نورون‌ها ابتدا مقادیر پاداش گزینه‌های انتخاب partner's را قبل از نشان دادن انتخاب احتمالی partner's ، سازگار با فرآیند تصمیم‌گیری شبیه‌سازی شده مقایسه می‌کنند . به طور مهمی ، این الگوهای فعالیت به طور خودبخود ، قبل از انتخاب partner's و بدون نیاز به نیاز برای ناظر روی می‌دهند .

براساس یافته‌های آن‌ها ، دانشمندان اولین مدل کامپیوتری مربوط به مدارهای عصبی amygdala's درگیر در شناخت اجتماعی را ایجاد کردند . با نشان دادن این که چگونه انواع خاصی از نورون‌ها بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند ، این مدل نشان می‌دهد که مغز شامل یک مدار تصمیم است که انتخاب‌های خود را انجام می‌دهد و یک مدار شبیه‌سازی مجزا را محاسبه می‌کند که پیش‌بینی انتخاب اجتماعی را محاسبه می‌کند .

منبع سایت

ایستگاه نوآوری رفتار دانشکده مخدر حرکت الویت
  • فهیمه فهیمه
  • ۰
  • ۰

حرکت

او گفت : " من کسی بودم که قبل از سرطان پستان به یوگا می‌خندید ، اما حالا این کار فقط به من کمک می‌کند . خیلی آرامش‌بخش بود . برای بدن شما ، من به هر چیزی بهتر از آن فکر می‌کنم ."

او گفت که او ناخوشی عصبی یا عصبی را از شیمی‌درمانی دارد ، و یوگا می‌تواند فورا ً درد را برطرف کند .

" من با انگشتان پایم تماس می‌گیرم . او گفت : " بعد از دومین بار رفتن به یوگا ، توانستم انگشتان پایم را پیدا کنم . این یک فایده بود و خیلی به من کمک کرد . من به شدت آن را به کسی توصیه می‌کنم ."

Anesthesia نورون‌ها را به داخل یک مسیر نادرست در جنین موش متولد نشده می‌فرستد.

پرسش‌هایی از ایمنی ناشی از بی‌هوشی در دوران بارداری

تاریخ :

۱۱ آوریل ۲۰۱۹

مبدا :

مرکز پزشکی دانشگاه راش

خلاصه :

یک مطالعه بینش جدید را در مورد این که چرا - و چه زمانی - - بی‌هوشی در طول دوران بارداری به مغز متولد نشده آسیب می‌زند ، ارایه می‌دهد . اکثر تحقیقات در معرض قرار گرفتن پیش از تولد برای بی‌حسی بر کشتن سلول‌های مغز متمرکز است ، این مطالعه موش نشان داد که چگونه بی‌هوشی به طور دقیق " نورون‌های مهاجرت برنامه‌ریزی‌شده " را بر هم می‌زند و این که چگونه به موقعیت مناسب و از پیش تعیین‌شده شان می‌رسند می‌توانند تاثیر عمیقی بر رشد مغز داشته باشند .

در حالی که مدت‌ها است بحث و جدل صورت‌گرفته است که آیا قرار گرفتن در معرض بی‌هوشی بر توسعه مغز تاثیر می‌گذارد ، تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه راش جدید که در قشر مخ نوشته شده ، تشریح می‌کند که چگونه بی‌هوشی پیش از تولد در موش‌ها باعث اختلال در " طراحی دقیق " و تغییر برنامه‌ریزی‌شده نورون‌ها به حوزه مغز در حال توسعه می‌شود که در آن تفکر ، حافظه و زبان رخ می‌دهد .

این یافته‌ها ، بحث در مورد امنیت بی‌حسی در دوران بارداری برای کودکان متولد نشده را افزایش می‌دهد ، در حالی که محققان گفته‌اند حدود ۷۵، ۰۰۰ زن تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند در حالی که در حال بررسی زمان‌بندی جراحی دقیق‌تر هستند .

در یک سری آزمایش‌ها مفصل در مطالعه در مورد آزمایش رحم منجر به تغییر الگوی مهاجرت عصبی در قشر مخ شده ، محققان نشان دادند که چگونه موش‌های باردار مبتلا به داروهای بی‌حسی ، مهاجرت عصبی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند ، فرآیند در پستانداران که در آن نورون‌ها از موقعیت اصلی خود به عمق مغز و یا قشر مخ مهاجرت می‌کنند .

قشر مخ ، یا ماده خاکستری ، پردازشگر کامپیوتر brain's است . دکتر study's Dr. نویسنده ، دکتر متخصص بی‌هوشی و دکتر Vicko Gluncic ، دکتر Vicko Gluncic ، دکتر Gluncic تحقیقات را در Rush و اکنون در مرکز پزشکی Advocate Illinois انجام داد ، می‌گوید : " فرایندهای شناختی مانند تفکر ، حافظه و زبان در آنجا هدایت می‌شوند ، بنابراین نورون‌ها هیچ وقت به موقعیت مناسب و از پیش تعیین‌شده خود در پوسته نمی‌رسند ، ممکن است اثر عمیقی بر عملکرد مغز داشته باشند ."

Anesthesia نورون‌ها را به مسیر اشتباهی می‌فرستد

برای آزمایش این فرضیه , محققان نورون‌ها را در جنین‌های موش با یک رنگ علامت‌گذاری کردند و سپس یک گروه از موش‌های باردار را در طول مدت دقیق هنگامی که مهاجرت عصبی رخ می‌دهد , نشان دادند . دوره بارداری مربوط به سه‌ماهه دوم بارداری در انسان‌ها است - - زمانی که نواحی motoric مغز قبلا ً به خوبی رشد کرده‌اند در حالی که ناحیه حسی تنی و حسی هنوز در حال توسعه هستند . گروه کنترلی anesthetized نبود . آزمایش‌ها نشان داد که تعداد زیادی از نورون‌ها به طور نامناسب در لایه‌های عمیق‌تر کورتکس پراکنده باقی مانده و دیگر موش‌ها در معرض بی‌هوشی قرار گرفتن قبل از تولد قرار دارند و نورون‌ها بیش از پیش پراکنده شده‌اند . مجموعه دوم آزمایش‌ها رفتاری نشان داد که همه littermates دارای مهارت‌های حرکتی ثابت هستند , اما آن‌هایی که در معرض خطر هستند , کمبودهای رفتاری و یادگیری قابل‌توجهی دارند .

منبع سایت

ژن سال مزمن تصور پیروزی الویت
  • فهیمه فهیمه
  • ۰
  • ۰

الویت

دکتر ghaffari گفت : " این تکنیک‌ها نشان می‌دهند که افراد با استعداد کم‌تر ، وصیت‌نامه‌های خود را تمرین می‌کنند و در مقابل قوانین تا حدی مقاومت می‌کنند که منجر به آرامش قوانین می‌شود و در برخی موارد قوانین را واژگون می‌کنند . همچنین نشان می‌دهیم که چقدر افراد در جامعه‌ای که برای تغییر مساعد نیستند ، می‌توانند با شیوه‌های خاص برای مقاومت و اصلاح قوانین درگیر شوند . به عنوان مثال ، امروزه پلیس اخلاق در ایران نمی‌تواند " مردم بد " را دستگیر کند . همچنین ، ما در حال حاضر یک موسسه لباس مد در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایران داریم که طراحان مد می‌توانند به جای داشتن بوتیک‌های زیر زمینی و شوهای مد مجوز کار خود را دریافت کنند."

مکانیسم خاص نوع سلول برای تشکیل و بازیابی خاطرات مربوط به کوکائین

تاریخ :

۱۵ آوریل ۲۰۱۹

مبدا :

دانشگاه Kanazawa

خلاصه :

دانشمندان مکانیسم نورونی را در زمینه شکل‌گیری و بازیابی استفاده از کوکائین در ارتباط با استفاده از کوکائین کشف کرده‌اند . تحقیقات آن‌ها روشن می‌کند که اعتیاد به مواد مخدر چگونه رشد می‌کند و راه‌هایی را آشکار می‌سازد که می‌تواند برای توسعه استراتژی‌هایی برای درمان اعتیاد به کوکائین مورد استفاده قرار گیرد .

دانشمندان مکانیسم نورونی را در زمینه شکل‌گیری و بازیابی استفاده از کوکائین در ارتباط با استفاده از کوکائین کشف کرده‌اند . تحقیقات آن‌ها روشن می‌کند که اعتیاد به مواد مخدر چگونه رشد می‌کند و راه‌هایی را آشکار می‌سازد که می‌تواند برای توسعه استراتژی‌هایی برای درمان اعتیاد به کوکائین مورد استفاده قرار گیرد .

بافت محیطی که در آن معتادان به عوارض پر پاداش کوکائین تجربه می‌کنند می‌توانند به آسانی خاطرات مربوط به کوکائین را استخراج کنند. این خاطرات مدت‌ها پس از پرهیز و تحریک مصرف و مصرف کوکائین و مصرف دوام خواهند آورد. از این رو ، درک مکانیزم‌های نورونی که متضمن شکل‌گیری و بازیابی خاطرات مربوط به کوکائین است ، برای توسعه درمان اعتیاد به کوکائین ، حیاتی است . قشر جلویی مغز میانی ( mPFC ) ، یک ناحیه مغزی مرتبط با شناسایی ، حافظه کار و توجه ، پیشنهاد شده‌است که نقش حیاتی در اعتیاد به مواد مخدر ایفا کند . با این حال ، مشخص نیست که آیا the مرتبط با تشکیل و / یا بازیابی خاطرات مربوط به کوکائین است یا خیر . بنابراین ، غیرفعال سازی the در زمان‌های خاص ، چه در طول تشکیل حافظه یا مرحله بازیابی ، برای پرداختن به نقش‌های متمایز the ضروری است . به همین ترتیب ، غیرفعال سازی انواع سلول‌های mPFC خاص به توضیح نقش گروه‌های جمعیتی مجزا ( برای مثال ، mPFC glutamatergic pyramidal یا نورون‌های GABAergic ) در توسعه خاطرات مربوط به کوکائین اجازه می‌دهد . با این حال ، به دلیل محدودیت‌های فنی ، روابط علی بین فعالیت نورون‌ها و شکل‌گیری حافظه همچنان مبهم باقی می‌ماند .

پژوهش حاضر با هم‌کاری محققان از Kanazawa , Hokkaido , Okayama , Niigata , Nagoya , tsukuba , and و کیوتو انجام شد . آزمایش‌ها در مطالعه Kanazawa University.The انجام شد که یک آزمون جایگزین شرطی‌شده ( CPP ) را به کار گرفته بود, یک نمونه conditioning Pavlovian که همراه با گیرنده‌های طراح به طور انحصاری توسط تکنولوژی designer ( DREADD ) فعال شده بود. آزمون CPP شامل مدیریت کوکائین به حیوانات در یک زمینه خاص است ; حیوانات یاد می‌گیرند که خواص rewarding کوکائین را با این زمینه مرتبط می‌دانند که منجر به شکل‌گیری خاطرات مربوط به کوکائین می‌شود . در این تست , حیوانات حافظه مرتبط با کوکائین را در زمانی که در بافت تحت کنترل کوکائین قرار داده می‌شوند , بازیابی می‌کنند و اولویت خود را نشان می‌دهند . موش‌های وحشی - / 6 J تزریق درون - را از ویروس adeno ( inhibitory ) تحت کنترل DREADD promotor ( hM4Di ) تحت کنترل the CaMKII دریافت کردند تا به طور انتخابی نورون‌های هرمی glutamatergic glutamatergic را سرکوب کنند . موش‌های GAD67 - Cre تزریق درون - به a وابسته به Cre را دریافت کردند که عبارت بودند از hM4Di به طور خاص نورون‌های GABAergic خاموش .

منبع سایت

  • فهیمه فهیمه
  • ۰
  • ۰

تحریک عمقی مغز

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تعیین دقیق اتصالات ماده سفید مغز می‌تواند به پزشکان در انتخاب مکان‌های هدف مطلوب برای تحریک و بهبود قابل‌توجه نتایج تحریک عمقی مغز کمک کند . مطالعات تجربی قبلی نشان داده‌اند که تحریک عمقی مغز ( dbs ) در ناحیه کمربندی قدامی مغز , درمان موثری برای بسیاری از بیماران مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان است .

اشتراک :

داستان کامل

مطالعه جدیدی با استفاده از آنالیز mri از اتصالات ماده سفید به بررسی معماری این شبکه در بیماران مبتلا به dbs متعارف می‌پردازد .

اعتبار : تصویر برگرفته از علوم پزشکی اموری

مطالعات تجربی نشان داده‌اند که تحریک عمقی مغز ( dbs ) در ناحیه کمربندی قدامی مغز , درمان موثری برای بسیاری از بیماران مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان است . ? ? ~~~ ? درصد تا ? یکی از مکانیسم‌های پیشنهادی , مدولاسیون یک شبکه از نواحی مغزی متصل به scc می‌باشد . شناسایی اتصال‌های بحرانی در این شبکه برای پاسخ به افسردگی موفق گام بعدی مهم است .

مطالعه جدیدی با استفاده از آنالیز mri از اتصالات ماده سفید به بررسی معماری این شبکه در بیماران مبتلا به dbs متعارف می‌پردازد . محققان دریافتند که تمام پاسخ‌دهنده الگوی مشترکی را نشان می‌دهند که توسط سه بسته ماده سفید مشخص که از scc عبور می‌کنند مشخص شده‌است . پاسخ دهندگان این الگو را نشان ندادند .

این مطالعه به صورت آنلاین در مجله روان‌پزشکی بیولوژی , با عنوان " تعریف مسیرهای مهم ماده سفید با میانجی گری " تحریک عمقی مغز برای درمان افسردگی مقاوم در درمان , منتشر شده‌است . "



مگس میوه مسیر زیستی استدلالی حیوانات ماده مطالعه ملی مرغ مگس خوار نژاد آفریقایی روانشناسی کودک دانشگاه هیروشیما


این مطالعه نشان می‌دهد که dbs موفق به تنهایی به دلیل تغییرات موضعی در محل تحریک نیست , بلکه در آن نواحی در ارتباط مستقیم با scc بکار می‌رود . " یک صندلی در روان‌شناسی توان‌بخشی و درمان در دانشکده پزشکی دانشگاه اموری .

دقیقا ً مشخص کردن این اتصالات سفید با این روش بسیار مهم است . از دیدگاه عملی , این نتایج ممکن است به ما کمک کند تا سطح تماس بهینه برای تحریک را انتخاب کرده و در نهایت به طراحی بهتر عمل جراحی الکترودهای dbs داده شود . "

تحقیقاتی که توسط محققان در دانشگاه اموری , دانشگاه کیس وسترن و دانشگاه دارتموث انجام شد , شامل سه بیمار مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان بود که پیش از این دچار dbs شده بودند . از توموگرافی کامپیوتری به منظور بومی‌سازی اتصالات dbs در هر الکترود استفاده شد . حجم فعال‌سازی در اطراف تماس فعال برای هر بیمار مدل‌سازی شد . تصویربرداری عصبی پیچیده همراه با تجزیه و تحلیل رایانه‌ای برای به دست آوردن و تجسم فیبرهای ماده سفید خاص تحت‌تاثیر dbs انجام شد .

پیامد درمانی در شش ماه و در دو سال بررسی شد . شش بیمار به طور مثبت به dbs داده شدند و به مدت دو سال شش بیمار دیگر پاسخ مثبت دادند . همگی دخالت مشترک سه مجموعه ماده سفید مشخص را به اشتراک گذاشتند .

تبدیل شش بیمار که به شش ماه پاسخ نداده بودند, با ورود هر سه بسته به علت تغییر در تنظیمات تحریک , توضیح داده شد . عدم پاسخ دهندگان در هر دو ماه و دو سال درگیری ناقص این سه بخش را نشان دادند .




منبع سایت

  • فهیمه فهیمه
  • ۰
  • ۰

مرغ مگس خوار

در یک مطالعه جدید محققان نشان می‌دهند که همین نوع اسپرم برای همه پرندگان نر همیشه بهترین نیست . بسته به اینکه چقدر جذاب یا غالب هستید ممکن است با اسپرم طولانی‌تر یا کوتاه‌تر موفق باشید .

اشتراک :

داستان کامل

مرغ مگس‌خوار .

اعتبار :

در مطالعه‌ای که در محققان اکولوژی رفتاری از دانشگاه اوپسالا منتشر شد , نشان داده شد که همان نوع از اسپرم همیشه برای همه پرندگان نر بهتر نیست . بسته به اینکه چقدر جذاب یا غالب هستید ممکن است با اسپرم طولانی‌تر یا کوتاه‌تر موفق باشید .

رسیدن به یک خانواده بزرگ می‌تواند کسب‌وکار مشکلی باشد . اگر یک پرنده نر هستید , باید سخت کار کنید تا منطقه‌ای را ایمن کنید که در آن غذا برای جوجه‌های خود پیدا می‌کنید و یک خانم را متقاعد کنید که هر دو به اندازه کافی خوب به نظر می‌رسند و هم پدر خوبی خواهند بود . اما رسیدن به یک شریک جنسی پایان داستان نیست , بلکه باید تخم‌های او را نیز بارور کنید .

برای این , شما به اسپرم خوب نیاز دارید : اسپرم که در لقاح تخمک‌ها خوب است , اما نه تنها , بلکه باید بهتر از اسپرم رقبای بالقوه شما باشد , که ممکن است شریک شما قبل از تخم‌گذاری تمام تخم‌ها باشد . این اتفاق اغلب در طبیعت اتفاق می‌افتد , چون ماده‌ها نمی‌خواهند تمام تخم‌ها را در یک سبد قرار دهند و ممکن است به جای داشتن تنوع ژنتیکی در میان فرزندان شما مفید باشد .


اختلال افسردگی مزمن نوروپاتیک روان پریشی نوعی نورون نژاد آفریقایی روانشناسی کودک دانشگاه هیروشیما


تعیین اینکه چه چیزی باعث می‌شود یک مرد خوب یا جذاب همیشه آسان نباشد و اندازه‌گیری چیزی که یک اسپرم خوب می‌سازد , حتی سخت‌تر است . اکنون این دو مولفه مهم موفقیت کوددهی هم به طور جداگانه اندازه‌گیری می‌شوند و ما واقعا ً نمی‌دانیم آن‌ها چگونه به هم مرتبط هستند .

مواد و روش‌ها : این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی تصادفی شده بر روی ۴۰ قطعه جوجه گوشتی نر بالغ در سه تکرار انجام شد .

این تیم متوجه شد که گروه‌های مختلف مردان مورفولوژی اسپرم متفاوتی دارند , بسته به اینکه آیا آن‌ها می‌توانند یک قلمرو را امن کنند و یک شریک جفت گیری اجتماعی داشته باشند , اما هم سن و جذابیت خود را دارند . اما جالب‌تر اینکه , محققان دریافتند که نوع اسپرم که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تعداد فرزندان خود را به حداکثر برسانند , برای انواع مختلف نرها متفاوت است . برای مردانی که تکه‌های پیشانی کوچک دارند و در نتیجه جذابیت کم‌تر و جذابیت کمتری دارند , داشتن اسپرم طولانی مفید است . این می‌تواند به این دلیل باشد که آن‌ها بیشتر در معرض رقابت اسپرم و اسپرم بلند قرار دارند و احتمالا ً سریع‌تر شنا می‌کنند .

اما همیشه بهتر نیست ! برای نره‌ای جذاب‌تر , کاملا ً برعکس است و داشتن اسپرم کوچک‌تر به آن‌ها اجازه می‌دهد که تخم‌مرغ‌های بیشتری را در لانه‌اش شکار کنند .

بسیاری از مطالعات تلاش کرده‌اند تا جذابیت و کیفیت اسپرم را به یکدیگر پیوند دهند و سعی کنند تشخیص دهند که آیا نرها دارای اسپرم بهتری هستند و نتایج متناقضی را بین مطالعات نشان می‌دهند. مطالعه ما نشان می‌دهد که چه چیزی باعث می‌شود اسپرم با کیفیت خوب به چه اندازه جذاب , رقابتی و چند ساله باشد , بنابراین یک نوع " اسپرم خوب " وجود ندارد , و ما اغلب باید به تصویر کامل نگاه کنیم و در واقع اندازه آن را اندازه‌گیری کنیم که منجر به بالاترین موفقیت لقاح می‌شود . "



منبع سایت

  • فهیمه فهیمه