مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

نژاد آفریقایی

یک مطالعه جدید به این معنی است که افراد بیشتری از نژاد آفریقایی که اسکیزوفرنی مقاوم به درمان دارند می‌توانند به طور ایمن به داروهایی داده شوند که علایم آن‌ها را مدیریت کنند .

مطالعه‌ای که توسط محققان در دانشگاه کاردیف انجام شد به این معنی است که افراد بیشتری از نژاد آفریقایی که اسکیزوفرنی مقاوم به درمان دارند می‌توانند به طور ایمن به داروهایی داده شوند که علایم آن‌ها را مدیریت کنند .

این تیم یک عامل ژنتیکی و بی‌خطر را در افراد نژاد آفریقایی برای سطوح پایین نوتروفیل تشخیص داد : شرایطی که می‌تواند یک عارضه جانبی نادر و بالقوه خطرناک تنها داروی مجاز برای درمان بیماری اسکیزوفرنی باشد .

پروفسور جیمز والترز , محقق اصلی مرکز تومورشناسی دانشگاه کاردیف , گفت : " کلوزاپین در حال حاضر موثرترین درمان برای افراد مبتلا به اسکیزوفرنی مقاوم به درمان است . به هر حال , این بیماری می‌تواند باعث ایجاد عوارض جانبی نادر نیز شود که منجر به کاهش نوتروفیل ها می‌شود . "

هدف از این مطالعه , افزایش دوز و دوز مصرفی این دارو است. در موارد نادر می ‌توان به یک وضعیت خطرناک و بالقوه خطرناک تبدیل کرد . در نتیجه , افرادی که با کلوزاپین درمان می‌شوند , تحت آزمایش‌ها معمول خون قرار می‌گیرند , و در صورتی که درمانی تشخیص داده شود , بلافاصله متوقف می‌شود .

" به نظر می‌رسد که این امر در مردم کشورهای آفریقایی یا آفریقایی - کارائیب شایع‌تر است و به این معنی است که این گروه‌ها احتمالا ً بیشتر با کلوزاپین برخورد می‌کنند . به گفته پروفسور والترز , " یافته‌های ما نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد , این افزایش نوتروپنی , به جای یک واکنش به کلوزاپین که منجر به کلوزاپین است , منجر به افزایش نوتروپنی می‌شود . "


مهارکننده ها درمان ناباروری وسواس سروتونین رشته های عصبی روانشناسی کودک دانشگاه هیروشیما


این تیم یک مطالعه ارتباط بین ژنوم با استفاده از نمونه‌هایی از افراد اهل آفریقای جنوبی که کلوزاپین را گرفته بودند , انجام داد .

دکتر سوفی آرنو , نویسنده مشترک این مطالعه , توضیح داد: " ما یک متغیر ژنتیکی را در ژن انتقالی شناسایی کردیم که به شدت با تعداد نوتروفیل های پایین مرتبط بود , و شرکت کنندگان در نمونه ما با این نوع , به احتمال زیاد در طول درمان کلوزاپین در طی درمان کلوزاپین موثر بودند . "

همان گونه ژنتیکی مسئول گروه خونی دافی - null است که در مناطقی از جهان که مالاریا یک بیماری همه‌گیر است , از جمله بخش‌هایی از آفریقا , آسیا و آمریکای‌لاتین رایج است .

افراد با گروه خونی دافی - تهی , خطر ابتلا به مالاریا را کاهش می‌دهند , اما سطح نوتروفیل ها به طور متوسط کم‌تر از بقیه جمعیت است . تصور بر این است که این منبع به عنوان یک محرک خوب نژاد شناخته می‌شود , یک وضعیت ارثی که حداقل 57 / 55 درصد از افراد دارای اجداد آفریقایی یا خاورمیانه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد .

دکتر مالون ادامه داد : " شواهد خوبی وجود دارد که منجر به افزایش شیوع عفونت و خارش نمی‌شود , بنابراین در عمل احتمال دارد که بسیاری از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی مقاوم به درمان از مصرف داروهایی که می‌توانند به کاهش علایم آن‌ها کمک کنند , محروم هستند . "

با توجه به این یافته‌ها , تیم پیشنهاد می‌کند که یک آزمون ژنتیکی به عنوان یک استراتژی ساده و حساس برای تشخیص سندروم خوب نژادی قبل از تجویز کلوزاپین پیشنهاد شود .

دکتر آنتونیو خان , که ریاست این پروژه را بر عهده داشت , گفت : " افراد با شرایطی که هیچ نشانه‌ای از عملکرد سیستم ایمنی در معرض خطر را نشان نمی‌دهند , ممکن است آستانه ‌های نوتروفیل را در خط با روش‌های جدید پایش نژادی خوب بازنگری کنند . این کار به افراد بیشتری امکان می‌دهد که از کلوزاپین سود ببرند , در حالی که از نیاز به توقف درمان بیشتر اجتناب می‌کنند .

" اساسا ً این امر به نتیجه مطالعات ایمنی بیشتر وابسته است , اما این آزمون قابلیت کمک به مدیریت درمان کلوزاپین دارد . "



منبع سایت

  • ۹۸/۰۱/۱۷
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی