مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

روانشناسی کودک

مطالعه‌ای که در ماه می در مجله روانشناسی کودکان و روان‌پزشکی آمریکا منتشر شد , گزارش می‌دهد که استفاده از داروهای ضد افسردگی مشخص در دوران بارداری می‌تواند منجر به افسردگی در دوران نوجوانی شود .

با استفاده از داده‌های ثبت کشوری فنلاند , محققان دریافتند که کودکان در معرض بازدارنده‌های انتخابی بازجذب سروتونین در طول بارداری شانس بیشتری برای تشخیص افسردگی پس از سن دارند . در مورد کودکانی که در معرض بیماری روانی مادر قرار داشتند اما داروهای ضد افسردگی نداشتند , میزان بروز این بیماری از نظر آماری معنی‌دار بود. میزان اضطراب , اختلال طیف اوتیسم و نقص توجه - بیش‌فعالی ( adhd ) بین دو گروه تفاوت معنی‌داری نداشت . با مقایسه کودکان بدون افسردگی با کودکان مادران دارای علایم افسردگی و تشخیص روانی , محققان دریافتند که این میزان به طور قابل‌توجهی برای هر نتیجه افزایش می‌یابد .

مطالعات حیوانی پیش از این نشان داده که قرار گرفتن در طول مراحل اولیه رشد مغزی می‌تواند منجر به بروز افسردگی در سنین نوجوانی شود . ~~~ این اولین مطالعه‌ای است که به دنبال کودکان فراتر از کودکی برای نظارت بر پیشرفت اختلالات افسردگی است که معمولا ً بعد از شروع بلوغ ظاهر می‌شوند . میزان رو به افزایش نسخه‌ها برای زنان باردار از زمان معرفی آن‌ها در سال گذشته , مطالعه کودکان آسیب‌دیده را ضروری می‌سازد . در حال حاضر ۱۸ % از زنان باردار در کشور فنلاند در مرحله بارداری قرار دارند .


عصب شناسی اثرات جانبی پردازش هیجانی عصب شناسان پورتفولیوی دانشگاه هیروشیما


برای بررسی این موضوع که آیا استفاده از واژینال در دوران بارداری با اختلالات روانی فرزندان همراه است , محققان دانشگاه کلمبیا , موسسه روان‌پزشکی دولتی نیویورک , و موسسه تحقیقات توسعه در فنلاند با محققان از دانشگاه کمبریج و هلسینکی در فنلاند هم‌کاری کردند . آن‌ها تشخیص‌های روان‌پزشکی از جمله افسردگی , اضطراب , asd , و adhd را مورد بررسی قرار دادند . کودکانی که در این گروه قرار داشتند , در سنین پایین تا ۱۵ سالگی قرار داشتند . از آنجا که بیماری روانی مادر می‌تواند در مورد تکامل تکامل نوزادان در غیاب واژینال تاثیر بگذارد , مقایسه‌های اولیه بین فرزندان گروه و فرزندان مادران با تشخیص اختلال روان‌پزشکی انجام شد .

محقق اول این مطالعه گفت : " نتایج هم‌راستا با مطالعات در جوندگان است و نشان می‌دهد که استفاده از آن در دوران بارداری خطر افسردگی فرزندان را افزایش می‌دهد . " با این حال , قدیمی‌ترین افراد تنها وارد سن خطر برای افسردگی شده‌اند و می‌دانیم که اختلالات خلقی معمولا ً پس از شروع بلوغ پدیدار می‌شوند . بنابراین تحقیقات بیشتری برای پی‌گیری این کودکان ضروری است چرا که برای اثبات یافته‌های ما بزرگ‌تر می‌شوند . تا زمانی که تایید شود , این یافته‌ها باید در برابر پیامدهای معکوس افسردگی مادری بدون درمان متعادل شوند . در حالی که برخی از زنان مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط در دوران بارداری دچار افسردگی شدید می‌شوند , افسردگی شدید بعد از درمان می‌تواند منجر به عواقب جدی در مادر شود و اثرات نامطلوب مستقیم و غیر مستقیم بر بارداری , جنین و کودک داشته باشد . "

در حالی که ممکن است اطمینان‌بخش به نظر برسد که نتایج نشان داد که هیچ ریسک بالایی از asd و adhd برای فرزندان در معرض آن وجود ندارد , ممکن است اثرات قابل‌توجهی بر ریسک فرزند برای افسردگی داشته باشد . در مطالعات بعدی باید مشخص شود که آیا جنین در حال توسعه به خصوص برای جنین حساس است یا خیر , چه بعضی از داروها ممکن است ایمن‌تر از سایر داروها برای جنین باشند , و اینکه آیا داروهای مبتنی بر شواهد می‌توانند برای به حداکثر رساندن منافع مادری مورد استفاده قرار گیرند . "



منبع سایت

  • ۹۸/۰۱/۱۵
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی