مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

تحریک عمقی مغز

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تعیین دقیق اتصالات ماده سفید مغز می‌تواند به پزشکان در انتخاب مکان‌های هدف مطلوب برای تحریک و بهبود قابل‌توجه نتایج تحریک عمقی مغز کمک کند . مطالعات تجربی قبلی نشان داده‌اند که تحریک عمقی مغز ( dbs ) در ناحیه کمربندی قدامی مغز , درمان موثری برای بسیاری از بیماران مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان است .

اشتراک :

داستان کامل

مطالعه جدیدی با استفاده از آنالیز mri از اتصالات ماده سفید به بررسی معماری این شبکه در بیماران مبتلا به dbs متعارف می‌پردازد .

اعتبار : تصویر برگرفته از علوم پزشکی اموری

مطالعات تجربی نشان داده‌اند که تحریک عمقی مغز ( dbs ) در ناحیه کمربندی قدامی مغز , درمان موثری برای بسیاری از بیماران مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان است . ? ? ~~~ ? درصد تا ? یکی از مکانیسم‌های پیشنهادی , مدولاسیون یک شبکه از نواحی مغزی متصل به scc می‌باشد . شناسایی اتصال‌های بحرانی در این شبکه برای پاسخ به افسردگی موفق گام بعدی مهم است .

مطالعه جدیدی با استفاده از آنالیز mri از اتصالات ماده سفید به بررسی معماری این شبکه در بیماران مبتلا به dbs متعارف می‌پردازد . محققان دریافتند که تمام پاسخ‌دهنده الگوی مشترکی را نشان می‌دهند که توسط سه بسته ماده سفید مشخص که از scc عبور می‌کنند مشخص شده‌است . پاسخ دهندگان این الگو را نشان ندادند .

این مطالعه به صورت آنلاین در مجله روان‌پزشکی بیولوژی , با عنوان " تعریف مسیرهای مهم ماده سفید با میانجی گری " تحریک عمقی مغز برای درمان افسردگی مقاوم در درمان , منتشر شده‌است . "



مگس میوه مسیر زیستی استدلالی حیوانات ماده مطالعه ملی مرغ مگس خوار نژاد آفریقایی روانشناسی کودک دانشگاه هیروشیما


این مطالعه نشان می‌دهد که dbs موفق به تنهایی به دلیل تغییرات موضعی در محل تحریک نیست , بلکه در آن نواحی در ارتباط مستقیم با scc بکار می‌رود . " یک صندلی در روان‌شناسی توان‌بخشی و درمان در دانشکده پزشکی دانشگاه اموری .

دقیقا ً مشخص کردن این اتصالات سفید با این روش بسیار مهم است . از دیدگاه عملی , این نتایج ممکن است به ما کمک کند تا سطح تماس بهینه برای تحریک را انتخاب کرده و در نهایت به طراحی بهتر عمل جراحی الکترودهای dbs داده شود . "

تحقیقاتی که توسط محققان در دانشگاه اموری , دانشگاه کیس وسترن و دانشگاه دارتموث انجام شد , شامل سه بیمار مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان بود که پیش از این دچار dbs شده بودند . از توموگرافی کامپیوتری به منظور بومی‌سازی اتصالات dbs در هر الکترود استفاده شد . حجم فعال‌سازی در اطراف تماس فعال برای هر بیمار مدل‌سازی شد . تصویربرداری عصبی پیچیده همراه با تجزیه و تحلیل رایانه‌ای برای به دست آوردن و تجسم فیبرهای ماده سفید خاص تحت‌تاثیر dbs انجام شد .

پیامد درمانی در شش ماه و در دو سال بررسی شد . شش بیمار به طور مثبت به dbs داده شدند و به مدت دو سال شش بیمار دیگر پاسخ مثبت دادند . همگی دخالت مشترک سه مجموعه ماده سفید مشخص را به اشتراک گذاشتند .

تبدیل شش بیمار که به شش ماه پاسخ نداده بودند, با ورود هر سه بسته به علت تغییر در تنظیمات تحریک , توضیح داده شد . عدم پاسخ دهندگان در هر دو ماه و دو سال درگیری ناقص این سه بخش را نشان دادند .




منبع سایت

  • ۹۸/۰۱/۱۷
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی