مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

مرغ مگس خوار

در یک مطالعه جدید محققان نشان می‌دهند که همین نوع اسپرم برای همه پرندگان نر همیشه بهترین نیست . بسته به اینکه چقدر جذاب یا غالب هستید ممکن است با اسپرم طولانی‌تر یا کوتاه‌تر موفق باشید .

اشتراک :

داستان کامل

مرغ مگس‌خوار .

اعتبار :

در مطالعه‌ای که در محققان اکولوژی رفتاری از دانشگاه اوپسالا منتشر شد , نشان داده شد که همان نوع از اسپرم همیشه برای همه پرندگان نر بهتر نیست . بسته به اینکه چقدر جذاب یا غالب هستید ممکن است با اسپرم طولانی‌تر یا کوتاه‌تر موفق باشید .

رسیدن به یک خانواده بزرگ می‌تواند کسب‌وکار مشکلی باشد . اگر یک پرنده نر هستید , باید سخت کار کنید تا منطقه‌ای را ایمن کنید که در آن غذا برای جوجه‌های خود پیدا می‌کنید و یک خانم را متقاعد کنید که هر دو به اندازه کافی خوب به نظر می‌رسند و هم پدر خوبی خواهند بود . اما رسیدن به یک شریک جنسی پایان داستان نیست , بلکه باید تخم‌های او را نیز بارور کنید .

برای این , شما به اسپرم خوب نیاز دارید : اسپرم که در لقاح تخمک‌ها خوب است , اما نه تنها , بلکه باید بهتر از اسپرم رقبای بالقوه شما باشد , که ممکن است شریک شما قبل از تخم‌گذاری تمام تخم‌ها باشد . این اتفاق اغلب در طبیعت اتفاق می‌افتد , چون ماده‌ها نمی‌خواهند تمام تخم‌ها را در یک سبد قرار دهند و ممکن است به جای داشتن تنوع ژنتیکی در میان فرزندان شما مفید باشد .


اختلال افسردگی مزمن نوروپاتیک روان پریشی نوعی نورون نژاد آفریقایی روانشناسی کودک دانشگاه هیروشیما


تعیین اینکه چه چیزی باعث می‌شود یک مرد خوب یا جذاب همیشه آسان نباشد و اندازه‌گیری چیزی که یک اسپرم خوب می‌سازد , حتی سخت‌تر است . اکنون این دو مولفه مهم موفقیت کوددهی هم به طور جداگانه اندازه‌گیری می‌شوند و ما واقعا ً نمی‌دانیم آن‌ها چگونه به هم مرتبط هستند .

مواد و روش‌ها : این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی تصادفی شده بر روی ۴۰ قطعه جوجه گوشتی نر بالغ در سه تکرار انجام شد .

این تیم متوجه شد که گروه‌های مختلف مردان مورفولوژی اسپرم متفاوتی دارند , بسته به اینکه آیا آن‌ها می‌توانند یک قلمرو را امن کنند و یک شریک جفت گیری اجتماعی داشته باشند , اما هم سن و جذابیت خود را دارند . اما جالب‌تر اینکه , محققان دریافتند که نوع اسپرم که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تعداد فرزندان خود را به حداکثر برسانند , برای انواع مختلف نرها متفاوت است . برای مردانی که تکه‌های پیشانی کوچک دارند و در نتیجه جذابیت کم‌تر و جذابیت کمتری دارند , داشتن اسپرم طولانی مفید است . این می‌تواند به این دلیل باشد که آن‌ها بیشتر در معرض رقابت اسپرم و اسپرم بلند قرار دارند و احتمالا ً سریع‌تر شنا می‌کنند .

اما همیشه بهتر نیست ! برای نره‌ای جذاب‌تر , کاملا ً برعکس است و داشتن اسپرم کوچک‌تر به آن‌ها اجازه می‌دهد که تخم‌مرغ‌های بیشتری را در لانه‌اش شکار کنند .

بسیاری از مطالعات تلاش کرده‌اند تا جذابیت و کیفیت اسپرم را به یکدیگر پیوند دهند و سعی کنند تشخیص دهند که آیا نرها دارای اسپرم بهتری هستند و نتایج متناقضی را بین مطالعات نشان می‌دهند. مطالعه ما نشان می‌دهد که چه چیزی باعث می‌شود اسپرم با کیفیت خوب به چه اندازه جذاب , رقابتی و چند ساله باشد , بنابراین یک نوع " اسپرم خوب " وجود ندارد , و ما اغلب باید به تصویر کامل نگاه کنیم و در واقع اندازه آن را اندازه‌گیری کنیم که منجر به بالاترین موفقیت لقاح می‌شود . "



منبع سایت

  • ۹۸/۰۱/۱۷
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی