مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

دیکتاتور

دانشمندان انواع خاصی از سلول‌های مغز را شناسایی کرده‌اند که ممکن است به ما اجازه شبیه‌سازی فرآیندهای تصمیم‌گیری دیگران را بدهند ، در نتیجه حالت ذهنی آن‌ها را بازسازی کرده و نیت آن‌ها را پیش‌بینی می‌کنند . Dysfunction در این نورون‌های شبیه‌سازی ممکن است به توضیح مشکلاتی با تعاملات اجتماعی در شرایطی مانند اوتیسم و اضطراب اجتماعی کمک کند .

محققان در دانشگاه کمبریج نوع نورونی که قبلا ً ناشناخته بود را شناسایی کردند ، که آن‌ها به طور فعال و به طور خود خود فرآیندهای تصمیم‌گیری ذهنی را هنگامی که شرکای اجتماعی از یکدیگر می‌آموزند ، شبیه‌سازی می‌کند .

این مطالعه که امروز در سلول منتشر شد حاکی از آن است که این نورون‌ها به نام " نورون‌های شبیه‌سازی " که به تازگی خوانده شده‌اند , مجموعه‌ای از سلول‌های عصبی در بخش موقتی مغز است - - به حیوانات ( و هم چنین انسان ) اجازه می‌دهد تا حالت partner's اجتماعی خود را بازسازی کنند و در نتیجه نیت آن‌ها را پیش‌بینی کنند .

محققان به این مساله ادامه می‌دهند که اگر نورون‌های شبیه‌سازی ناکارآمد شوند ، این می‌تواند شناخت اجتماعی را محدود کند ، نشانه‌ای از اوتیسم . در مقابل ، آن‌ها نشان می‌دهند که نورون‌های فعال می‌توانند منجر به شبیه‌سازی اغراق‌آمیز از چیزی شوند که دیگران ممکن است به آن فکر کنند ، که ممکن است نقشی در اضطراب اجتماعی ایفا کند .

نویسنده اصلی study's ، دکتر Fabian Grabenhorst از دپارتمان فیزیولوژی ، توسعه و علوم عصبی می‌گوید : " ما به دنبال نورون‌هایی هستیم که ممکن است در یادگیری اجتماعی دخیل باشند . ما از اینکه متوجه شدیم این نورون‌ها فقط مقدار اشیا از مشاهده اجتماعی را می‌آموزند ، متعجب شدیم ، اما در واقع از این اطلاعات برای شبیه‌سازی تصمیم‌گیری‌های partner's استفاده می‌کنیم ."

تصمیمات دیگران فرآیند شناختی پیچیده‌ای است که ریشه در یادگیری اجتماعی دارد . برای مثال ، با مشاهده یک انتخاب برای جمع‌آوری آذوقه ، ما یاد می‌گیریم که کدام غذاها با ارزش هستند و ارزش انتخاب دارند . چنین دانشی نه تنها به تصمیمات ما اطلاع می‌دهد بلکه به ما کمک می‌کند تا تصمیمات آتی شریک خود را پیش‌بینی کنیم .

روانشناسان و فلاسفه مدت‌ها پیشنهاد کرده‌اند که شبیه‌سازی مکانیزمی است که انسان‌ها هر ذهن other's را درک می‌کنند . با این حال ، اساس عصبی این فرآیند پیچیده مشخص نیست . بادامه به خاطر نقش‌های متنوع آن در رفتار اجتماعی شناخته شده‌است و در اوتیسم دخیل بوده‌است . با این حال تا کنون مشخص نشده است که آیا نورون‌ها نیز به شناخت اجتماعی پیشرفته مثل شبیه‌سازی تصمیم‌گیری‌های دیگران کمک می‌کنند یا خیر .

این مطالعه فعالیت خود را از نورون‌های بادامه مغز ثبت کرد چون میمون‌ها در یک کار یادگیری مشاهداتی شرکت کردند . در کنار هم با یک صفحه نمایش لمسی بین آن‌ها نشستم و حیوانات برای بدست آوردن پاداش به نوبت انتخاب کردند . برای به حداکثر رساندن پاداش آب‌میوه خود ، لازم بود که حیوانات احتمالات مربوط به تصاویر مختلف نمایش‌داده‌شده در صفحه را یاد بگیرند و پی‌گیری کنند .

این مطالعه به یک حیوان اجازه داد تا انتخاب‌های partner's را مشاهده کند تا آن‌ها بتوانند مقادیر پاداش تصاویر را یاد بگیرند . هنگامی که تصاویر بین آن‌ها روشن شد ، این حیوان که مشاهده می‌کرد می‌تواند از این دانش استفاده کند وقتی نوبت آن‌ها برای انتخاب است .

به طور شگفت‌انگیز ، محققان دریافتند که وقتی یک حیوان شریک خود را مشاهده کرد ، به نظر می‌رسد که نورون‌های مغز observer's یک محاسبه تصمیم را انجام می‌دهند . این نورون‌ها ابتدا مقادیر پاداش گزینه‌های انتخاب partner's را قبل از نشان دادن انتخاب احتمالی partner's ، سازگار با فرآیند تصمیم‌گیری شبیه‌سازی شده مقایسه می‌کنند . به طور مهمی ، این الگوهای فعالیت به طور خودبخود ، قبل از انتخاب partner's و بدون نیاز به نیاز برای ناظر روی می‌دهند .

براساس یافته‌های آن‌ها ، دانشمندان اولین مدل کامپیوتری مربوط به مدارهای عصبی amygdala's درگیر در شناخت اجتماعی را ایجاد کردند . با نشان دادن این که چگونه انواع خاصی از نورون‌ها بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند ، این مدل نشان می‌دهد که مغز شامل یک مدار تصمیم است که انتخاب‌های خود را انجام می‌دهد و یک مدار شبیه‌سازی مجزا را محاسبه می‌کند که پیش‌بینی انتخاب اجتماعی را محاسبه می‌کند .

منبع سایت

ایستگاه نوآوری رفتار دانشکده مخدر حرکت الویت
  • ۹۸/۰۱/۲۹
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی