مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

براساس یک مطالعه , تفاوت‌های نژادی در گزارش‌های والدین درباره نگرانی‌ها در مورد توسعه فرزندشان برای ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند منجر به تاخیر در تشخیص اختلال طیف اوتیسم در کودکان سیاه‌پوست شود .

اشتراک :

داستان کامل

براساس مطالعه‌ای که توسط دانشگاه دولتی گرجستان انجام شد , تفاوت‌های نژادی در گزارش‌های والدین درباره نگرانی‌ها در مورد توسعه فرزندشان برای ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند منجر به تاخیر در تشخیص اختلال طیف اوتیسم در کودکان سیاه‌پوست شود .

این مطالعه نشان داد که والدین سیاه‌پوست در مقایسه با والدین سفید , نگرانی‌های کمتری در رابطه با نشانه‌های asd در فرزندان خود دارند . والدین سیاه‌پوست کم‌تر از والدین وایت برای گزارش نگرانی‌ها در مورد دو بیماری asd - - نقص اجتماعی و رفتارهای محدود و تکراری بودند . یافته‌ها در مجله اوتیسم چاپ شده‌اند .


ممانعت از برگشت ورزشکارانی که ضربه مغزی خورده اند سرطان سرویکس و آندومتر تبعیض توسط مدیران حوزه سلامت جام مقدس! تشخیص زودهنگام اوتیسم پخش زنده مغز


بسیاری از والدین درباره asd در طول دو سال اول زندگی کودک ابراز نگرانی می‌کنند و به طور متوسط کودکان در دور چهارم تولد خود asd تشخیص‌داده شده‌اند . با این حال , کودکان سیاه‌پوست در سنین بالاتر نسبت به کودکان سفید و فرزندان نژاده‌ای دیگر با asd تشخیص‌داده شده‌اند . هم چنین آن‌ها تقریبا ً دو برابر کودکان نژاده‌ای دیگر هستند که تشخیص داده نمی‌شوند .

مطالعات کمی دلایل احتمالی اختلاف نژادی در تشخیص asd را بررسی کرده‌اند , اگرچه برخی محققان به عنوان توضیحات دسترسی نابرابر به مراقبت‌های بهداشتی و بالینی را پیشنهاد داده‌اند . احتمال دیگر این است که والدین سیاه‌پوست ممکن است نگرانی‌هایی را به ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در روش‌هایی که بر روی نشانه‌های asd تاکید کرده و بر رفتارهای مخرب تمرکز دارند , گزارش دهند که ممکن است مانع از توجه ارائهکنندگان به asd شود . این مطالعه بینشی را در مورد تشخیص asd در کودکان سیاه‌پوست با بررسی این مساله ارائه کرد که آیا والدین نگران رشد کودک خود قبل از تشخیص , براساس نژاد والد متفاوت هستند یا خیر.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که ویژگی‌های والدین بر گزارش‌های آن‌ها درباره توسعه کودک تاثیر می‌گذارد . به عنوان مثال , والدین وضعیت اقتصادی - اجتماعی پایین ( ses ) نگرانی‌های کمتری نسبت به والدین خود نسبت به والدین خود نشان دادند . هم چنین والدین پسران درباره رشد کودک خود دیرتر از والدین دختران گزارش دادند .

رقابت ممکن است بر گزارش‌های والدین درباره نگرانی‌ها در مورد توسعه کودک تاثیر بگذارد . مطالعاتی در مورد سایر اختلالات رشدی مانند adhd نشان داده‌اند که والدین سیاه‌پوست تمایل به کاهش نشانه‌های adhd و نشانه‌های adhd دارند . این پدیده ممکن است به asd نیز گسترش یابد .

شرکت کنندگان در این پژوهش , 4 کودک نوپا بودند که از شهرهای آتلانتا و کانکتیکات فاصله گرفته بودند . کودکان در معرض خطر اختلال طیف اتیسم قرار گرفتند و آن‌هایی که مثبت ارزیابی شدند به یک ارزیابی تشخیصی آزاد دعوت شدند . قبل از ارزیابی , والدین آن‌ها پرسش‌هایی را درباره مسائل مربوط به رفتار و توسعه کودک خود تکمیل کردند . پاسخ‌های آن‌ها به دو گروه نگرانی‌های مربوط به اوتیسم ( شامل مسائل مربوط به گفتار / ارتباطات , مسائل اجتماعی و رفتارهای محدود و تکراری ) یا نگرانی‌های مربوط به اوتیسم ( شامل موتور , توسعه عمومی و نگرانی‌های رفتار مخرب ) دسته‌بندی شدند .

محققان دریافتند که والدین سیاه‌پوست نگرانی‌های کمتری نسبت به والدین سفید دارند . نژاد بر گزارش والدین درباره نگرانی‌های افراد مبتلا به اوتیسم تاثیر نداشت , که نشان می‌دهد که این اثر مخصوص به نگرانی‌ها در مورد علایم اوتیسم است . نژاد بر گزارش‌های والدین مبنی بر رفتار مخرب تاثیر نگذاشت .

نژاد به طور قابل‌توجهی تحت‌تاثیر مشکلات گزارش‌شده والدین درباره کمبودهای اجتماعی و رفتارهای محدود و تکراری کودکان قرار دارد . در مقایسه با والدین سیاه‌پوست , والدین سفید در مقایسه با والدین سیاه‌پوست بیش‌ترین احتمال را داشتند که یک نگرانی اجتماعی را گزارش کنند و احتمال بیشتری وجود دارد که نگرانی در مورد رفتارهای محدود و تکراری را گزارش کنند .


شناسایی اوتیسم با روش های ذهنی تسریع تشخیص بیماری کودکان آزار فیزیکی و فکری دانش آموزان عفونت مادر در دوران بارداری ازدواج در اسلام روانشناسی عشق


منبع

  • ۹۸/۰۲/۱۶
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی