مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

عفونت مادر در دوران بارداری ، خطر اختلالات روانی در کودک را افزایش می‌دهد ، اما مسیر بین این دو چیزی از یک راز است . دانشمندان در حال حاضر از یک مدل موشی استفاده کرده‌اند تا نشان دهند که فعال‌سازی سیستم ایمنی mother's ممکن است موجب تغییرات طولانی‌مدت در برنامه‌ریزی ژنوم offspring's شود که به اختلالات رفتاری در بزرگسالی منجر می‌شود .

اشتراک :

داستان کامل

عفونت مادر در دوران بارداری ، خطر اختلالات روانی در کودک را افزایش می‌دهد ، اما مسیر بین این دو چیزی از یک راز است . در مطالعه‌ای که در رشته روانشناسی زیستی منتشر شد ، پروفسور Urs میر ، نویسنده ارشد دانشگاه زوریخ - Vetsuisse در زوریخ ، سوییس و همکارانش از یک مدل موشی استفاده می‌کنند تا نشان دهند که فعال‌سازی سیستم ایمنی mother's ممکن است موجب تغییرات طولانی‌مدت در برنامه‌ریزی ژنوم offspring's شود که منجر به اختلالات رفتاری در بزرگسالی می‌شود .

دکتر جان Krystal ، سردبیر نشریه روان‌پزشکی زیستی ، گفت : " این مطالعه نشان می‌دهد که فعال‌سازی immunologic ممکن است ارتباط بین عفونت مادران با تغییرات epigenetic باشد که تغییرات پایدار در رشد مغز ایجاد می‌کنند ."

یافته‌ها ، بینش جدید را در مکانیسم‌های مولکولی پشت عامل خطر ارایه می‌دهند . تغییرات در یک نوع خاص از تغییر epigenetic موسوم به متیلاسیون DNA مشاهده شد که به طور فزاینده‌ای در منشا اختلالات neurodevelopmental نقش داشته‌است . متیلاسیون DNA Altered در سرتاسر ژنوم offspring's ظاهر شد و براساس زمان‌بندی عفونت متفاوت بود .


کاهش تپش قلب از فواید حذف کاتتر است اختلالات روانی ناشی از آلرژی های کودکی فرکانس آسیب های سر در ورزش افسردگی بیماران سکته قلبی ریسک بستری با استفاده از الکل در بیماران فیبریلاسیون دهلیزی استفاده از ابلیشن


نویسنده اول ، دکتر ژولیت Richetto و همکارانش یک عفونت ویروسی مانند در مادران باردار را در دو نقطه زمانی مهم در طول رشد مغز نوزاد در اوایل بارداری و اواخر بارداری ایجاد کردند . سیستم ایمنی بدن در هر دو نقطه زمانی تغییرات ایجاد شده در چند ژن مشترک مرتبط با neurodevelopment را ایجاد می‌کند اما اکثر آن‌ها متمایز هستند . به عنوان مثال ، عفونت قبل از تولد ژن‌های مرتبط با توسعه و عملکرد GABA را تغییر داد ، در حالی که نوردهی اولیه ، ژن‌های مهم سیگنال دهی Wnt را مختل کرد که مسیری بنیادی برای رویداده‌ای اولیه رشد در طول embryogenesis است. یافته‌ها اهمیت زمان فعال‌سازی سیستم ایمنی قبل از تولد را نشان می‌دهند و نشان می‌دهند که عفونت قبلی ممکن است منجر به اثرات جدی تری در neurodevelopment شود .

میر ، با اشاره به تغییراتی که در زمان تولد موش‌ها در هنگام تولد موش‌ها مشاهده نشد ، گفت : "یافته‌های جذاب دیگر مطالعه ما این است که الگوی متیلاسیون DNA در فرزندان آلوده به زمان در طول زمان تغییر می‌کند " . طبق گفته مایر ، یافته‌ها نشان می‌دهند که این تغییرات پویا هستند و به احتمال زیاد تحت‌تاثیر رویداده‌ای وابسته به فعالیت به عنوان سن موش‌ها هستند .

مایر گفت : " ظهور بزرگ‌سال اصلاحات چندگانه نیز این سوال را مطرح می‌کند که آیا برخی از این ناهنجاری‌ها می‌تواند ضعیف‌شده و یا حتی با مداخلات اولیه که ماشین‌آلات epigenetic را هدف قرار می‌دهند ، پیش‌گیری شود . "

این امر پیامدهای مهمی خواهد داشت ، زیرا محققان دریافتند که تغییرات ناشی از عفونت دارای عواقب عملکردی هستند . میزان mRNA ژن نشان می‌دهد که متیلاسیون DNA در زادوولد تغییر داده شد و نشان داد که تغییرات epigenetic در تغییر بیان ژن اعمال شده‌اند . علاوه بر این ، فرزندان اختلالات شناختی و رفتاری موجود در مدل‌های حیوانی اختلالات neurodevelopmental مانند اسکیزوفرنی و اوتیسم را نشان می‌دهند و می‌گویند که عفونت قبل از تولد ممکن است منجر به اختلالات متیلاسیون DNA در این اختلالات شود . بنابراین ، امکان هدف قرار دادن این اصلاحات می‌تواند یک مسیر بالقوه برای درمان پیشگیرانه در افرادی که در معرض عفونت قبل از تولد قرار دارند ، باز کند .


آسیب مغزی نابینایان مقایسه فناوری های ارتباطی مطالعه ۱۸ ماهه تاثیر سبک نکات قابل توجه در مورد شب زفاف راه های تشخیص خیانت زن به شوهر

منبع

  • ۹۸/۰۲/۱۳
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی