مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

محققان چهار نوع مختلف فن‌آوری ارتباطات آنلاین را مقایسه کردند - - گپ ویدیویی , ایمیل , شبکه‌های اجتماعی و پیام‌های فوری - - که توسط افراد پیر و بزرگ‌تر مورد استفاده قرار گرفته و سپس علائم افسردگی را براساس پاسخ‌های بررسی شده دو سال بعد اندازه‌گیری کردند . این مطالعه نشان داد که افرادی که از توابع گپ ویدیویی مانند اسکایپ و اسکایپ استفاده می‌کردند تقریبا ً نیمی از احتمال تقریبی علائم افسردگی را در مقایسه با بزرگسالان مسن‌تر که از هیچ فن‌آوری ارتباطی استفاده نمی‌کردند , داشتند .

اشتراک :

داستان کامل

تصور کنید که خانواده شما در سراسر کشور یا در سراسر کشور حرکت کرده‌است . شما بازنشسته شده‌اید و همسرتان گذشته‌است . فقدان ارتباطات اجتماعی نسل‌های گذشته در کلیسا و یا سازمان‌های برادرانه , زمان زیادی برای شروع احساس منزوی و تنها صرف نمی‌کند .

انزوای اجتماعی و افسردگی در بزرگسالان مسن‌تر رایج شده‌است و برآوردها حاکی از آن است که تقریبا ً ۹۹ درصد از افراد بزرگ‌سال مسن‌تر و بالاتر با افسردگی اساسی زندگی می‌کنند .



روش جدید برای درک نسخه ویرایش شده ژنوم شبکه هماهنگ ژن ها آسیب طناب نخائی سلول بنیادی پارکینسون مطالعه ۱۸ ماهه


چه می‌شود اگر شما بتوانید مساله را از طریق تکنولوژی ارتباطی حل کنید ?

مطالعه‌ای جدید به رهبری محققان در پورتلند , اورگان , نشان داد که از چهار فن‌آوری ارتباطات آنلاین , استفاده از گپ ویدیویی برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده به نظر می‌رسد که بیش‌ترین قول را در کنترل افسردگی در میان سالمندان دارد . محققان چهار نوع مختلف فن‌آوری ارتباطات آنلاین را مقایسه کردند - - گپ ویدیویی , ایمیل , شبکه‌های اجتماعی و پیام‌های فوری - - که توسط افراد پیر و بزرگ‌تر مورد استفاده قرار گرفته و سپس علائم افسردگی را براساس پاسخ‌های بررسی شده دو سال بعد اندازه‌گیری کردند .

این یافته‌ها در مجله آمریکایی روانشناسی سالمندان منتشر شد .

آلن تیو , استاد روانشناسی در دانشکده پزشکی و محقق در سیستم مراقبت‌های بهداشتی پورتلند , گفت : " گپ تصویری به عنوان قهرمان بلامنازع ایجاد شد . " بزرگسالان مسن‌تر که از تکنولوژی چت تصویری مانند اسکایپ استفاده می‌کردند , خطر افسردگی کمتری داشتند . "

داده‌ها از طریق مطالعه بازنشستگی و بازنشستگی موسسه ملی بهداشت کشور به دست آمد . این مطالعه در سراسر کشور هر دو سال یک‌بار به بررسی سالمندان پرداخته‌است .

محققان شرکت کنندگان را شناسایی کردند . همین شرکت کنندگان نیز دو سال بعد به یک بررسی پی‌گیری پاسخ دادند که در بین سایر موارد علایم افسردگی اندازه‌گیری شد .

آن‌هایی که از ایمیل , پیام‌های فوری یا سایت‌های ارتباط جمعی مانند فیسبوک استفاده می‌کردند , تقریبا ً همان میزان علائم افسردگی را در مقایسه با بزرگ‌ترها که از هیچ فن‌آوری ارتباطی استفاده نمی‌کردند , داشتند . در مقابل , محققان دریافتند که افرادی که از توابع گپ ویدیویی مانند اسکایپ و اسکایپ استفاده می‌کردند تقریبا ً نیمی از احتمال تقریبی علائم افسردگی را داشتند , پس از تعدیل عوامل دیگری که می‌تواند منجر به نتایج شود , مانند افسردگی و سطح تحصیلات قبلی .

نویسندگان نوشتند : " برای دانش ما , این اولین مطالعه برای نشان دادن ارتباط بالقوه بین استفاده از چت تصویری و پیش‌گیری از نشانه‌های بالینی افسردگی در طول دو سال در بزرگسالان بزرگ‌تر است . "

محققان گفتند که درخواست فیلم ویدئویی لزوما ً شگفت‌آور نیست . گپ ویدیویی به کاربران در تعاملات رو به رو می‌پردازد تا اینکه آن‌ها را به طور منفعلانه از طریق یک خوراک فیس بوک مرور کنند .

تیو گفت : " من هنوز معتقدم که تعامل چهره‌به‌چهره احتمالا ً بهترین است " . با این حال , اگر به واقعیت زندگی مدرن آمریکا نگاه کنیم , باید این تکنولوژی‌های ارتباطی را در نظر بگیریم . و زمانی که آن‌ها را در نظر می‌گیریم و آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم, یافته‌های ما نشان می‌دهد که من بهتر است با پدرم در ایندیانا فاصله داشته باشم تا او پیامی به او بدهم . "


تاثیر سبک کلاس عاطفه ژنتیکی روش های تربیت کودک 2 ساله و 3ساله برای انتخاب همسر شایسته به چه ویژگی هایی توجه کنیم ؟


منبع

  • ۹۸/۰۲/۰۸
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی