مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

تاثیر سبک

سبک زندگی پدر بر مهارت‌های شناختی فرزندان او , حداقل در موش‌ها , تاثیر می‌گذارد . دانشمندان مرکز آلمان برای بیماری‌های نورودژنراتیو , اکنون نشان داده‌اند که اگر جوندگان یک رژیم غذایی غنی از اسید فولیک , متیونین و ویتامین b12 دریافت کنند , نتاج آن‌ها در آزمون‌های حافظه خوب عمل نمی‌کنند . رژیم غذایی , الگوهای اپی ژنتیکی در ژنوم را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و این برنامه‌ریزی مجدد تا حدی به نسل بعدی اسپرم انتقال می‌یابد . این امر نشان می‌دهد که دریافت غلظت‌های بالای چنین متیل دهنده می‌تواند اثرات جانبی در انسان داشته باشد, برای مثال اگر آن‌ها مقدار زیادی از نوشیدنی‌های انرژی‌زا و یا قرص اسیدفولیک مصرف کنند . دان اسمیت و همکارانش این یافته‌ها را در مجله روانشناسی مولکولی ژورنال گزارش کردند .

شواهد نشان می‌دهد که حداقل در مطالعات حیوانی , رشد کودک نه تنها تحت‌تاثیر رژیم غذایی مادر و سبک زندگی قبل از لقاح قرار دارد , بلکه تحت‌تاثیر عوامل محیطی است که پدر در معرض آن قرار دارد . به عنوان مثال , اگر جوندگان مرد رژیم غذایی به ویژه غنی از چربی داشته باشند , تمایل به دیابتی شدن دارند . یکی از دلایل احتمالی پدیده تغییر متیلاسیون dna ناشی از رژیم غذایی , تغییراتی در برچسب‌های شیمیایی کوچک متصل به dna است که می‌تواند فعالیت ژن‌ها را کنترل کند. اگر مقادیر زیادی از این برچسب‌ها در جیره تهیه شوند , این امر ممکن است بیان ژنه‌ای دخیل در افزایش متیلاسیون dna را مختل کند .

اثرات رژیم غذایی غنی از حیوانات

دان دن توضیح می‌دهد که " برای مدت طولانی , فرض بر این بود که این علائم اپی‌ژنتیک کاملا ً بعد از ادغام سلول‌های اسپرم و تخم‌مرغ پاک می‌شوند . " با این حال , ما می‌دانیم که بخشی از متیلاسیون dna پدری در این فرآیند زنده است . در هم‌کاری با همکاران در رابطه با هلمهولتز که توسط هلمهولتز و موسسه فدرال دارو و تجهیزات پزشکی انجام می‌شود , این تیم بررسی می‌کند که آیا این تغییرات اپی ژنتیکی با تغییرات شناختی در موش‌های متولد شده مرتبط است یا خیر. این رژیم غذایی حاوی غلظت‌های بالای متیونین , اسید فولیک , ویتامین b12 , کولین , بتائین و روی بود . گروه دوم جوندگان با جیره استاندارد تغذیه شدند . 


سطوح دارو رد تخریب فقیر کلاس عاطفه


پس از شش هفته , موش‌های نر با موش‌های ماده و فرزندان آن‌ها در معرض تجزیه و تحلیل دقیق قرار گرفتند . یافته‌ها : فرزندان موش‌های نر تغذیه شده با متیل اهداکنندگان در تمام آزمون‌های یادگیری و حافظه عملکرد کمتری داشتند . ما توانستیم نشان دهیم که حتی تغییر گذرا در رژیم پدری می‌تواند باعث کاهش مهارت‌های یادگیری در فرزندان شود . این امر به ویژه توانایی یادگیری درست یک وظیفه جهت‌یابی فضایی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . "

مقادیر بیش از حد مکمل‌های غذایی می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد

تمام اینها فقط نتایج آزمایش‌ها حیوانات هستند . به هر حال , انسان‌ها می‌توانند در معرض دوزهای بالا متیل خیرین قرار گیرند . این امر ممکن است برای کشورهایی مانند آمریکا کاربرد داشته باشد, جایی که مصرف گسترده‌ای از محصولات غنی‌شده با اسید فولیک وجود دارد . نقص عملکرد متیل به خوبی شناخته‌شده و عواقب نامطلوب سلامتی دارد که می‌تواند با مکمل‌های غذایی جلوگیری شود . با این حال , مطالعه ما نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد ممکن است با اثرات نامطلوب نیز همراه باشد . در آینده , او قصد دارد تعیین کند که آیا ویژگی‌های اپی ژنتیکی می‌توانند توسط انسان به فرزندان آن‌ها منتقل شوند و عوامل محیطی ممکن است بر این تاثیر بگذارند . آیا سن پدر الگوهای متیل‌گذاری dna را تغییر می‌دهد, بنابراین بر سلامت نسل آینده تاثیر می‌گذارد ? فکر می‌کند : " تا به امروز , چنین مکانیسم‌های اپی ژنتیک و تاثیرات بین‌نسلی آن‌ها , قطعا ً کم‌تر مورد توجه قرار گرفته‌اند . "

ژنتیکی موسسه ها احیا روش های تربیت فرزند در اسلام آداب و رسوم ایرانیان در مورد ازدواج


منبع سایت 

  • ۹۸/۰۲/۰۴
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی