مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

محققان گروهی از متابولیت های خونی را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند به شناسایی برخی از کودکان مبتلا به اختلال طیفی اوتیسم ( ASD ) کمک کند . این یافته‌ها , یک گام کلیدی در جهت توسعه آزمایش ASD - ASD هستند .

اشتراک :

داستان کامل

محققان در موسسه ذهن UC دیویس و NeuroPointDX ، بخشی از Stemina biomarker کشف ، گروهی از متابولیت های خونی را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند به شناسایی برخی از کودکان مبتلا به اختلال طیفی اوتیسم ( ASD ) کمک کند . بخشی از پروژه Children's اوتیسم ( CAMP ) ، بزرگ‌ترین مطالعه metabolomic ASD که تا کنون انجام شده‌است ، یک گام کلیدی در جهت توسعه تست ASD - ASD است . این تحقیق در روز ۶ سپتامبر در نشریه روان‌پزشکی زیستی منتشر شد .

دیوید جی می‌گوید : " با این هیات تغییرات در متابولیسم اسید آمینه ، ما می‌توانیم حدود ۱۷ درصد از کودکان مبتلا به ASD را شناسایی کنیم. " Amaral ، رئیس بنیاد تحقیقات در موسسه ذهن و نویسنده ارشد این مقاله ، می‌گوید: " این اولین پنل ‌های بسیاری است که مجموعه‌های دیگری از کودکان مبتلا به اوتیسم را شناسایی خواهند کرد ."

در حال حاضر هیچ تست biomarker برای ASD وجود ندارد . کودکان براساس رفتارهای تغییر یافته خود تشخیص داده می‌شوند که ممکن است تا زمانی که کودکان ۲ تا ۴ سال سن دارند مشخص نشود . خانواده‌ها اغلب باید بیش از یک سال یا بیشتر برای یک قرار ملاقات با متخصص صبر کنند و تشخیص را بیشتر به تاخیر می‌اندازد .


به فرزندان خود نگوئید اضافه وزن داری! تاثیر استرس بر رفتار بستری شدن در طول عمل جراحی دنبال کردن اهداف خود نالوکسان هیدروکلراید آزار فیزیکی و فکری دانش آموزان


محققان کمپ معتقدند که پاسخ در the ها نهفته‌است - - مولکول‌هایی که بعد از مولکول‌های بزرگ‌تر باقی می‌مانند ( metabolized ) . Metabolomics مزیت پایش هر دو سهم ژنتیکی و محیطی به رشد اوتیسم را دارد .

Amaral ، استاد رشته روانشناسی و علوم رفتاری ، گفت : " وقتی شما به metabolomics می‌روید ، به این نگاه می‌کنید که بدن چطور کار می‌کند و نه فقط ژن‌های آن .

این تیم امیدوار است که از این ها و دیگر یافته‌های این کمپ برای تسریع تشخیص و انتقال کودکان به درمان فشرده رفتاری در سنین بالا استفاده کند که اثربخشی آن کاملا ً موثر بوده‌است . مطالعه multisite نمونه‌های خون از ۱۱۰۰ کودک را جمع‌آوری کرده‌است - - در حدود دو سوم مبتلا به ASD - - بین ۱۸ ماه و ۴ سال . این اولین انتشار از فعالیت‌های کمپ است .

Amaral گفت : " یکی از اهداف اصلی موسسه ذهن ، توسعه نشانه‌های زیستی اولیه برای تشخیص خطر اختلال طیف اوتیسم است .

Amaral افزود که این کمپ یک نمونه عالی از مشارکت دانشگاهی / شرکتی است که وعده بهره‌مند شدن از جامعه اوتیسم را دارد .

او گفت : " بعید است که یک نشانگر تمام اوتیسم را تشخیص دهد . " این مقاله نشان می‌دهد که تغییرات در پروفایل ‌های متابولیک می‌توانند زیر مجموعه‌های قابل‌توجهی از افراد مبتلا به اوتیسم را شناسایی کنند. امید این است که بتوانیم یک پنل زیستی تولید کنیم که بخش بزرگی از افراد را در معرض خطر تشخیص دهد . علاوه بر این، این رویکرد مسیرهای متابولیکی را برجسته می‌کند که ممکن است اهداف مداخله باشند ."

در کار آن‌ها ، تیم تحقیقاتی حاوی متابولیت های خون - به طور خاص ، آمینو اسیدها - - در ۵۱۶ کودک با ASD و ۱۶۴ کودک که رشد معمولی را نشان می‌دهند ، مقایسه کردند . آن‌ها دریافتند که ۱۷ درصد از کودکان ASD دارای غلظت‌های منحصر به فرد اسیده‌ای آمینه خاص ( metabotypes ) در خون خود بودند . اگر چه یک گروه ۱۷ درصدی ممکن است کوچک به نظر برسد ، اما در واقع بسیار قابل‌توجه است . ASD مجموعه‌ای پیچیده از علایم را در بر می‌گیرد ، و هیچ‌کس انتظار ندارد یک گروه از markers را پیدا کند که همه زیرمجموعه‌های را تشخیص دهد . در عوض ، محققان امیدوارند که تعدادی سنجش metabolomic ایجاد کنند که تمام تغییرات را پوشش دهد .

Amaral گفت : " دیدگاه بلندمدت این است که زمانی که ما قادر به تجزیه و تحلیل همه داده‌های کمپ بودیم ، یک سری از پانل‌ها را خواهیم داشت . هر یک از این ها قادر به تشخیص یک زیرمجموعه از کودکان مبتلا به اوتیسم هستند . در نهایت ، metabolomics ممکن است بتواند بیشتر کودکان مبتلا به اوتیسم را شناسایی کند ."


عفونت مادر در دوران بارداری استفاده از ابلیشن آسیب مغزی نابینایان مقایسه فناوری های ارتباطی تربیت فرزند از دیدگاه روانشناسی و نکات مهم آن معیارهای اصلی ازدواج موفق را بهتر بشناسیم

منبع

  • ۹۸/۰۲/۱۳
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی