مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

زنان جوان دیابتی

براساس تحقیقات جدید ، زنان جوان مبتلا به دیابت دارای ۶ برابر خطر حمله قلبی هستند : ۳۱ آگوست سال ۲۰۱۵ منبع : انجمن کاردیولوژی اروپا : زنان ۴۵ سال و زیر مبتلا به دیابت دارای ریسک شش برابر حمله قلبی هستند . مطالعه در بیش از ۷۰۰۰ زن همچنین نشان داد که زنان جوان که دچار حمله قلبی شدند ( myocardial infarction ، MI ) بیشتر از زنان مسن‌تر با MI بودند .

با توجه به تحقیقی که امروز در مرکز خدمات کارآفرینی برگزار شد ، کودکان زیر ۴۵ سال و افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر شش برابر حمله قلبی قرار دارند . مطالعه در بیش از ۷۰۰۰ زن همچنین نشان داد که زنان جوان که دچار حمله قلبی شدند ( myocardial infarction ، MI ) بیشتر از زنان مسن‌تر با MI بودند .


کشف جدید دانشمندان در مورد انتشار بیماری پارکینسون نقش استرس در تشدید الزایمر تاثیرات متقابل پارکینسون و آلزایمر تاثیر درمان انفرادی در درمان سرطان تاثیر چند شکلی های زنتیکی در بروز سرطان ضرورت ادراک بصری


پروفسور Hanna Szwed ، آخرین نویسنده و رئیس بخش دوم بیماری عروق آرتری ، موسسه قلب در ورشو ، لهستان گفت : " بیماری‌های قلبی - عروقی ( CVDs ) عمدتا ً افراد مسن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند ، اما در بسیاری از سال‌ها افزایش رخداد در جوانان ، صرف‌نظر از جنسیت ، مشاهده شده‌است . این مطالعه در ۷، ۳۸۶ زنان اثر عوامل خطر را بر روی رخداد MI در زنان جوان ارزیابی کرده و تفاوت‌های مربوط به سن را مورد ارزیابی قرار داد . پروفایل بیماری‌های واگیردار ۱ ۹۴۱ جوان با MI در مقایسه با دو گروه تحت کنترل ، با نگاه اول مقایسه شد : ۴، ۲۷۵ زن ۶۳ - ۶۴ سال با زنان سالم MI و ۱، ۱۷۰ زنان سالم ( بدون سابقه MI ) .

این مطالعه از داده‌های سه ثبت ملی استفاده کرده‌است . اطلاعات مربوط به زنان با MI از سوی اداره ثبت لهستان of حاد لهستانی ( PL - ACS ) حاصل شد . اطلاعات در مورد زنان سالم از مطالعه موردی سلامت جمعیت ملی ( WOBASZ ) و بررسی ملی عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی ( NATPOL ) بود .

میانگین سنی در بین بیماران MI در این مطالعه ۴۲ سال ( محدوده ۲۱ - 45 سال ) بود . تحلیل Multivariate نشان داد که چهار عامل از پنج عامل ریسک کلاسیک پیش‌بینی مستقلی از MI در زنان جوان بودند . قوی‌ترین آن‌ها دیابت بود که خطر MI را تا شش برابر افزایش داد . فشارخون بالا ۴ بار ریسک را افزایش داد در حالی که خطر سه برابر شد و مصرف فعلی سیگار تا ۱.۶ بار خطر را افزایش داد. معناداری آماری برای چاقی که با شاخص توده بدنی ( BMI بیان شد وجود نداشت .

پروفسور Szwed گفت : " فقدان همبستگی با چاقی می‌تواند به دلیل تاثیر شدید دیابت در این جمعیت باشد . محققان دریافتند که زنان جوان سالم به طور متوسط ۱.۱ فاکتور ریسک را داشتند ، در حالی که بیماران جوان MI در مقایسه با زنان سالم جوان ، به طور متوسط دارای ۱ / ۱ بودند و زنان جوان با MI در مقایسه با زنان جوان سالم ، دچار فشار خون شریانی ، دیابت و دیابت بودند و یا در حال جاری یا گذشته از سیگاری‌ها بودند .

در جمعیت زنان مسن‌تر با MI ، شیوع تقریبا ً تمام عوامل خطر فردی حتی بزرگ‌تر از زنان جوان با MI بود . ۷ سیگار کشیدن تنها عامل خطر با شیوع بیشتر در گروه جوان‌تر ( ۴۸.۷ % در مقابل ) بود . ۲۲.۲ % p < برای سیگار کشیدن فعلی ، و ۶۵.۵ درصد در مقابل . در حالی که در حال ترک سیگار است ، ۴۵ درصد از این افراد معتاد به سیگار هستند .

پروفسور Szwed گفت : " ما دریافتیم که پروفایل عامل خطر در زنان جوان با MI شباهت زیادی به جمعیت مسن دارد ، و این یافته با تحقیقات دیگری ارتباط دارد که نشان می‌دهد سیگار کشیدن یک مشکل رو به رشد در زنان جوان است . این به وضوح منطقه‌ای است که در آن تلاش‌های پیش‌گیری مورد نیاز است " جالب است ، زنان جوان با MI به احتمال بیشتر از زنان مسن‌تر هستند که هیچ یک از عوامل ریسک ذکر شده در بالا را نداشته باشند ( ۱۶.۵ % در مقابل . ۸.۲ % p < ۰.۰۰۰۱ ) .


قشر بصری اصلی استدلال حرکتی در حیوانات تاثیر مثبت بازی های ویدئویی در رفتار کودکان برداشتن ماستکتومی زندگی زناشویی موفق و عاشقانه چگونه است ؟ اعتماد به نفس کاذب چیست؟


منبع

  • ۹۸/۰۳/۱۹
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی