مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

میتوکندرویایی

اولین مدل صرع میتوکندریایی

تحقیقات امیدوار است تا درمان‌های بهتری برای این بیماری ناتوان‌کننده ایجاد کنند

تاریخ :

۲۳ فوریه ۲۰۱۱

منبع :

ترینیتی کالج دوبلین

خلاصه :

محققان اولین کسی هستند که مدلی از صرع میتوکندریایی را توصیف می‌کنند که امید به درمان‌های بهتر برای بیماران مبتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد . هر چند محققان می‌توانند نقش مهمی که آستروسیت ها در تولید صرع ایفا می‌کنند را توضیح دهند .

محققان کالج ترینیتی در دوبلین , اولین کسی هستند که مدلی از صرع میتوکندریایی را توصیف می‌کنند که امید به درمان‌های بهتر برای بیماران با این وضعیت دشوار را افزایش می‌دهد . مقاله آن‌ها در مغز منتشر شده‌است .

بیماری میتوکندریایی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های ژنتیکی است که یکی از شایع‌ترین بیماری‌های ژنتیکی در کشور ایرلند می‌باشد . یک چهارم بیماران مبتلا به بیماری میتوکندریایی صرع هستند که اغلب نسبت به داروهای ضد صرع مقاوم و مقاوم هستند .

با وجود شدت این بیماری , تاکنون مدل‌های حیوانی برای درک مکانیکی این بیماری موجود نبوده اند .

با وجود اینکه محققان در ترینیتی در حال حاضر می‌توانند نقش مهم آستروسیت ها را توضیح دهند . تا به امروز , آستروسیت ها, سلول‌های گلیا با شکل ستاره که در مغز و نخاع حضور دارند, به عنوان " حامی - سلول " شناخته شده‌اند و نقش بسیار فعالی در مغز دارند . این تحقیق نشان می‌دهد که آن‌ها در واقع نقش محوری در ایجاد صرع زایی در میتوکندری دارند .

محققان توانستند مدل جدیدی از برش مغز را با استفاده از یک مهار کننده اختصاصی آستروسیت , به همراه بازدارنده‌های تنفسی میتوکندریایی , سیانید پتاسیم و سیانید پتاسیم بازسازی کنند . این مدل دارای اعتبار و اعتبار پیش‌بینی بود .

سپس تیم از مدل برای ارزیابی نقش آستروسیت ها در تولید صرع استفاده کرد و نقش چرخه گابا - گلوتامات را که تنظیم می‌کند که چگونه فرستنده‌های شیمیایی از نورون‌ها آزاد می‌شوند و سپس توسط سلول‌های حمایت‌کننده انجام می‌شوند , تنظیم می‌کند .

به ویژه گلوتامین یک مولکول واسطه مهم بین بخش عصبی و آستروسیت در تنظیم لحن مهاری گاباارژیک است .

در نهایت , این تیم دریافته است که کمبود گلوتامین سنتتاز , بخش مهمی از فرآیند بیماری زا برای تولید صرع در هر دو مدل برش مغز و مغز انسان است .

مارک کانینگهام گفت : " ما معتقدیم که این تحقیقات مهم و جدید است , برای اولین بار , مدلی از صرع میتوکندریایی که ویژگی‌های مشاهده‌شده در بیماران را تسخیر می‌کند . این مدل بینش‌های مکانیکی ارائه می‌کند و نقش آستروسیت ها را در این فعالیت آسیب‌شناسی نشان می‌دهد . "

پروفسور کانینگهام گفت : " ما معتقدیم که این کار در ارائه راه‌های جدید با توجه به تولید درمان‌های بهتر برای این بیماری مهم است . کار بعدی این مدل را توسعه خواهد داد تا بتوان از آن برای طبقه‌بندی داروهای جدید ضد تشنج استفاده کرد . "

۷. الکترود فعال نور برای تحریک عصبی

خلاصه :

دانشمندان یک روش غیرتهاجمی از تحریک عصبی دارند که توسط نور فعال شده و توسط نور فعال می‌شود .

منبع سایت علم روز

  • ۹۷/۱۲/۰۳
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی