مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

سود

به این دلیل که این تنها رفتاری است که برای آن‌ها پرداخت می‌شود . آن‌ها تنها می‌توانند سود کوچک خود را افزایش دهند , با هم‌کاری بیشتر و بیشتر , به منظور کسب منفعت بیشتر در بیشتر موارد از درصد مشارکت در هم‌کاری . سود آن‌ها در نتیجه به طور پیوسته افزایش می‌یابد , اما منجر به کسب جایزه بیشتر می‌شود .

آزمایش‌های انجام‌شده توسط مانفرد سکه و تیم وی نشان داد که بشر در واقع تمایل به هم‌کاری و پیوستن به اخاذی دارد , زمانی که آن‌ها علیه یک کامپیوتر بازی می‌کنند که از استراتژی اخاذی استفاده می‌کند . با این حال , اگر یک کامپیوتر به طور فزاینده تمایلی به هم‌کاری در نیمه دوم آزمایش نداشته باشد , یک کامپیوتر تحت‌تاثیر قرار نگرفته است . بنابراین آزمایش‌ها نشان ندادند که آیا یک فرد انسانی در نهایت به تلاش‌های رقبای خود برای نظم بخشیدن به آن‌ها منجر خواهد شد یا نه .

یک پاداش به عنوان تشویقی برای اخاذی

مانفرد سکه و لو تز در صورتی که تحت این شرایط باشند , می‌توانند منظم باشند . در دو دور متوالی معمای زندانی‌ها , هر کدام دو دانشجو برای مبالغ واقعی پول بازی کردند .

دانشمندان یک پاداش برای افزایش فشار رقابتی در میان بازیکنان معرفی کردند . در آزمایش اول , یک بازیکن از هر جفت کشیده شد , که اگر بازیکن بتواند حداقل ۱۰ درصد بیشتر از بازیکن خود کسب کند , یک پاداش اضافی ۱۰ یورویی دریافت خواهد کرد . در آزمایش دوم , پاداش به بازیکن اعطا شد که ده‌درصد بیشتر از رقیب خود درآمد داشت . هیچ پاداش در آزمایش کنترل در دسترس نبود .

در جایی که احتمال دریافت پاداش وجود نداشت , بازیکنان به سرعت هم‌کاری می‌کردند و معمولا ً سود بالا کسب می‌کردند . آن‌ها از یک استراتژی مشارکتی ( سخاوتمندانه ) استفاده کردند که تنها به تازگی توصیف شده‌است . استراتژی اخاذی در این سناریو رخ نداد .

با این حال , اگر یکی از بازیکنان با یک پاداش وسوسه شده بود , این بازیکن در بسیاری از موارد به یک رستوران تبدیل می‌شد . با وجود این واقعیت که بازیکن دیگر سعی دارد با امتناع از هم‌کاری سعی کند آن‌ها را نظم و سامان دهد , شرکت کنندگان در این آزمایش مقاومت خواهند کرد و حتی کم‌تر هم‌کار می‌کنند . همچنین نشان داده شد که موفقیت در طولانی‌مدت , حتی در تجربه که در آن بازیگر پاداش بالقوه از پیش تعیین‌شده نیست , موفق بوده‌است .

پاداش قادر به کسب درآمد بیشتر از بازیکنان تعاونی با استفاده از یک استراتژی سخاوتمندانه بود که هیچ امیدی به دریافت پاداش نداشت . تمایل به هم‌کاری یک دستورالعمل برای موفقیت نیست , اگر فشار رقابتی قوی باشد . نتایج ما نشان می‌دهد که چرا انسان‌ها اغلب در زندگی واقعی هم‌کاری کمتری نسبت به گذشته نشان می‌دهند .

دنبال یک بیماری نادر مغز برای یافتن نشانه‌های اختلالات روانی بیشتر

محققان از تکنیک‌های دستکاری ژنتیکی برای نشان دادن اینکه چگونه عملکرد یک پروتئین می‌تواند منجر به تاخیره‌ای عصبی رشدی شود , استفاده می‌کنند.

تاریخ :

۲۳ فوریه ۲۰۱۱

منبع :

دانشگاه آزاد

خلاصه :

محققان برای اولین بار این مکانیسم را در پشت یک اختلال مغزی بسیار نادر به نام اتساع ( اتساع , اتساع نامتناسب و هیپوپلازی مخچه ) در مدل‌های حیوانی مشخص کرده‌اند . اطلاعات به‌دست‌آمده از این مطالعه می‌تواند تحقیقات را به دیگری اطلاع‌رسانی کند , بیماری‌های عصبی رایج مانند عقب‌ماندگی ذهنی , صرع و اوتیسم .

محققان برای اولین بار این مکانیسم را در پشت یک اختلال مغزی بسیار نادر به نام اتساع ( اتساع , اتساع نامتناسب و هیپوپلازی مخچه ) در مدل‌های حیوانی مشخص کرده‌اند . اطلاعات به‌دست‌آمده از این مطالعه می‌تواند تحقیقات را به دیگری اطلاع‌رسانی کند , بیماری‌های عصبی رایج مانند عقب‌ماندگی ذهنی , صرع و اوتیسم .

منبع سایت علم روز

  • ۹۷/۱۲/۰۳
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی