مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

اعصابی

تحریک عصبی یک تکنولوژی در حال توسعه است که اثرات درمانی مفید در اختلالات عصبی مانند بیماری Parkinson's دارد . در حالی که بسیاری از پیشرفت‌ها صورت‌گرفته است ، این افراد در طول زمان دچار استهلاک می‌شوند و باعث ایجاد زخم در بافت عصبی می‌شوند . در یک مقاله اخیرا ً منتشر شده ، دانشگاه of Takashi D . Y . Kozai یک روش تهاجمی کم‌تر تهاجمی را نشان می‌دهد که از الکترود untethered ultrasmall که بوسیله نور فعال می‌شود ، استفاده می‌کند ، تکنیکی که ممکن است باعث کاهش خسارت ناشی از روش‌های فعلی شود .

Kozai ، استادیار مهندسی در مدرسه مهندسی Pitt's سوانسون ، گفت : " به طور معمول ، تحریک عصبی به منظور حفظ ارتباط بین ذهن و ماشین ، یک کابل transcutaneous از الکترود کاشته‌شده در داخل مغز به کنترل‌کننده خارج از بدن وجود دارد . ما امیدواریم که با جایگزین کردن این کابل بزرگ با نور طول‌موج بلند و یک الکترود ultrasmall ، برخی از آسیب‌ها را کاهش دهیم ."

Kaylene Stocking ، یکی از bioengineering ارشد مهندسی کامپیوتر و دانشجوی مهندسی کامپیوتر ، اولین مولف در این مقاله با عنوان " تحریک عصبی مصنوعی با untethered ، الکترودهای کربن carbon با واسطه اثر فوتوالکتریک می‌باشد " - - روش مصنوعی - برای بررسی این که چگونه محققان می‌توانند طول عمر فن‌آوری ایمپلنت را بهبود بخشند . این کار با هم‌کاری آلبرتو Vasquez ، دانشیار تحقیقاتی رادیولوژی و bioengineering در پیت انجام شد .

اثر فوتوالکتریک زمانی است که یک ذره نور یا یک فوتون به یک شی برخورد می‌کند و باعث تغییر موضعی در پتانسیل الکتریکی می‌شود . گروه Kozai's مزایای خود را در حین انجام تحقیقات تصویربرداری دیگر کشف کرد . براساس انتشار سال ۱۹۰۵ در این اثر ، آن‌ها انتظار داشتند که photocurrents الکتریکی را فقط در طول‌موج‌های فرابنفش ( فوتون‌های پرانرژی (انرژی بالا ) ببینند ، اما آن‌ها چیزی متفاوت را تجربه کردند .

Kozai توضیح داد : " هنگامی که اثر فوتوالکتریک با استفاده از یک لیزر مادون‌قرمز نزدیک ( فوتون‌های دارای انرژی پایین ) ضبط شد ، ما کمی متعجب شدیم " و معلوم شد که معادله اصلی باید به منظور توضیح این نتیجه اصلاح شود . ما استراتژی‌های متعددی را برای حذف این آرتیفکت چشمک‌زن امتحان کردیم ، اما در هر تلاشی ناموفق بودیم ، بنابراین ما " اشکال " را به یک ویژگی تبدیل کردیم . "

Stocking گفت : " گروه ما تصمیم گرفتند از این ویژگی اثر فوتوالکتریک به نفع خود در تحریک عصبی استفاده کنند . ما از تغییر پتانسیل الکتریکی با یک لیزر مادون‌قرمز نزدیک برای فعال کردن یک الکترود untethered در مغز استفاده کردیم ."

آزمایشگاه یک ایمپلنت با فیبر کربن ایجاد کرد که قطر آن ۷ - ۸ میکرون یا تقریبا ً اندازه یک نورون ( ۱۷ - ۲۷ میکرون ) است و Stocking روش خود را در یک مغز خیالی با استفاده از یک میکروسکوپ دو فوتون شبیه‌سازی کرد . او این ویژگی‌ها را اندازه‌گیری کرد و اثرات آن را آنالیز کرد تا ببیند آیا پتانسیل الکتریکی اثر فوتوالکتریک ، سلول‌ها را به روشی مشابه تحریک عصبی سنتی تحریک می‌کند یا نه.

Stocking گفت : " ما کشف کردیم که photostimulation موثر است ، افزایش دما قابل‌توجه نیست ، که شانس آسیب گرما را کاهش می‌دهد و سلول‌های فعال شده به الکترود نزدیک‌تر هستند تا تحریک الکتریکی تحت شرایط مشابه ، که نشان‌دهنده افزایش دقت فضایی است ."

Kozai می‌گوید : " چیزی که ما انتظار داریم مشاهده کنیم این بود که این روش فوتوالکتریک به ما اجازه می‌دهد تا جمعیت گسسته و متفاوتی از نورون‌ها را تحریک کنیم تا بتوان با تحریک الکتریکی به دست آورد ."

منبع سایت علم روز

  • ۹۷/۱۲/۰۳
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی