مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

اطلس

کشف مغز یک راز بزرگ از Alzheimer's ، پارکینسون را توضیح می‌دهد .

تاریخ :

۱۵ فوریه ۲۰۱۹

مبدا :

سیستم بهداشت دانشگاه ویرجینیا

خلاصه :

یکی از اسرار بزرگ علوم اعصاب ممکن است سرانجام پاسخی داشته باشد: دانشمندان یک توضیح بالقوه برای مرگ مرموز سلول‌های مغز ویژه‌ای که در Alzheimer's ، Parkinson's و سایر بیماری‌های عصبی دیده می‌شوند را شناسایی کرده‌اند .

یکی از اسرار بزرگ علوم عصبی ممکن است در نهایت پاسخی داشته باشد: دانشمندان در دانشگاه علوم پزشکی ویرجینیا ، یک توضیح بالقوه برای مرگ مرموز سلول‌های مغزی ویژه‌ای که در Alzheimer's ، Parkinson's و سایر بیماری‌های عصبی دیده می‌شوند را شناسایی کرده‌اند .

تحقیقات جدید حاکی از آن است که ممکن است سلول‌ها به دلیل تغییر طبیعی ژنی در سلول‌های مغزی که تا همین اواخر از نظر ژنتیکی یک‌سان بودند ، بمیرند . این تغییر - - به نام " mosaicism جسمی " - می‌تواند توضیح دهد که چرا نورون‌ها در لوب گیجگاهی اولین کسانی هستند که در Alzheimer's می‌میرند و چرا نورون‌های dopaminergic اولین کسانی هستند که در Parkinson's می‌میرند .

دکتر مایکل مک کونل ، دکترای خود از مرکز UVA's مغزی و glia ( BIG ) ، گفت : " این یک مساله باز بزرگ در علوم اعصاب ، به ویژه در بیماری‌های دامی مختلف بوده‌است ." چه زیربنای این کار است؟ و اکنون با کار ما ، فرضیات به جلو حرکت می‌کنند که می‌تواند این باشد که مناطق مختلف مغز در واقع یک باغ متفاوت از این [ تغییرات ] در افراد جوان دارند و مناطق مختلفی را برای کاهش بعد در زندگی تعیین می‌کنند ."

نتیجه غیر منتظره‌ای :

این یافته به طور غیر منتظره‌ای از تحقیقات McConnell's به schizophrenia ظهور پیدا کرد . در این زمینه بود که او و همکارانش ابتدا تنوع غیر منتظره‌ای در آرایش ژنتیکی سلول‌های مغزی فردی را کشف کردند . این کشف ممکن است به توضیح نه تنها اسکیزوفرنی ، اختلال دوقطبی ، اوتیسم و شرایط دیگر کمک کند .

مک کونل در ادامه تحقیقات خود انتظار داشت که این mosaicism با گذشت زمان افزایش یابد - - این جهش در گذر زمان جمع خواهد شد . آنچه او و همکارانش در جانز هاپکینز پیدا کردند دقیقا ً مخالف آن است : افراد جوان‌تر بیش‌ترین و افراد مسن را داشتند .

او گفت : " ما یک اطلس را منفجر کردیم که حاوی نورون‌ها از ۱۵ نفر بود . مک کونل ، از اداره بیوشیمی و ژنتیک مولکولی و دانشکده علوم اعصاب مولکولی ، گفت : " هیچ یک از این افراد مبتلا به بیماری نشدند . آن‌ها در سن کم‌تر از یک سال تا ۹۴ سال قرار داشتند و همبستگی کامل - - همبستگی کامل - با سن - داشتند .

براساس یافته‌های این یافته‌ها ، مک کانل بر این باور است که نورون‌ها با تنوع ژنتیکی قابل‌توجهی که به عنوان نورون‌های CNV شناخته می‌شوند ممکن است در معرض خطر مرگ قرار بگیرند . و این می‌تواند مرگ ویژه نورون‌های خاص در بیماری‌های قلبی مختلف را توضیح دهد . برای مثال ، افراد با the نورون‌ها در لوب گیجگاهی ممکن است احتمالا ً Alzheimer's را توسعه دهند .

مک کانل گفت که کار بیشتری باید برای درک کامل what's انجام شود . تاکنون ، او تنها به نورون‌ها در پوسته پیشین مغز نگاه کرده‌است و مطالعات او محدود به این واقعیت است که نورون‌ها فقط بعد از مرگ مورد معاینه قرار می‌گیرند ، بنابراین انجام مقایسه‌های مستقیم سخت است . اما او هیجان‌زده است تا حوزه تحقیقات خود را گسترش دهد .

مک کونل گفت : " از آنجایی که I'm با موسسه Lieber هم‌کاری می‌کنند و این بانک مغز فوق‌العاده دارند ، اکنون می‌توانم به قشر مخ افراد نگاه کنم [ برای تحقیقات اسکیزوفرنی ] و من هم اکنون می‌توانم با دقت بیشتری نقشه را بررسی کنم و اطلس مناطق مختلف مغزی را از افراد زیادی بسازم ."

این تحقیق می‌تواند درک ما از هر دوی این بیماری‌ها و انحطاط شناختی را که ما را با سن کم می‌کند و به طور بالقوه منجر به درمان جدید می‌شود ، افزایش دهد .

منبع سایت علم روز

  • ۹۷/۱۲/۰۳
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی