مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

اصطلاحات

Kozai گفت : " ما منتقدان زیادی داشتیم که به اصلاحات ریاضی که به معادله photoelectric اصلی تبدیل شده‌بودند ایمان نداشتند ، اما ما به این رویکرد اعتقاد داشتیم و حتی یک درخواست ثبت اختراع را ثبت کردیم .

گروه Kozai's در حال حاضر بیشتر به فرصت‌های دیگر برای پیشبرد این فن‌آوری ، از جمله رسیدن به بافت عمیق‌تر و تحویل بی‌سیم دارو نگاه می‌کند .

افرادی که با زیرکی از هم‌کاری و خودخواهی استفاده می‌کنند شکست‌ناپذیر هستند .

تاریخ :

۱۵ فوریه ۲۰۱۹

مبدا :

ماکس - پلانک - Gesellschaft

خلاصه :

دانشمندان یک آزمایش را توسعه داده‌اند که به آن‌ها امکان می‌دهد تا نرخ موفقیت استراتژی‌های رفتار مشارکتی و خودخواهانه را بررسی کنند .

معاشرت با افراد دیگر خیلی چیزها را آسان‌تر می‌کند . با این حال ، رقابت یک جنبه مشخصه از جامعه ماست . در مبارزه خود برای قراردادها و موقعیت‌ها ، مردم باید موفق‌تر از رقبا و همکاران خود باشند . چه زمانی هم‌کاری منجر به موفقیت خواهد شد، و چه زمانی خودخواهی بیش از پیش موثر خواهد بود؟ دانشمندان موسسه ماکس پلانک برای زیست‌شناسی تکاملی در Ploen تجربه‌ای را ایجاد کرده‌اند که به آن‌ها امکان می‌دهد تا نرخ موفقیت استراتژی‌های رفتاری مشارکتی و خودخواهانه را بررسی کنند . به گفته محققین ، یک استراتژی که به عنوان " اخاذی " یاد می‌شود ، به ویژه موفقیت‌آمیز است . این استراتژی که راه‌حل‌های موجود بین هم‌کاری و خودخواهی را جایگزین می‌کند برای بازیکن میانی دشوار است . استراتژی اخاذی خصوصا ً زمانی موثر است که فشار رقابتی قوی وجود داشته باشد - - یعنی اگر تنها یک برنده وجود داشته باشد .

او می‌گوید : " extortioners اغلب به عنوان همکاران دوست خود رفتار می‌کنند . آن‌ها دوستانه رفتار دوستانه خود را تلافی می‌کنند و باعث می‌شوند که رقبای آن‌ها احساس کنند که این کار باید یک سو تفاهم باشد ، اگر آن‌ها دوباره و دوباره از آن استفاده کنند . آن‌ها مجبورند برای جلوگیری از از دست دادن حتی بیشتر بازی کنند . مانفرد Milinski از موسسه ماکس پلانک برای زیست‌شناسی تکاملی در Ploen توضیح می‌دهد : " این استراتژی به ظاهر دوستانه و در عین حال بسیار سخت مورد استفاده قرار می‌گیرد " . او همراه با لوتز Becks که در حال حاضر مشغول کار تحقیقاتی در دانشگاه of است ، تمایل بشر برای هم‌کاری و بهره‌برداری تحت شرایط متغیر را مورد بررسی قرار داد .

محاسبات انجام‌شده توسط دانشمندان نشان می‌دهد که حمایت متقابل می‌تواند به آسانی به اخاذی تبدیل شود . Theorists از این اصطلاح زندانی‌ها برای کشف این موضوع از تعامل اجتماعی در میان انسان‌ها استفاده کرده‌اند . در این بازی ، اگر هر دوی آن‌ها با هم هم‌کاری داشته باشند ، دو شرکت‌کننده بیشتر از آن‌ها سود خواهند برد . با این حال ، اگر یک بازیکن خودخواه باشد ، در حالی که دیگری هم‌کاری می‌کند ، بازیکن خودخواه بیش‌ترین جایزه را دریافت خواهد کرد ، در حالی که بازیکن با دست خالی دست خالی می‌شود .

این به این معنی است که هم‌کاری تنها ارزشمند است ، اگر با همان بازیکن روبرو شوید و در نتیجه قادر به " تنبیه خودخواهی گذشته و رفتار تعاونی " هستید . برای مدتی طولانی ، دانشمندان این نوع از " tit " را به عنوان موثرترین استراتژی رفتاری و دستورالعمل هم‌کاری متقابل در نظر گرفته‌اند .

زورگیری شکست‌ناپذیر است .

با این حال ، در واقعیت ، بسیاری از مردم اغلب کم‌تر با یکدیگر هم‌کاری می‌کنند ، تا این که از لحاظ نظری برای معمای زندانی‌ها پیش‌بینی شود . این اختلاف می‌تواند با استراتژی " اخاذی " توضیح داده شود که به عنوان شکست‌ناپذیر شناخته شده‌است و اولین بار توسط دو محقق آمریکایی در سال ۲۰۱۲ توصیف شد . The به طور سیستماتیک از بازیکن دیگر استفاده می‌کند و آن‌ها را وادار به هم‌کاری مداوم می‌کند . در ۶۰ درصد موارد ، " extortioner " به هم‌کاری counterpart's خود با هم‌کاری خود واکنش نشان خواهد داد . در ۴۰ درصد موارد ، آن‌ها با egoistically رفتار خواهند کرد و حداکثر جایزه را دریافت خواهند کرد .

منبع سایت علم روز

  • ۹۷/۱۲/۰۳
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی