مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

نظر

با توجه به مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه استنفورد انجام شده‌است , رفتار تغذیه‌ای و تحریک اجتماعی با یکدیگر ترکیب می‌شوند اما مدارهای مغزی مجزا و فعال کردن یک مدار می‌تواند مانع دیگری شود .

محققان در موش‌ها نشان دادند که تحریک مستقیم کم‌تر از دو دوجین سلول عصبی , یا نورون‌ها , مرتبط با تعامل اجتماعی برای جلوگیری از حرکت حیوانات برای تغذیه خود کافی بود - - پیدا کردن با اهمیت بالینی بالقوه برای درک و درمان اختلالات خوردن مانند بی‌اشتهایی .

محققان این یافته‌ها را با توسعه روشی برای آزار و اذیت کردن جدا از هم از هم جدا کردند .

یک مقاله جزئیات نتایج و روش مورد استفاده برای به دست آوردن آن‌ها را بصورت آنلاین در طبیعت منتشر خواهد کرد . نویسنده ارشد کارل آزوز , پروفسور دکترا , پروفسور رشته مهندسی و استاد مهندسی و علوم رفتاری و رفتاری و محقق موسسه پزشکی هاوارد هیوز می‌باشد . سیمون جنینگز , دکترا , و کریستینا کیم , دکترای خود را همراه با دانشمند علوم به اشتراک می‌گذارند .

محدودیت‌های اجتماعی در رفتار خوردن

او گفت : " ما می‌دانیم که وضعیت‌های اجتماعی می‌توانند از میل به خوردن جلوگیری کنند . " یک نمونه رفتار افراد در سطوح مختلف تسلط در سلسله‌مراتب اجتماعی است . وقتی در حضور سلطنت غذا می‌خورید به آن صفحه دنده‌ها نخواهید رفت . "

بی‌اشتهایی یک نمونه دیگر است . ساگین بایوا گفت : " مردم با گزارش بی‌اشتهایی مبنی بر اینکه یک راننده قوی , در شروع این اختلال , بازخوردی از دیگران دریافت کرده‌است که نشان می‌دهد آن‌ها برای محدود کردن مصرف غذا پاداش می‌گیرند . "

او گفت که عملا ً هیچ چیز در مورد پایه‌های عصبی این مهار شناخته‌نشده است . " ما به دنبال درک , در سطح نورون‌های منفرد هستیم, اینکه چگونه این محرک‌ها ممکن است با یکدیگر مذاکره کنند , و اینکه چگونه مدارهای مغزی مرتبط با تغذیه در برابر رفتار اجتماعی ممکن است برهم کنش کنند . "

گروه متمرکز بر بخشی از مغز به نام قشر اوربیتوفرونتال متمرکز شده‌است , یک برگ از سلول‌هایی که در هر دو موش و انسان روی سطح خارجی مغز به سمت جلوی ارگ قرار دارد . این ناحیه مغز که در دو گونه مشابه است , در مطالعات تصویربرداری انسانی دیده شده‌است تا زمانی فعال باشد که سوژه‌ها به دنبال , به دست آوردن , به دست آوردن و مصرف غذا باشند , و یا وقتی درگیر اجتماعی باشند .

بررسی تعاملات تغذیه و درایوهای اجتماعی تضمین شده‌بود که مشکل است .

او گفت : " این طور نیست که یک خوشه از نورون‌های " تغذیه " و یک خوشه دیگر از نورون‌های " اجتماعی " در دو خوشه برچسب خورده در قشر اوربیتوفرونتال وجود داشته باشد , بنابراین می‌توانید یک الکترود را در یک یا چند خوشه قرار دهید و تمام آنچه را که باید بدانید پیدا کنید . " نورون‌ها در حال رانندگی و واکنش به این فعالیت‌های مختلف , در سرتاسر قشر اوربیتوفرونتال پراکنده و پراکنده هستند . به علاوه , همه آن‌ها شبیه هم هستند .

بنابراین محققان یک سیستم پیچیده را برای تحریک و پایش فعالیت در چندین نرون طراحی کرده‌اند . این امر به آن‌ها نشان می‌دهد که نورون‌های قشر اوربیتوفرونتال در طی فعالیت‌های مرتبط با تغذیه یا فعالیت‌های اجتماعی فعال هستند یا هر دو . این فن‌آوری همچنین به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا به ترتیب نورون‌ها را به صورت اختصاصی به یک یا فعالیت دیگر تحریک کنند و مراقب رفتار حاصله باشند .

در طی یک دهه و نیم گذشته , یک ژن برای یک پروتئین حساس به نور , که یک ژن برای یک پروتئین حساس به نور نامیده می‌شود , به نورون‌ها تزریق می‌شود تا آن‌ها توسط پالس نور لیزر توسط یک فیبر نوری کاشته شوند . پیشرفت‌های اخیر در آزمایشگاه او تا جایی که تیمش بتواند تعداد زیادی از نورون‌های طبقه‌بندی‌شده از نظر رفتاری را در زمانی در یک پستاندار تحریک کند , بهینه کرده‌است .

منبع سایت

  • ۹۷/۱۱/۲۸
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی