مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

مکرر

TDP - ۴۳ : نشانه of

در حدود ۱۰ سال پیش ، دانشمندان تجمع پروتیینی به نام TDP - ۴۳ را در نورون‌های کالبدشکافی پیدا کردند . این پروتئین باید در هسته آن نورون‌ها وجود داشته باشد، اما در عوض در حال بیرون آمدن بود و در سیتوپلاسم ایجاد می‌شد .

واضح است که برخی از ژن‌های کار در سیستم دفع زباله نورون‌ها ( که the نامیده می‌شوند ) با TDP - ۴۳ به روشی که منجر به ALS شد ، تعامل داشتند . اما کدام ژن‌ها درگیر هستند و چه کاری انجام می‌دهند ، مشخص نشده است .

ژن بکاررفته برای TDP - ۴۳ را می ‌توان تغییر داد تا ALS را راه‌اندازی کند. این مساله به نسل‌های آینده منتقل می‌شود که در برخی موارد یا در برخی موارد دچار زوال عقل می‌شوند ( FTD ) . از آنجا که TDP - ۴۳ در بیماران ALS کشف شد ، آن‌ها به خوبی به عنوان مشخصه بیماری شناخته شدند .

آنچه که محققان انجام دادند

TDP - ۴۳ یکی از پروتئین‌های بسیاری است که به RNA متصل می‌شود، که مسیول انتقال اطلاعات ژنتیکی و ترجمه آن به یک دستورالعمل مختصر برای یک پروتیین در حال رشد است .

محققان برای اولین بار ، تمام انواع ممکن RNA را شناسایی کردند که توسط پروتیین TDP - ۴۳ در بافت نورون‌های انسان تنظیم می‌شوند . تا کنون ، مطالعات مانند این تنها در موش‌ها و خطوط سلولی سرطان انجام شده‌است .

سپس ، زمانی که آن‌ها TDP - ۴۳ را دستکاری کردند ، به آنچه که برای هر ژن اتفاق افتاد ، نگاه کردند .

چیزی که آن‌ها پیدا کردند

محققان میزان پروتئین TDP - ۴۳ را در نورون‌های حرکتی سلول‌های بنیادی مشتق از انسان کاهش دادند . سپس ، با استفاده از توالی DNA ، آن‌ها تحلیل کردند که چگونه بیان ژن در این سلول‌ها تغییر کرده‌است .

در میان ۱۰۰۰ یا تعداد زیادی از ژن‌ها که وقتی TDP - ۴۳ دستکاری شد ، یکی از آن‌ها بیرون آمد : Stathmin۲ ( STMN۲ ) ، یک ژن که در رشد عصبی و ترمیم مهم است . STMN۲ همواره با TDP - ۴۳ به طور مداوم تغییر کرده‌است .

جوزف Klim ، postdoctoral در دپارتمان بیولوژی سلول بنیادی و زیست‌شناسی احیا کننده ( HSCRB ) گفت : " هنگامی که ما ارتباطی بین TDP - ۴۳ و از دست دادن این ژن حیاتی دیگر داشتیم ، می‌توانیم ببینیم که یک نورون حرکتی ممکن است در ALS شکست بخورد . "

" با این کشف که مدل سلول بنیادی انسان دقیقا ً همان چیزی را پیش‌بینی کرده بود که در بیماران اتفاق افتاد ، جو برای آزمایش در این سیستم ادامه داد که آیا تعمیر Stathmin۲ می‌تواند باعث اختلال عصبی نورون حرکتی در غذای ما شود که موجب اختلال TDP - ۴۳ می‌شود. کوین Eggan ، پروفسور سلول بنیادی و زیست‌شناسی احیا کننده در هاروارد ، گفت : " در یک سری آزمایش‌ها زیبا که من معتقدم امید بسیار زیادی برای بیماران فراهم می‌کند، او ادامه داد که این دقیقا ً همان پرونده است : نجات بیان of ، رشد نورون حرکتی را نجات داد ."

مجرم

محققان مشاهده کردند که بدون TDP - ۴۳ ، STMN۲'s کاملا ً خواندن پروتیین را مطالعه می‌کنند .

" ما کشف کردیم که وقتی سطوح TDP - ۴۳ در هسته کاهش یافت ، a مرموز با RNA پیام‌رسان STMN۲ پیوند خورده‌است . Klim توضیح داد : " این کار اساسا ً دستورالعمل‌های خود برای ایجاد پروتئین عملکردی را حذف می‌کند . این کار برای STMN۲ غیر ممکن می‌شود تا یک جز حیاتی برای تعمیر و یا axons حرکتی نورون حرکتی ایجاد کند .

چک کردن دوبار و سه تایی

گام بعدی این بود که ببینیم آیا یافته‌های آن‌ها منعکس‌کننده واقعیت زیست‌شناسی patient's است یا نه. آن‌ها داده‌های حاصل از مطالعات توالی RNA را بدست آوردند که نمونه‌های کالبدشکافی را از بیماران ALS به کار بردند . این مجموعه داده‌های نادر ، در مقایسه با کنترل‌ها ، یافته‌های اصلی team's در مدل‌های سلول‌های بنیادی انسان را منعکس می‌کنند . داده‌های مربوط به طناب نخاعی بیمار - بیمار به رمز cryptic رمزی نگاشته شده بودند ، اما داده‌های مربوط به کنترل‌ها نه .

لوئیس ویلیامز از Q - ایالتی Biosciences ، که پایان‌نامه دکتری خود در HSCRB اولین گام مهم در این مطالعه بود ، اضافه کرد : " از آنجا که ما سلول‌های بنیادی پر توان از انسان داریم ، می‌توانیم سلول‌هایی را در ظرفی که مربوط به ALS و بررسی این مساله بسیار خاص در زمینه درست است ، بسازیم : با یک ژنوم انسان و همه عوامل ژنتیکی که نورون‌های حرکتی را تنظیم می‌کنند ."

منبع سایت

  • ۹۷/۱۱/۲۸
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی