مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

مشاوران

برای دانشمندان جالب نیست که تنوع , اساس زیست‌شناسی است , نه فقط چاشنی , بلکه بیشتر مطالعات قبلی سلول‌های کلیدی مغز , تغییرات اندکی در یک فرآیند سلولی مشترک یافته‌اند که شامل چگونگی خواندن و عمل اطلاعات ژنتیکی است .

فرآیند , اپی ژنتیک نامیده می‌شود که شامل تنظیم شیمیایی یا ساختاری برای فعالیت ژن است که خود کد ژنتیکی زیرین را تحت‌تاثیر قرار نمی‌دهد , بلکه در زمان و چگونگی در دسترس بودن یک ژن برای مطالعه دستورالعمل‌های رمزگذاری پروتئین آن تاثیر می‌گذارد . هنگامی که تغییرات اپی ژنتیکی در زمان یا مکان نادرست رخ می‌دهد , این فرآیند ژن‌ها را در زمان و مکان نادرست القا می‌کند .

در حال حاضر , در یک مطالعه جدید که بر روی چهار ناحیه بافت طبیعی مغز انسان متمرکز شده‌است , دانشمندان جانز هاپکینز در مورد مناطقی از تفاوت‌های اپی ژنتیکی بین نورون‌ها در مناطق مختلف مغز , که تا حدودی متفاوت است , پیدا کرده‌اند . با استفاده از تمام توالی‌یابی کل ژنوم و ابزارهای آماری محاسباتی , آن‌ها دریافتند که موقعیت آن تغییرات اپی ژنتیکی - - که حدود یک میلیون باز در ژنوم را پوشش می‌دهد - با سیگنال ژنتیکی که به رفتار اعتیاد آور , اسکیزوفرنی و اسکیزوفرنی کمک می‌کند .

اندرو فینبرگ , پروفسور علوم پزشکی , انکولوژی و زیست‌شناسی مولکولی و ژنتیک می‌گوید : " ما معتقدیم که ما مشخص کرده‌ایم که چه بخش‌هایی از ژنوم نورون‌ها در بین این چهار منطقه مغزی متفاوت هستند . " " و این نواحی با تنوع ژنتیکی ارثی مرتبط با شرایط روانی خاص غنی شده‌اند . "

دانشمندان مدت‌های مدیدی است که تصور می‌کنند اپی ژنتیک نقش مهمی در بیماری‌های نورولوژیک مانند آلزایمر و فهرست طولانی بیماری‌های انسانی از جمله سرطان ایفا می‌کند . این مطالعه به طور قطعی یک پیوند اپی ژنتیک را به شرایط روانی نشان نمی‌دهد , بلکه یک نقشه راه برای مطالعه بیشتر تنوع اپی ژنتیکی در مکان‌های ژنی شناخته‌شده توسط تیم جانز هاپکینز فراهم می‌کند .

فینبرگ می‌گوید : " ما می‌دانیم که هر دو تغییرات ژنتیکی و ژنتیکی در مشکل سلول‌هایی که قرار است انجام دهند , کمک می‌کنند . " نتایج این مطالعه به صورت آنلاین در حوزه علوم اعصاب محیطی شرح‌داده شده‌است .

یکی از تفاوت‌های اصلی بین مطالعه آن‌ها و تلاش قبلی برای بررسی تنوع اپی ژنتیکی این است که دانشمندان جانز هاپکینز از یک طرح آزمایشی قوی بر روی جمعیت‌های سلولی مختلف از جمله نورون‌ها استفاده کردند . مطالعات دیگر نورون‌ها را از سلول‌های گلیا مغزی جدا نکرده اند که از نورون‌ها حمایت می‌کنند و به عنوان داربست , پاک‌کننده و تامین کنندگان مواد غذایی عمل می‌کنند .

دانشمندان جانز هاپکینز , از جمله اولین نویسندگان , " لیندزی لوهان " ( lindsay lohan ) و " پیتر تمپلتون " , تحقیقات خود را در مورد نمونه‌های بافت مغز از شش نفر ( سه مرد و سه زن ) شروع کردند .

نمونه‌ها از چهار ناحیه مغز گرفته شده‌اند : قشر پشتی - جانبی پیشانی , که کنترل تصمیم‌گیری و رفتار اجتماعی را کنترل می‌کند ; هیپوکامپ که مسئول یادگیری و حافظه است ; و هسته اکومبنس , مکان پردازش رفتار پاداش است. هانسن می‌گوید , با مقایسه نمونه‌ها از یک فرد در نواحی مختلف مغزی و جمعیت‌های سلولی , می‌توان اثر مخدوش کنندگی ژنتیک و بسیاری از تماس‌های محیطی مانند سیگار کشیدن را رد کرد .

دانشمندان نمونه‌های بافت مغز را برای جداسازی نورون‌ها و سلول‌های عصبی جداسازی , توالی‌یابی شدند و نتایج توالی‌یابی نورون‌ها را در هر ناحیه مغز مقایسه کردند .

منبع سایت

  • ۹۷/۱۱/۲۸
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی