مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

تعیین

آیا تا به حال با ایده انجام محاسبات ریاضی یا آمار دچار استرس شده‌اید ? تو تنها نیستی .

تحقیقات نشان می‌دهد که تا ۸۰ درصد دانشجویان دانشکده , نوعی اضطراب آمار را تجربه می‌کنند - - و برای دانشجویان رشته روانشناسی , این اضطراب اغلب موانع را در مسیر فارغ‌التحصیلی قرار می‌دهد .

مایکل آستین , استاد و رئیس روانشناسی دانشگاه کانزاس , می‌گوید : " در کلاس آمار روانشناسی , من یک‌بار یک دانش‌آموز داشتم و دو یا سه بار در کلاس شکست خوردم . " او همه چیز را در اصلی گرفته بود و این آخرین کلاس بود که او نیاز داشت . اما اضطراب آمار بالایی داشت . در یکی از امتحانات , او منجمد شد و به کاغذ خیره شد . او را به راهرو بردم و گفتم : آرام باشید, کمی آب روی صورت خود بپاشید و زمانی که خوب هستید , برگردید . اما در پایان کلاس هنوز به روزنامه نگاه می‌کرد . از او خواستم که به دفتر من بیاید و تمامش کند . این زمان اضافی برای رسیدن به او کافی بود . سرانجام , از کلاس گذشت و آن ترم را فارغ‌التحصیل کرد. او هفت یا هشت سال طول کشید تا مدرک لیسانس خود را تکمیل کند و به خاطر مشکلات طبقه آمار بود . او ادامه داد تا کاردرمانی را انجام دهد و واقعا ً خوب کار می‌کند , اما این یک کلاس آماری بود که تقریبا ً سدی برای داشتن آن آینده بود . "

در حال حاضر , یکی از نویسندگان مطالعه جدیدی است که از یک پرسشنامه و تکنیک تحلیلی به نام " علم شبکه " برای تعیین دقیق عوامل موثر بر اضطراب آمار در میان رشته‌های روان‌شناسی استفاده می‌کند . این مقاله در مقالات فصلنامه آموزش و یادگیری در روان‌شناسی به چاپ می‌رسد .

او گفت : " ما کلاس آماری را در بخش روانشناسی آموزش می‌دهیم و بسیاری از دانش آموزان را تا سال آخر می‌بینیم چون از این کلاس می‌ترسند . " " ما علاقه‌مند هستیم تا ببینیم آیا می‌توانیم به دانش آموزان از اضطراب آمار کمک کنیم . هیچ راه حلی برای غلبه بر این ترس‌ها وجود ندارد . شما باید بفهمید ترس آن‌ها چیست و بر روی آن تمرکز کنید . برای افرادی که فکر نمی‌کنند آمار مفید هستند , شما باید آن‌ها را متقاعد کنید که تنها برای روانشناسی مفید نیست بلکه برای چیزهای دیگر نیز مفید است . برای افرادی که از ریاضی و آمار می‌ترسند , باید اضطراب خود را کاهش دهید تا آن‌ها بتوانند بر یادگیری متمرکز شوند . امیدواریم این به ما درکی از دانش آموزان خود و اضطراب جامعه داشته باشد . "

همکارانش در مقاله جدید سینتیا مک گری از دانشگاه وارویک و مک کارتنی از دانشگاه ملی سنگاپور هستند . محققان گفتند که درک آمار برای پیشرفت تحصیلی و درک بهتر رشته روانشناسی حیاتی است .

او گفت : " این راهی برای برقراری ارتباط با اعداد به جای کلمات است . " " یک عکس به هزار کلمه می‌ارزد . اعداد می‌توانند اطلاعات زیادی را نیز منتقل کنند . توانایی محاسبه آن اعداد و ارتباط آن با حجم عظیم اطلاعات به سرعت و به اختصار مهم است . همچنین بسیار مهم است که بدانیم این اعداد چه معنایی دارند و در یک مقاله در مقاله مجله مرور شده نظیر ندارند . "

این تیم از پرسشنامه‌ای به نام مقیاس درجه‌بندی اضطراب آمار ( ستارگان ) برای تعیین ابعاد آمار یادگیری استفاده کرد که باعث اضطراب بیشتر و طبقه‌بندی دانش آموزان به گروه‌هایی از دانش آموزان با اضطراب بالا و پایین شد . پرسش‌ها احساسات دانشجویان را در مورد ارزش آمار , خودپنداره ریاضی , ترس از معلمان آمار , اضطراب تفسیر , اضطراب امتحان و اضطراب کلاس و ترس از درخواست کمک بررسی می‌کند .

منبع سایت

  • ۹۷/۱۱/۲۸
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی