بنابراین دکتر Narr و همکارانش اسکن مغزی در هیپوکامپ را انجام دادند - - ناحیه مغزی که بیشتر تحتتاثیر افسردگی قرار گرفته - - در افراد مبتلا به اختلال قبل و بعد از ECT ، و ارزیابی تغییرات شرکت کنندگان در حالت روانی . از آنجا که تغییرات در انسجام ساختاری مسیرهای hippocampal تنها در بیمارانی مشاهده شد که به ECT پاسخ دادند ، یافتهها نشان میدهند که ECT با بهبود این انسجام ساختاری اثرات درمانی خود را در مغز ایجاد میکند .
کامرون کارتر ، فارغالتحصیل رشته روانشناسی زیستی : عصبی شناختی و تصویربرداری عصبی گفت : " این دادهها به شواهد رو به رشدی که واکنش به ECT مربوط به تغییرات ساختار مغز است ، در این مورد آناتومی ماده سفید ، در افرادی که تحت درمان افسردگی اصلی قرار دارند ، مرتبط است ."
اتصال ساختاری hippocampal پیش از این که ECT به واکنش درمان مرتبط نباشد ، به این معنی است که این اقدامات برای پیشبینی اینکه چگونه بیمار به ECT واکنش نشان میدهد ، مورد استفاده قرار میگیرد . با این وجود ، ارتباط بین تغییرات ساختاری ناشی از واکنش ECT و واکنش درمانی نشان میدهد که تغییرات اتصال ساختاری hippocampal میتواند در طول توسعه درمانهای جدید مورد استفاده قرار گیرد تا چگونگی عملکرد آنها را بیازماید .
مشکلات پردازش سمعی و بصری در کودکان ، به نارساخوانی کمک میکند .
یافتهها میتواند منجر به تستهایی شود که این اختلال را قبل از اینکه کودکان زیر peers خود قرار بگیرند ، تشخیص دهند .
تاریخ :
۱۵ ژانویه ۲۰۱۹
مبدا :
دانشگاه بوفالو
خلاصه :
مطالعه تصویربرداری عصبی میتواند به توسعه آزمایشهایی برای تشخیص زودهنگام نارساخوانی کمک کند .
یک دانشگاه در بوفالو یک مطالعه تصویربرداری عصبی را منتشر کردهاست که میتواند به توسعه آزمایشهایی برای تشخیص زودهنگام نارساخوانی کمک کند ، یک اختلال که ۸۰ درصد کسانی را که مبتلا به مشکلات خواندن ، نوشتن و هجی کردن هستند ، تحتتاثیر قرار میدهد .
طبق گفته کریس McNorgan ، استادیار دپارتمان روانشناسی UB's و پروژه تحقیقاتی که در نشریه PLoS شماره یک منتشر شدهاست ، وظایفی که نیازمند پردازش سمعی و بصری هستند به ویژه برای کودکان مبتلا به نارساخوانی چالش برانگیز هستند .
طراحی آزمونهای حساس به مساله ادغام سمعی و بصری میتواند وجود یک اختلال را تعیین کند که اغلب در سالهای اولیه آموزش ابتدایی شناسایی میشود ، زیرا بسیاری از کودکان مبتلا به نارساخوانی در ابتدا در نظر گرفته میشوند .
McNorgan میگوید : " تا زمانی که این کودکان مبتلا به نارساخوانی ، تا کنون پشت سر هم سن و سالان خود عقب ماندهاند ، به هیچ وجه نمیتوان فرض کرد که آنها بخشی از یک سلسله توانایی نیستند ، بلکه به طور کلی یک گروه جداگانه هستند . "
نتایج study's نشان میدهد که مشکل خواندن مربوط به نارساخوانی ، ناشی از فقدان پردازش هماهنگ در چهار ناحیه مغزی شناختهشده به عنوان " شبکه خواندن " است .
McNorgan ، متخصص در تصویربرداری عصبی و کامپیوتری ، میگوید : " ما متوجه میشویم که سازمان مغز خارج از شبکه مطالعه مرکزی به این معنا نیست که کودکان مبتلا به نارساخوانی ، به طور خاص مربوط به سیمکشی مربوط به اطلاعات شنیداری و بصری هستند ، و نه با اختلال شناختی عمومی دیگر ، مانند حافظه یا توجه ."
بر خلاف تحقیقات قبلی در مورد نارساخوانی که بر قدرت ارتباطات در شبکه خواندن تمرکز داشت ، McNorgan و همکارانش نهتنها به آن قدرت ، بلکه روشی که در آن این مناطق به هم متصل هستند ، یک نقطه بحرانی برای درک بهتر نارساخوانی هستند .
یک برنامهریز شهری که سعی در بهینهسازی جریان ترافیک دارد احتمالا ً با رها کردن یک بزرگراه چند مسیره در وسط شهر موفق نخواهد بود اگر محلههای دیگر و خیابانهای شهر به شیوهای سازماندهی نشوند که بتواند از ظرفیت ترافیک اضافی بهرهمند شود .
منبع سایت
- ۹۷/۱۱/۲۸