مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

مطمئن

اما آیا این به آن معنی است که افراد مسن‌تر به خواب کمتری نیاز دارند ؟

به گفته محققان دانشگاه برکلی ، که در مقاله منتشر شده در ۵ آوریل در مجله Neuron بحث می‌کنند که نیازهای برآورده نشده افراد مسن خطر از دست رفتن حافظه و طیف وسیعی از اختلالات ذهنی و جسمی را بالا می‌برند .

متیو واکر ، نویسنده ارشد دانشگاه برکلی و استاد علوم اعصاب برکلی ، گفت : " تقریبا ً هر بیماری که ما را در زندگی بعدی به قتل می‌رساند ارتباط علی با کمبود خواب دارد . ما اکنون خواب ، و بهبود خواب را به عنوان راه جدید برای کمک به درمان آن می‌بینیم ."

او گفت که بر خلاف علایم زیبایی بیشتر ، مانند چین و چروک و موی خاکستری ، زوال خواب با چنین شرایطی مانند بیماری Alzheimer's ، بیماری‌های قلبی ، چاقی ، دیابت و سکته پیوند خورده‌است .

اگر چه افراد مسن‌تر به احتمال کمتری نسبت به گروهه‌ای کوچک‌تر توجه می‌کنند و یا fogginess ذهنی و دیگر نشانه‌های محرومیت از خواب را گزارش می‌دهند ، مطالعات مغز زیادی نشان می‌دهد که چگونه خواب ضعیف آن‌ها را به طور شناختی بدتر می‌کند .

علاوه بر این ، تغییر از خواب عمیق و منسجم در جوانی تا حد نا آرام می‌تواند مانند one's ۳۰ شروع شود و راه را برای بیماری‌های شناختی و جسمی مرتبط با خواب در سن متوسط هموار کند .

و در حالی که صنعت داروسازی بیلیون ‌ها را با تهیه غذا به insomniacs جمع می‌کند ، واکر هشدار می‌دهد که قرص‌ها که برای کمک به ما طراحی شده‌اند جایگزین ضعیفی برای چرخه‌های خواب طبیعی هستند که مغز برای عملکرد خوب به آن‌ها نیاز دارد .

" Don't باید فریب‌خورده فکر کنند که sedation خواب واقعی است . او گفت : " این طور نیست . "

برای مرور آن‌ها از تحقیقات خواب ، واکر و محققان هم‌کار ، به رایس Mander و جوزف winer ، مطالعاتی ، از جمله برخی از خودشان را نشان می‌دهند که نشان می‌دهند مغز سالخورده دچار مشکل تولید امواج مغزی آهسته شده‌است که خواب درمانی عمیق را ترویج می‌کنند و همچنین the که به ما کمک می‌کنند به طور پایدار از خواب بیدار شوند .

نویسنده اصلی Mander ، محقق postdoctoral در Walker's Sleep و تصویربرداری عصبی در دانشگاه برکلی ، گفت : " قسمت‌هایی از مغز که در حال بدتر شدن هستند همان مناطقی هستند که به ما خواب عمیق می‌دهند . "

پیری به طور معمول کاهش در حرکت چشم غیر سریع ( NREM ) یا " خواب موج آهسته " را به همراه می‌آورد و امواج ویژه مغزی مرتبط با آن ، از جمله هم موج‌های آهسته و انفجارهای سریع امواج مغزی که به عنوان " دوک‌های خواب " شناخته می‌شوند .

Youthful ، امواج آهسته سالم و دوک‌های عسلی به انتقال حافظه و اطلاعات از هیپوکامپ کمک می‌کنند ، که ذخیره‌سازی کوتاه‌مدت brain's را به قشر پیش پیشانی که این اطلاعات را تقویت می‌کند و به عنوان حافظه بلند مدت brain's عمل می‌کند .

winer ، دانشجوی دکترای آزمایشگاه Walker's ، گفت : " متاسفانه هر دوی این نوع امواج خواب به طور قابل‌توجهی از رشد ما کاسته می‌شود و ما اکنون دریافته ایم که این کاهش خواب به کاهش حافظه در زندگی بعدی مرتبط است ."

کمبود دیگر در زندگی بعدی ناتوانی در تنظیم neurochemicals است که خواب ما را تثبیت می‌کند و به ما کمک می‌کند از خواب به حالت بیداری حرکت کنیم . این neurochemicals شامل galanin هستند که خواب را ترویج می‌دهد و orexin که بیداری را ترویج می‌دهد . Mander گفت که اختلال در ریتم خواب بیدار معمولا ً بزرگسالان مسن‌تر را در طول روز ترک می‌کند اما در شب بی‌قراری می‌کند .

Mander گفت : " البته نه همه در برابر تغییرات در زندگی بعدی آسیب‌پذیر هستند : " همانطور که برخی افراد با موفقیت بیشتر از بقیه عمر می‌کنند ، برخی افراد بهتر از دیگران می‌خوابند و خط دیگری از تحقیقات را بررسی می‌کنیم . "

در همین حال ، مداخلات غیر دارویی برای افزایش کیفیت خواب ، مانند تحریک الکتریکی برای تقویت امواج مغزی در طول خواب و صدای آکوستیک که مانند a برای کاهش ریتم‌های آهسته مغز عمل می‌کنند ، بررسی می‌شوند .

با این حال ، ترویج جایگزین‌هایی برای تجویز و بیش از حد بر روی خواب ، مطمئن است که چالش برانگیز است .

منبع سایت علم روز

  • ۹۷/۱۱/۰۱
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی