مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

سلامتیی

محققان گزارش دادند که پس از سه هفته , همه مردان در مقایسه با خط پایه , سطوح یک نشانگر تشکیل استخوان را کاهش دادند . این کاهش برای مردان جوان‌تر بسیار بیشتر از مردان مسن بود . او اضافه کرد که سطوح سرمی گروه ctx بدون تغییر باقی مانده‌است .

او گفت : " این داده‌ها نشان می‌دهند که اختلال خواب ممکن است برای متابولیسم استخوان زودتر در زندگی مضر باشد , زمانی که رشد استخوان و اقلام تعهدی برای سلامت اسکلتی طولانی‌مدت حیاتی هستند . " مطالعات بیشتر برای تایید این یافته‌ها و بررسی اینکه آیا در زنان تفاوت‌هایی وجود دارد , مورد نیاز است . "

بی‌خوابی همراه با افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی

منبع :

انجمن قلب اروپایی

خلاصه :

براساس تحقیقات جدید , بی‌خوابی با افزایش خطر حمله قلبی و سکته همراه است .

طبق تحقیقات منتشر شده امروز در مجله کاردیولوژی بازدارنده اروپایی , بی‌خوابی با افزایش خطر حمله قلبی و سکته همراه است .

" خواب برای بازیابی زیستی مهم است و حدود یک سوم طول عمر خود را می‌گیرد , اما در جامعه مدرن بیشتر و بیشتر مردم از بی‌خوابی شکایت دارند . " برای مثال , گزارش شده‌است که تقریبا ً یک سوم جمعیت عمومی در آلمان دچار بی‌خوابی شده‌اند . "

دوشیزه کرافرد ادامه داد : " محققان بین بی‌خوابی و پیامدهای سلامت ضعیف ارتباط پیدا کرده‌اند . " اما ارتباط بین بی‌خوابی و بیماری قلبی و یا سکته مغزی متناقض بوده‌است . "

فراتحلیل حاضر ارتباط بین علایم بی‌خوابی و بروز یا مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی ( انفارکتوس حاد میوکارد , بیماری قلبی عروقی , سکته قلبی ) , سکته مغزی یا ترکیبی از حوادث را ارزیابی کرد . علایم بی‌خوابی شامل دشواری خواب , دشواری حفظ خواب , خواب زود هنگام و خواب ترمیمی بودند .

نویسندگان مطالعه کوهورت آینده‌نگر را با کل شرکت کنندگان مطالعه کردند . در طول مدت پی‌گیری متوسط تا سه سال , هیچ حادثه نامطلوبی اتفاق نیفتاد .

بین دشواری خواب , خواب و خواب ترمیمی و خطر بیماری قلبی و سکته قلبی ارتباط معنی‌داری وجود داشت و خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته قلبی در مقایسه با کسانی که این علایم بی‌خوابی را تجربه نکرده بودند بیشتر بود . ارتباطی بین بیداری صبح و رویداده‌ای نامطلوب وجود نداشت .

او گفت : " ما متوجه شدیم که مشکل خواب , دشواری در حفظ خواب , و یا خواب ترمیمی به ترتیب با مشکلات قلبی عروقی و سکته قلبی همراه است . "

دوشیزه کرافرد ادامه داد : " مکانیسم‌های زیربنایی این پیوندها کاملا ً درک نشده اند. " مطالعات قبلی نشان داده‌اند که بی‌خوابی باعث تغییر متابولیسم و عملکرد اندوکرین , افزایش فعال‌سازی سمپاتیک , افزایش فشار خون و بالا بردن سطح سیتوکین های التهابی و التهابی می‌شود . "

زنان مبتلا به بی‌خوابی خطر ابتلا به سکته قلبی - عروقی و سکته مغزی نسبت به مردان به ویژه برای خواب ترمیمی داشتند , اما تفاوت بین دو جنس به معنی آماری نبود .

او گفت : " ما نمی‌توانیم نتیجه بگیریم که بی‌خوابی برای زنان خطرناک‌تر است , با توجه به محدودیت‌های فراتحلیل و عدم تفاوت آماری معنی‌دار بین زن و مرد . با این حال , می‌دانیم که زنان به دلیل تفاوت در ژنتیک , هورمون‌های جنسی , استرس و واکنش به استرس , مستعد بی‌خوابی هستند . بنابراین بهتر است توجه بیشتری به سلامت خواب زنان مبذول شود . "

منبع سایت علم روز

  • ۹۷/۱۱/۰۱
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی