مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

روان گرد

برای انواع عصر ، مهم است که سطح نور عصر را پایین نگه دارید تا هر کدام از مزایای بالقوه یک تاخیر در ساعات زنگ صبح را به دست آورید ، در غیر این صورت زمان بس‌تر آن‌ها بسیار مستعد تغییر است . درک این تفاوت‌های فردی و چگونگی تاثیر آن‌ها بر مصرف نور ، برای به حداکثر رساندن تاثیرات هر تغییر سیاست ضروری است .

پروفسور Derk - ، نویسنده هم‌کاری ، گفت : " به عنوان مدل‌های ریاضی برای پیش‌بینی تغییر آب و هوا ، آن‌ها اکنون می‌توانند برای پیش‌بینی اینکه چگونه تغییر محیط نور ما بر ریتم‌های زیستی ما تاثیر می‌گذارد ، مورد استفاده قرار گیرند .

" این نشان می‌دهد که شیوه زندگی مدرن ، ساعت‌ها طول می‌کشد تا ساعت‌های بدن در ۲۴ ساعت بماند ، که ریتم خواب‌آلودگی و هشیاری را به زمانه‌ای بعد تغییر می‌دهد - - یعنی تا دیروقت در صبح خواب‌آلود هستیم و تا اواخر عصر هوشیار خواهیم ماند .

" در نتیجه ، در طول هفته کاری ، ساعت زنگدار ما قبل از اینکه ساعت بدن به طور طبیعی ما را بیدار کند ، منفجر می‌شوند . سپس در طول هفته کمبود خواب کافی داریم و در طول تعطیلات آخر هفته آن را جبران می‌کنیم . چنین الگوهای خواب ناکافی و نامنظم با مشکلات سلامتی متعددی مرتبط بوده‌اند و به عنوان " تاخیر اجتماعی " خوانده شده‌اند .

درک ریاضی ساعت‌های زیستی حاکی از آن است که نوجوانان به ویژه به تاثیرات مصرف نور حساس هستند . با این حال ، این مدل را می‌توان برای گروه‌های سنی دیگر نیز اعمال کرد . این می‌تواند برای طراحی مداخلات جدید نه تنها برای نوجوانان خواب‌آلود ، بلکه برای بزرگسالان که از اختلالات خواب به تاخیر افتاده یا افرادی که در روز ۲۴ ساعته آماده نیستند ، استفاده شود .

این تحقیق توجه را به نور ، مصرف نور و تاریکی به عنوان عوامل محیطی مهم و رفتاری موثر بر سلامت جلب می‌کند . این امر مفاهیمی برای چگونگی طراحی محیط نور در محل کار و در خانه در جوامع مدرن با آلودگی مدرن دارد .

محرومیت از خواب توانایی تفسیر حالات چهره را مختل می‌کند

مبدا :

دانشگاه آریزونا

خلاصه :

محققان دریافته اند که وقتی خسته هستید ، توانایی شما برای تفسیر حالت‌های ظریف شادی و ناراحتی می‌تواند بدتر شود . با این حال ، توانایی خواندن احساسات مبتنی بر بقا اولیه ، مانند عصبانیت و ترس ، دست‌نخورده باقی می‌ماند .

براساس مطالعه‌ای که توسط یک روانشناس دانشگاه آریزونا به رهبری دانشگاه آریزونا انجام شده‌است ، پس از یک خواب آشفته و سخت ، توانایی شما برای تشخیص اینکه آیا اطرافیان شما خوشحال و یا غمگین هستند ، ممکن است آسیب ببینند .

این تحقیق که در ژورنال neurobiology خواب و روال شبانه‌روزی منتشر شد ، نشان داد که شرکت کنندگان در این مطالعه زمان بیشتری برای تشخیص حالات چهره شادی یا ناراحتی داشتند وقتی که در مقابل استراحت از خواب محروم بودند .

توانایی شرکت کنندگان خواب‌آلود برای تفسیر حالت‌های صورت از احساسات دیگر - - عصبانیت ، ترس ، تعجب و تنفر - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ویلیام D.S. Killgore ، محقق ارشد روان‌پزشکی ، روانشناسی و تصویربرداری پزشکی ، گفت که به احتمال زیاد به این دلیل است که ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا آن احساسات اولیه را تشخیص دهیم تا از خطرات جدی جان سالم به در ببریم .

در حالی که احساساتی مانند ترس و عصبانیت می‌تواند نشان‌دهنده تهدید باشد، احساسات اجتماعی از قبیل شادی و ناراحتی برای ما کم‌تر ضروری است تا بقای فوری را تشخیص دهیم . Killgore گفت : وقتی خسته هستیم ، به نظر می‌رسد که بیشتر منابع خود را اختصاص می‌دهیم تا این احساسات را شناسایی کنیم که می‌تواند بر ایمنی و سلامت کوتاه‌مدت ما تاثیر بگذارد .

Killgore گفت : " اگر کسی قصد آسیب زدن به شما را داشته باشد ، حتی وقتی که خواب هستید ، شما هنوز هم باید قادر به انتخاب آن باشید .

داده‌های مورد استفاده در این مطالعه بخشی از یک تلاش تحقیقاتی بزرگ‌تر بر روی اثرات deprivation's بر روی قضاوت اجتماعی ، احساسی و اخلاقی بود . Killgore این پروژه را زمانی آغاز کرد که به عنوان روان‌شناس تحقیقاتی ارتش آمریکا کار می‌کرد .

منبع سایت علم روز

  • ۹۷/۱۱/۰۱
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی