مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

جهش

شرکت کنندگان این تحقیق , که قبلا ً این لباس را دیده بودند , می‌پرسیدند که آیا باور دارند که این لباس در سایه است .

این باورها - - در مورد اینکه آیا لباس در سایه است یا نه , به شدت بر تجربه ادراکی لباس تاثیر می‌گذارد . در میان کسانی که آن را در سایه می‌دیدند , چهار نفر از پنج نفر از شرکت کنندگان معتقدند که سفید و طلایی است ; در مقابل , تنها نیمی از شرکت کنندگانی که آن را در سایه نمی‌بینند این رنگ‌ها را دیده‌اند .

سپس به بررسی این یافته‌ها پرداخته شد . او فرض کرد که ادراک‌های متفاوت می‌توانند با نوردهی یک فرد در روز ارتباط داشته باشند - - کاملا ً ساده , مردمی که زود از خواب برمی خیزند و ساعات بیداری خود را در نور خورشید سپری می‌کنند .

برای آزمایش این سوال , از شرکت کنندگان خواسته شد که در صبح زود بخوابند و احساس کنند که در هنگام صبح بهترین احساس را دارند . با توجه به این فرضیه , با توجه به تاثیر نسبی نور روز در روز , به احتمال زیاد , پرنده‌های کوچک و طلایی به احتمال زیاد لباس سفید و طلایی می‌بینند .

ساگین می‌گوید : " این نشان می‌دهد که هر نوع نور معمولا ً در معرض تاثیر قرار گرفتن یک رنگ است . "

در مقابل , عوامل دموگرافیک مانند جنسیت و سن اثرات نسبتا ً کمی بر ادراک از تصویر لباس داشتند .

یافته‌های ما درک ما از این است که چگونه یک محرک محرک - - که اساسا ً مبهم است و به تفسیر ذهنی باز است - در ادراک رنگ کار می‌کند و به طور خاص‌تر , بینش‌های جدیدی به یک سوال طولانی‌مدت درباره ادراک رنگ ارائه می‌دهد : آیا رنگی که می‌بینید همان رنگی است که می‌بینید ?

این پاسخ - - براساس این تحقیق - - لزوما ً " نیست " . اگر شرایط نوردهی روشن نیست , فرضیات شما در مورد منبع نور اهمیت خواهند داشت و آن‌هایی که ممکن است به انتخاب‌های سبک زندگی وابسته باشند , مانند زمانی که به خواب می‌روید . "

جهش ژنی به توضیح رفتار جغد شبانه کمک می‌کند.

منبع :

مطبوعات سلولی

خلاصه :

بنا بر یک مطالعه جدید , برخی افراد دیر بیدار می‌مانند و دچار مشکل می‌شوند زیرا ساعت داخلی آن‌ها از نظر ژنتیکی برنامه‌ریزی شده‌است که به کندی اداره شود . جهش در ژن به نام خواب , ساعت شبانه‌روزی انسان را تغییر می‌دهد که رفتار ریتمیک مانند سیکل‌های خواب / بیداری را دیکته می‌کند . حامل‌های ژن با تاخیر خواب در شب نسبت به حاملان غیر حامل دچار تاخیر خواب شبانه شدند .

براساس مطالعه‌ای که در ۱ آوریل منتشر شد , برخی افراد دیر از خواب بیدار می‌شوند و دچار مشکل می‌شوند زیرا ساعت داخلی آن‌ها به طور ژنتیکی برنامه‌ریزی شده‌است که به کندی اداره شود . جهش در ژن به نام خواب , ساعت شبانه‌روزی انسان را تغییر می‌دهد که رفتار ریتمیک مانند سیکل‌های خواب / بیداری را دیکته می‌کند . حامل‌های ژن با تاخیر خواب در شب نسبت به حاملان غیر حامل دچار تاخیر خواب شبانه شدند .

نویسنده در آزمایشگاه محقق اصلی مایکل یانگ , ریچارد و جین فیشر , استاد آزمایشگاه ژنتیک دانشگاه راکفلر , می‌گوید : " حاملان این جهش مدت بیشتری نسبت به این سیاره دارند , بنابراین آن‌ها اساسا ً برای نجات جان خود بازی می‌کنند . "

جغدها شب‌ها اغلب در کلینیک‌های خواب با اختلال فاز خواب تاخیری تشخیص داده می‌شوند . با توجه به مطالعات بالینی , این مطالعه اولین مطالعه‌ای است که جهش ژنی در ایجاد جهش ژنی را نشان می‌دهد .

منبع سایت علم روز

  • ۹۷/۱۱/۰۱
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی