مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

تعویق

به تعویق انداختن زمان‌های شروع مدرسه در بریتانیا بعید است که محرومیت از خواب در نوجوانان را کاهش دهد . تحقیقات انجام‌شده در هم‌کاری بین ریاضیدانان و دانشمندان خواب پیش‌بینی می‌کند که خاموش‌کردن چراغ‌ها در شب برای رفع محرومیت از خواب بسیار موثرتر خواهد بود .

نوجوان‌ها دوست دارند دیر بخوابند و برای رفتن به مدرسه تلاش کنند . توضیح رایج برای این امر این است که ساعت‌های اولیه مغز نوجوانان به تاخیر افتاده‌اند . پیشنهاد می‌شود برای رفع این مشکل , زمان‌های شروع مدرسه برای نوجوانان بزرگ‌تر به تاخیر بیفتد تا دوباره با ساعت بیولوژیک خود هماهنگ شوند .

این مطالعه که امروزه در گزارش‌های علمی منتشر می‌شود , از یک مدل ریاضی استفاده می‌کند که در نظر گرفته می‌شود که آیا مردم به طور طبیعی بیشتر از یک صبح یا عصر هستند , تاثیر نور طبیعی و مصنوعی بر ساعت بدن و زمان معمول یک ساعت هشدار , برای پیش‌بینی اثرات تاخیر انداختن زمان شروع مدرسه .

مدل ریاضی نشان داد که تاخیر در زمان شروع مدرسه در بریتانیا به کاهش محرومیت از خواب کمک نمی‌کند . درست مانند زمانی که ساعت‌ها در پاییز به عقب باز می‌گردند , بیشتر ساعت‌های بدن نوجوانان در پاسخ به زمان شروع بعدی به حرکت در می‌آیند و در عرض چند هفته به سختی از رختخواب بیرون می‌آیند . با این حال , نتایج , حمایتی را برای به تاخیر انداختن مدرسه در آمریکا , که در آن بسیاری از مدارس در اوایل صبح شروع می‌شوند , به تاخیر می‌اندازد .

توضیح ریاضی ریشه در کار ریاضیدان هلندی قرن بیستم هویگنس را دارد . او متوجه شد که ساعت می‌تواند گیج‌کننده باشد , اما به هر دو ساعت و نحوه تاثیرگذاری آن‌ها بستگی دارد . از تحقیقات در طول چند دهه گذشته , می‌دانیم که ساعت‌های بدن به طور معمول آهسته حرکت می‌کنند , بنابراین آن‌ها باید به طور منظم " تصحیح " شوند اگر آن‌ها در همگام‌سازی با روز ۱ ساعته بمانند . از نظر تاریخی , این سیگنال تصحیح شده از تعامل ما با ساعت روشنایی / تاریکی محیطی حاصل می‌شود .

مدل ریاضی نشان می‌دهد که مشکل نوجوانان این است که رفتار مصرف نور آن‌ها با تعامل طبیعی با ساعت زیست‌محیطی تداخل می‌کند و در اواخر صبح تا دیروقت بیدار می‌شود . داشتن چراغ‌ها در اواخر ساعت بیولوژیکی , رسیدن به آن را سخت‌تر می‌کند . ریاضیات همچنین نشان می‌دهد که ساعت‌های بیولوژیکی نوجوانان به اثرات مصرف نور حساس هستند .

این مدل نشان می‌دهد که یک چاره جایگزین برای شروع دوران مدرسه در انگلستان در معرض نور روشن در طول روز است و چراغ‌ها را در شب روشن می‌کند و شب‌ها خاموش می‌شود . برای زمان‌های بسیار اولیه , همانند برخی مناطق آمریکا , هر گونه منفعت حاصل از به تاخیر انداختن زمان شروع مدرسه ممکن است از دست برود مگر اینکه با محدودیت‌های شدیدی در میزان مصرف نور مصنوعی شب همراه باشد .

نویسنده منجر به این موضوع شده‌است : " قدرت ریاضیات این است که ما قادر به استفاده از دانش موجود در مورد چگونگی تعامل نور با ساعت زیستی هستیم تا پیش‌بینی‌هایی در مورد مداخلات مختلف برای کمک به کاهش رفاه اجتماعی انجام دهیم .

" این موضوع نشان می‌دهد که نوجوانان " برنامه‌ریزی‌شده " نیستند تا دیروقت بیدار شوند و با افزایش مواجهه با نور روشن در طول روز , چراغ‌ها را خاموش کنید و شب را بدون تلاش زیاد و بدون تغییر جداول زمانی مدرسه , به دست آورید . "

دکتر اندرو فیلیپس , نویسنده مشترک گفت : " جالب‌ترین بخش این تحلیل برای من این بود که متوجه شدم بیش‌ترین انواع شب برای به دست آوردن کم‌ترین سود از تاخیر در شروع مدرسه پیش‌بینی شده‌اند , زیرا آن‌ها تمایل دارند از نور مصنوعی شب برای مدت طولانی‌تری استفاده کنند .

منبع سایت علم روز

  • ۹۷/۱۱/۰۱
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی