مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

ترمیم

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ که " جغد شب " هستند و عصر را برای گزارش فعالیت ترجیح می‌دهند ، نسبت به کسانی که زود می‌خوابند و زودتر از خواب بیدار می‌شوند ، صرف‌نظر از کیفیت خواب آن‌ها . نتایج مطالعه روز شنبه در جلسه سالانه Society's Society's ۹۹th در اورلاندو ، Fla ارائه می‌شوند .

دکتر ، Reutrakul ، محقق ارشد دانشکده پزشکی دانشگاه Mahidol ، بانگوک ، تایلند گفت : " این یافته‌ها مهم هستند زیرا افسردگی در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ رایج است . همچنین مطالعات قبلی نشان می‌دهند که افسردگی درمان شده مربوط به پیامدهای بیمار بدتر از جمله دیابت ، مراقبت از گلوکز خون و مشکلات دیابت است .

در بخش عمومی ، افراد با یک " chronotype " ، به معنی ترجیح دادن به خواب دیر وقت و بیدار شدن دیر ، تمایل دارند نشانه‌های افسردگی بیشتری نسبت به کسانی داشته باشند که زودتر بخوابند و زود بیدار شوند . Reutrakul و همکارانش می‌خواهند افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را مورد مطالعه قرار دهند ، که ریسک ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهند، تا یاد بگیرند که آیا یک chronotype بعدی ، یا ترجیح برای فعالیت شبانه ، به طور مستقل با علائم افسردگی بیشتر مرتبط است .

از آنجا که chronotype ممکن است با موقعیت جغرافیایی متفاوت باشد ، با ترجیح صبح بیشتر در نزدیکی خط استوا ، محققان بیماران دیابتی را از دو منطقه جغرافیایی مختلف مورد مطالعه قرار دادند : شیکاگو و تایلند . آن‌ها بودجه تحقیقاتی را از مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو ، دانشکده پزشکی دانشگاه Mahidol در بانکوک و جامعه endocrine تایلند دریافت کردند .

گروه ایالات‌متحده شامل ۱۹۴ بیمار بود که ۷۰ درصد از آن‌ها زن بودند . بطور مشابه ، در گروه تایلند ، زنان ۶۷ درصد ۲۸۲ بیمار را تشکیل می‌دادند . تمام شرکت کنندگان در پاسخ به پرسشنامه در مورد علائم افسردگی ، کیفیت خواب و زمان‌های ترجیح داده‌شده برای فعالیت و خواب ، پاسخ دادند . Reutrakul گفت که بیماران شیکاگو به پرسشنامه‌ها بین فوریه و اوایل آوریل پاسخ دادند در حالی که در تایلند ، که تغییر فصلی چندانی ندارد ، بیماران در سراسر سال شرکت کردند .

برای هر دو گروه ، کسانی که شب را ترجیح می‌دادند نشانه‌های افسردگی بیشتری را نسبت به ترجیح صبح گزارش می‌دادند . این نتیجه حتی پس از آنکه محققان تحلیل‌های آماری خود را برای کیفیت خواب ، سن ، جنسیت و عوامل دیگری که ممکن است بر افسردگی تاثیر بگذارند را تنظیم کرد .

Reutrakul گفت که یافته‌های آن‌ها از ارتباط بین تنظیم شبانه‌روزی و عملکرد روانی در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ پشتیبانی می‌کند . با این حال ، او خاطر نشان ساخت که آن‌ها علت و معلول را اثبات نکرده اند و قدرت این انجمن " تنها " میانه‌رو " بوده‌است .

او گفت : " ما به تحقیقات بیشتری نیاز داریم تا ترکیبی از مداخلات را کشف کنیم که به زمان‌بندی شبانه‌روزی مانند درمان سبک و ملاتونین کمک می‌کنند و یادگیری بیشتر در مورد رابطه بین افسردگی و روال شبانه‌روزی می‌تواند به ما کمک کند تا استراتژی‌هایی برای بهبود سلامت فیزیکی و ذهنی بیماران مبتلا به دیابت بیابیم .

خواب عمیق ممکن است به عنوان فواره‌ای از جوانی در سنین پیری عمل کند

تحقیقات نشان می‌دهند که خواب آزاد ، تسکین دهنده مسکن می‌تواند بیماری‌های روانی و جسمی را دفع کند.

مبدا :

دانشگاه کالیفرنیا - برکلی

خلاصه :

همانطور که ما پیر می‌شویم ، شب‌ها اغلب گرفتار کش‌مکش بیداری ، سفره‌ای حمام و مسائل دیگر هستند چون ما توانایی خود برای ایجاد خواب عمیق و ترمیمی را که در دوران جوانی از آن لذت بردیم را از دست می‌دهیم . اما به گفته عصب شناسان ، این بدان معنا نیست که افراد مسن به خواب کمتری نیاز دارند .

همانطور که ما پیر می‌شویم ، شب‌ها اغلب گرفتار کش‌مکش بیداری ، سفره‌ای حمام و مسائل دیگر هستند چون ما توانایی خود برای ایجاد خواب عمیق و ترمیمی را که در دوران جوانی از آن لذت بردیم را از دست می‌دهیم .

منبع سایت علم روز

  • ۹۷/۱۱/۰۱
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی