مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

شرایط

بوفالو ، N.Y. - - محققان در دانشگاه بوفالو و مرکز پزشکی امور سربازان بازنشسته در بوفالو با استفاده از پرتونگاری انتشار پوزیترون ، برای اولین بار به مناطق خاص مغزی که مسئول Tinnitus ، یک صدای مداوم و تضعیف‌کننده در گوش‌هایی است که میلیون ‌ها آمریکایی تجربه کرده‌اند اشاره کرد .

یافته‌ها ، پیشرفت بزرگی در مطالعه این " صداها فانتوم " هستند که در آن هیچ دلیل شناخته‌شده‌ای یا درمان موثر وجود ندارد . نتایج این مطالعه در شماره ژانویه عصب‌شناسی منتشر شده‌است .

براساس نتایج این تحقیق ، محققان پیشرو ۱.۵ میلیون دلار کمک از سوی موسسه ملی بهداشت برای انجام تحقیقات مهم درباره tinnitus و از دست دادن شنوایی استفاده از PET به دست آورده‌اند .

آلان H می‌گوید : " افرادی که مبتلا به tinnitus شدید هستند، که حدود ۱۰ درصد از آمریکایی‌های سالخورده هستند ، اغلب دچار افسردگی ، اضطراب ، اختلال خواب و دیگر نشانه‌هایی هستند که تاثیر عمده‌ای بر کیفیت زندگی آن‌ها دارند ." دکتر لاک‌وود ، نویسنده اصلی این تحقیق است و می‌گوید : " بدون داشتن اطلاعات عینی در مورد این که وضعیت چگونه و کجا ریشه می‌گیرد ، توسعه درمان‌های موثر دشوار بوده‌است . با مشخص کردن مکان‌ها در مغز که میانجی گری tinnitus ، ما یک گام حیاتی در مسیر به سمت درمان این وضعیت غیر فعال‌سازی برداشته ایم ."

 "لاک‌وود " ، یک متخصص اعصاب ، مرکز " تی" تی " را در مرکز پزشکی بوفالو VA هدایت می‌کند که یک سرمایه‌گذاری مشترک با UB است که در آن تحقیقات انجام شد . او انتصابات را به عنوان استاد عصب‌شناسی ، پزشکی هسته‌ای و اختلالات ارتباطی و علوم اجتماعی در UB برگزار می‌کند .

 "لاک‌وود " و "ریچارد Salvi " ( Richard Salvi ) ، دکتر " Center" ، رئیس مرکز "UB " و " Deafness " ( UB their ) ، به مطالعه بیمارانی که توانایی غیر معمول خود را دارند ، مطالعه نمودند . محققان قادر بودند نوسانات در جریان خون مغزی را از طریق اسکن PET که در حالی که این بیماران علائم خود را دستکاری کرده بودند را ردیابی کنند و نقشه محل مغزی مسئول فعالیت tinnitus را ایجاد کنند.

علاوه بر این ، آن‌ها این یافته‌های مهم را هرگز قبل از مشاهده ، گزارش نکردند :

یک پیوند غیر عادی در بیماران tinnitus بین دستگاه شنوایی و دستگاه لیمبیک ، سیم‌کشی مغز مسئول احساسات وجود دارد ، یافته‌ای که می‌تواند توضیح دهد چرا tinnitus می‌تواند از نظر احساسی فلج‌کننده باشد . پاسخ Altered به محرک شنوایی در بیماران tinnitus ، که بسیاری از آن‌ها از دست دادن شنوایی رنج می‌برند ، منجر به تغییراتی در مدار شنیداری در مغز می‌شوند . میزان تغییر ممکن است ماهیت دقیق و شدت of حاصل را دیکته کند . اسکن PET می‌تواند به عنوان ابزار هدف برای اندازه‌گیری tinnitus و تعیین موثر بودن درمان‌های جدید مورد استفاده قرار گیرد . این مطالعه شامل چهار بیمار tinnitus و شش نفر با شنوایی عادی و نه tinnitus بود که به عنوان کنترل عمل می‌کردند . همه شرکت کنندگان آزمون‌های شنوایی استاندارد را قبل از اسکن PET قرار دادند . بیماران tinnitus شاهد کاهش شنوایی با فرکانس بالا بودند .

محققان قادر بودند که ریشه فعالیت tinnitus را در لوب گیجگاهی در مقابل گوش آسیب‌دیده با مقایسه اسکن PET of بیمار نشان دهند در حالی که آن‌ها با اسکن مغزی خود و با اسکن کنترل‌های معمول که حرکات فک را انجام می‌دادند ، بالا و پایین می‌رفتند .

مور گفت : " تشخیص مکان‌ها در مغز که میانجی گری می‌کند ، اولین گام حیاتی در تعیین عواملی است که این احساسات فانتوم و توسعه درمان‌های منطقی برای این شرایط مزمن و غیر فعال‌سازی را ایجاد می‌کنند. "

پژوهشگران همچنین به طور غیر منتظره‌ای دریافتند که هیپوکامپ ، بخشی از مغز مسئول احساسات ، در بیماران tinnitus فعال شد ، اما نه در کنترل‌های معمول ، که نشان‌دهنده یک مسیر ممکن برای اثرات جانبی روان‌شناختی است که اغلب با شرایط تجربه می‌شود .

منبع سایت علم روز

  • ۹۷/۱۰/۳۰
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی