مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

دستگاه

چنین دستگاهی در حال توسعه است و در حیوانات با نتایج دلگرم‌کننده مورد آزمایش قرار گرفته‌است . جاناتان Spindel ، مهندسی بیوپزشکی و استادیار دانشگاه of ، در حال آماده شدن برای گام بعدی به سمت توسعه یک نمونه اولیه implanted برای انسان‌ها است .

این دستگاه منحصر به فرد صداها را با یک میکروفون مینیاتوری که در گوش کار گذاشته شده، ضبط می‌کند . بعد از عبور از یک واحد پردازش کوچک و یک سیم‌پیچ الکترومغناطیسی ، هر دوی این ارتعاشات تقویت‌شده و تقویت‌شده به گوش داخلی از طریق یک مغناطیس کوچک متصل به پنجره گرد ear's داخلی ، غشا نازک در یک طرف حلزون گوش ارسال خواهد شد .

در حدود به اندازه یک نقطه مداد ، مغناطیس کوچک ، ارتعاشات را از طریق حلزون گوش ارسال می‌کند ، اندام پر شده به شکل مایع مانندی ، و هزاران سلول مو را تحریک می‌کند که در شنوایی عادی به کار می‌روند . این وسیله تازه اولین بار است که از یک آهن ربای الکتریکی برای تحریک گوش داخلی از طریق پنجره گرد استفاده می‌کند .

یکی از ویژگی‌های اصلی رویکرد Spindel's این است که این دستگاه مانع از فرآیند شنوایی عادی می‌شود و یک مسیر ورودی مستقل دوم به گوش داخلی ایجاد می‌کند که امکان استفاده از مسیر نرمال صوتی و آهن ربای خارجی را به طور همزمان ایجاد می‌کند تا الگوهای صوتی سازنده و مخربی را در گوش داخلی ایجاد کند .

این وسیله می‌تواند صدای یک صدای person's را افزایش دهد ، به عنوان مثال ، با ایجاد امواج صوتی مطابق با صداهای صدا همانطور که به گوش می‌رسد . آنچه در نهایت به مغز می‌رسد و آنچه که کاربر در واقع می‌شنود ، اثر خالص ترکیب الگوهای صوتی طبیعی با آن‌هایی است که توسط دستگاه شنوایی مغناطیسی تولید می‌شوند . بدین ترتیب امواج صوتی از دستگاه ، صدای مورد نظر را تقویت می‌کنند .

با این حال برای کاهش نویز پس‌زمینه ، دستگاه به سادگی یک الگوی صدا ایجاد می‌کند که الگوی صدای نامطلوب را انعکاس می‌دهد . در این حالت ، هنگامی که با الگوی صدا طبیعی جفت می‌شود ، تاثیر خالص کاربر در واقع چیزی کم و یا هیچ صدایی نیست ؛ هر موج صوتی متضاد دیگری است و آن‌ها یکدیگر را خنثی می‌کنند .

Spindel گفت که او یک نمونه اولیه انسانی با دستگاه کنترل خارجی جداگانه در نظر دارد که در فرکانس‌های مورد نظر به کار می‌رود و صداهای ناخواسته و صداهای ناخواسته را تنظیم می‌کند . تغییرات در تنظیمات به دستگاه شنوایی کامل که از راه دور متصل می‌شود ، پخش خواهد شد . Spindel گفت که توسعه بیشتر به سرمایه‌گذاری در آینده بستگی دارد .

یکی دیگر از مزیت‌های دستگاه شنوایی جدید ، حذف بازخورد صوتی ، یا صدای بلند " جیغ " است که در اصل میکروفون ، یک تقویت‌کننده و یک گوینده ، بسیار شبیه به سیستم‌های صوتی در کنسرت‌ها و یا یک سخنرانی عمومی است . و او اضافه کرد که مانند این سیستم‌ها ، کمک‌های شنوایی آکوستیک مستعد بازخورد هستند . با بازخورد ، میکروفن مقدار زیادی از صدای تولید شده از گوینده را جمع‌آوری می‌کند و آن را از طریق سیستم در یک چرخه تکرار شونده تغذیه می‌کند و باعث جیغ بلندی می‌شود . اما کمک‌های شنوایی بسیار بیشتر حساس هستند " چون اجزای سیستم به شدت به هم نزدیک هستند .

برای غلبه بر این ، کمک‌های شنوایی صوتی مدرن به تناسب بسیار زیادی تکیه دارند تا اطمینان حاصل شود که صداهای تولید شده در یک انتها به میکروفون در انتهای دیگر می‌رسند . Spindel گفت : "اما حتی مدرن و منطبق با سفارشی نیز می‌تواند فعالیت را کاهش داده و مستعد " جیغ " باشد .

از آنجا که دستگاه شنوایی جدید به جای ارتعاشات صوتی ، از مغناطیسی استفاده می‌کند ، بازخورد عملا ً حذف می‌شود .

منبع سایت علم روز

  • ۹۷/۱۰/۳۰
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی