مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

بیمار

در شنوایی معمولی , امواج صوتی سلول‌های مویی را در گوش تحریک می‌کنند . سپس این سلول‌ها , صوت را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کنند که نورون‌های شنوایی اولیه را تحریک می‌کند تا اطلاعات را از حلزون گوش داخلی به ساقه مغز شنوایی ارسال کند. فرآیند شنوایی در افرادی که برخی از سلول‌های مو را از دست داده‌اند , مختل می‌شود . آن‌هایی که فاقد سلول‌های مو هستند کر هستند زیرا فرآیند شنوایی نمی‌تواند شروع شود .

یک ایمپلنت حلزونی یک دستگاه الکترونیکی است که یک پزشک در یک حلزون گوش یک فرد ناشنوا جای می‌گیرد . این دستگاه که سیگنال‌هایی را از یک پردازنده خارج از بدن دریافت می‌کند , به عنوان سلول‌های مویی عمل می‌کند و اطلاعات صوتی را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند که می‌توانند به مغز منتقل و به صورت صدا درک شوند .

اگرچه قرار است کاشت حلزون از فرآیند شنوایی عادی تقلید کند , پاسخ‌های عصبی تحریکی تحریک شونده به طور قابل‌توجهی از پاسخ‌های برانگیخته آکوستیکی در گوش شنوایی معمولی متفاوت هستند . تحریک الکتریکی دستگاه , فعالیت بسیار همگام‌سازی را در تمام نورون‌ها ایجاد می‌کند , به این معنی که پاسخ مشابه تمام نورون‌ها است . تحریک آکوستیکی انطباق بسیار کمتری با یکدیگر دارد , به این معنا که پاسخ هر نورون مستقل است . این استقلال به صدای بسیار غنی‌تر و دقیق‌تر اجازه می‌دهد .

رابین اشتین می‌خواست راهی برای بازسازی فرآیند طبیعی تحریک آکوستیکی پیدا کند . با افزایش میزان پالس‌های سیگنال از پردازشگر خارجی , رابین اشتین در مدل خودش توانست فعالیت نورون مستقل ‌تری تولید کند . مطالعات حیوانی انجام‌شده بر روی نتایج محاسبات رابین اشتین . افرادی که در مطالعات مربوط به حیوانات دخالت داشته‌اند عبارتند از : پل عباس , استاد دانشگاه و حلق و بینی و آسیب‌شناسی سخنرانی , چارلز میلر , استادیار بخش علوم و درمان و حلق و بینی .

کاره‌ای قبلی انجام‌شده توسط بلیک ویل سن در موسسه مثلث تحقیقاتی کارولینای شمالی , که هم‌کار نزدیک با مرکز تحقیقات بالینی ایمپلنت حلزونی است , پیشنهاد کرد که بیان کد در نرخ‌های بالای سیگنال , همزمانی عصبی را کاهش می‌دهد .

رابین اشتین گفت : " کار ما نشان داد که چگونه آن اثرات سودمند می‌توانند تا حدی از عملکرد سیستم شنوایی معمولی تقلید کنند . "

اگر آزمایش‌های انسانی آینده موفق باشند , نسخه محدودی از استراتژی پردازش گفتار جدید با استفاده از دستگاه‌های کاشته می‌شود . رابین اشتین گفت که این نسخه‌های بهبود یافته می‌توانند در محدوده ماه‌ها در دسترس باشند . تایید مصرف مواد غذایی و تجویز دارو قبل از استفاده گسترده‌تر ضروری است . رابین اشتین گفت که اجرای کامل این الگوریتم فراتر از قابلیت‌های حتی مدرن‌ترین کاشت حلزون است اما با استفاده از دستگاه‌ها امکان پذیر خواهد بود .

کمک شنوایی مغناطیسی برای شنوایی آسیب‌دیده

منبع :

تاسیس

خلاصه :

یک کمک شنوایی نامرئی را تصور کنید که هرگز با بازخورد فریاد نمی‌زند و در عین حال صدای پس‌زمینه را خاموش می‌کند . چنین دستگاهی در حال توسعه است و با نتایج دلگرم‌کننده در حیوانات آزمایش شده‌است .

رزلین , va . یک کمک شنوایی نامرئی را تصور کنید که هرگز با بازخورد فریاد نمی‌زند و در عین حال صدای پس‌زمینه را خاموش می‌کند .

چنین دستگاهی در حال توسعه است و با نتایج دلگرم‌کننده در حیوانات آزمایش شده‌است . جاناتان کری , یک مهندس پزشکی و استادیار دانشگاه ویرجینیا واقع در ویرجینیا , در حال آماده شدن برای گام بعدی در جهت توسعه یک نمونه اولیه کاشته‌شده برای انسان است . نیکی می‌گوید : " تست‌های ما تا به امروز نشان داده‌اند که سیگنال‌های تولید شده با دستگاه شنوایی مغناطیسی ما تقریبا ً شبیه صدای صوتی طبیعی هستند . "

منبع سایت علم روز

  • ۹۷/۱۰/۳۰
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی