مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

موسسه

پیشرفت‌های فنی در تغییر ژنتیکی موش‌های آزمایشگاهی به تقلید از بیماری انسان , امکان تولید حیوانات با اختلال مولکولی خاص در سلول‌های شکنج دندانه‌دار را فراهم می‌کند . سلول‌های عصبی یکی از دو جمعیت سلول‌های عصبی هستند که به شکل قابل‌توجهی در مغز بالغ شکل می‌گیرند . این امر در مورد هیپوکامپ که مسئول یادگیری و حافظه است , مفید است و شکنج دندانه‌دار به عنوان دروازه‌ای برای سیگنال‌های تحریکی در مغز عمل می‌کند که اگر به درستی تنظیم نشود می‌تواند منجر به تشنج شود .

وجود غیر طبیعی در صرع در طی چند دهه دیده شده‌است , هر چند شواهد مرتبط با تشنج‌های ناشی از آن تا زمان مطالعه فعلی کم است . همکاران و همکارانش توانستند یک ژن به نام pten را که بعد از تولد تشکیل شده‌بود حذف کنند . این امر سبب فعالسازی یک مسیر مولکولی به نام هدف پستانداران ( هدف پستانداران ) می‌شود که رشد سلول را تنظیم می‌کند و زمانی که تحت شرایط خاصی فعال می‌شود با تشکیل تومور و سرطان مرتبط است .

در آزمایش‌های انجام‌شده توسط مک گری و همکارانش , هایپر فعال شدن موش‌ها باعث ایجاد ارتباط عصبی غیر طبیعی بین آن‌ها شد - - مشابه آنچه در صرع لب گیجگاهی انسان مشاهده شد - - و حیوانات تشنج را تجربه کردند . اتصالات عصبی غیر طبیعی و تشنج , حتی در موش‌هایی که ژن pten را در کم‌تر از 80 / 80 درصد از جمعیت کل آن‌ها حذف کرده بود , رخ داد و ارتباط بین اختلال زیست‌شناختی تشنج و تشنج را تقویت کرد.

هنگامی که محققان , موش‌های صرعی را با داروهایی که مسیر جریان خون را مسدود کرده بودند , درمان کردند - - تشنج متوقف شد و پیوند را با مسیر pten افزایش داد . در درمان بیماری به نام بیماری اسکلروز به طور موفقیت آمیزی مورد آزمایش قرار گرفته‌است که در آن تومورهای خوش‌خیم و حتی خطرناک می‌توانند اطراف اندام‌های بحرانی را تشکیل دهند. به طور شگفت‌انگیز , افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس نیز در معرض خطر ابتلا به صرع هستند . بازدارنده‌های شیمیایی جدید نیز در سین سیناتی برای درمان صرع مورد آزمایش قرار می‌گیرند .

این مطالعه با هدف حذف غیر طبیعی مغز از مغز موش‌هایی که دچار صرع هستند , انجام می‌شود . محققان با درمان سیستمیک با سم دیفتری این کار را انجام می‌دهند .

اگرچه این سم به طور معمول برای سلول‌های موشی سمی نیست , در آزمایش‌های خود , محققان یک مولکول به سلول‌های غیرطبیعی موشی اضافه می‌کنند که با سم پیوند برقرار می‌کند . در تئوری , این امر باید به سم اجازه دهد تا غیر طبیعی را بکشد . سهروردی گفت که اگر درمان این حملات را متوقف کند , ممکن است ارتباط بین بیماری‌های غیرطبیعی و شروع صرع را مشخص کند . این امر همچنین به محققان امکان می‌دهد تا آزمایش آزمایشگاهی استراتژی‌های درمانی آینده‌نگر برای درمان و پیش‌گیری را آغاز کنند .

جهش‌های ژن pten و ژن pten در سایر بیماری‌های نورولوژیک مانند اوتیسم و اسکیزوفرنی شناسایی شده‌است . نتیجه‌گیری : یافته‌های این مطالعه احتمالا ً توجه محققان را به مطالعه این بیماری‌ها و برخی دیگر از نورون‌های غیرطبیعی تشکیل می‌دهد .

او گفت : " تاثیر عمیق اخلال در این مسیر در تعداد کمی از سلول‌های دانه‌ای نشان می‌دهد که دندانه‌ای ممکن است یک هدف حیاتی برای جهش‌های مسیر بیوسنتزی در سایر بیماری‌های عصبی باشند . " " ما معتقدیم که عصب شناسان از تاثیر عظیم عصبی شدن و اختلال در تشکیل سلول و علاقه به تظاهرات یک مکانیسم جدید بیماری شگفت‌زده خواهند شد . "

اولین مولف مقاله حاضر , ریموند لطفی , دکترا , محقق در بخش بی‌هوشی کودکان سینسیناتی بود . این تحقیق از بنیاد تحقیقاتی کودکان سینسیناتی و موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی انجام شد .

منبع سایت علم روز

  • ۹۷/۱۰/۲۹
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی