مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

صرعع

لین گفت که پزشکانی که مبتلا به صرع هستند ، اغلب بر حملات خود تمرکز دارند . با این حال ، بیماران شیوع افزایش‌یافته مشکلات روانی ( حالت ، اضطراب و یا اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ، اختلالات شناختی ( در حافظه ، زبان یا حل مساله ) و مشکلات اجتماعی ( شامل اشتغال و یا تعاملات شخصی ) را نشان می‌دهند . رابطه بین صرع و این پیچیدگی‌ها پیچیده و پیچیده است . لین گفت که اگر درمان نشود ممکن است مشکلات بزرگ‌تری برای بیمار ایجاد کند .

لین گفت : " غربالگری برای اختلالات روانی ، شناختی و اجتماعی نه تنها در موارد ایجاد شده بلکه با صرع تشخیص‌داده شده‌است .

او تاکید کرد که غربالگری باید قبل از هر گونه درمان دارویی جدید انجام شود .

مشکلاتی که در رابطه با صرع در دوران کودکی و یا صرع بزرگ‌سال رخ می‌دهند ، توسط پزشکان به عنوان comorbidities ارجاع داده می‌شوند ، به این معنی که آن‌ها شانس بیشتری برای ظاهر شدن در کنار هم دارند هر چند که لزوما ً یک رابطه علی بین آن‌ها وجود ندارد .

مطالعه نشان می‌دهد که تعدادی از عوامل ممکن برای این comorbidities ، شامل خصوصیات صرع و پروتکل درمانی آن ، اختلالات مغزی اساسی و اختلالات مربوط به صرع ، neurodevelopment و پیری می‌باشند .

لین متذکر شد که در حالی که متخصصان شروع به تشخیص اثرات روانی ، شناختی و اجتماعی در صرع دارند ، شکاف‌ها در تشخیص اولیه ، درمان و پیش‌گیری از این موضوعات باقی می‌مانند .

مسئولیت حمله به صرع در کشورهای در حال توسعه توصیف شد.

مبدا :

اعتماد به اعتماد

خلاصه :

بر طبق یک مقاله مرور ، بار صرع در بخش‌های فقیرتر دنیا می‌تواند با کاهش عوامل قابل پیش‌گیری و بهبود دسترسی به درمان کاهش یابد .

براساس یک مقاله که در ۲۷ سپتامبر در the منتشر شد ، با کاهش عوامل قابل پیش‌گیری و بهبود دسترسی به درمان ، بار صرع در بخش‌های فقیرتر دنیا می‌تواند به آسانی برطرف شود .

محققان خواستار شناخت بیشتر نهاده‌ای بهداشتی ملی و بین‌المللی برای رسیدگی به مدیریت صرع در جهان در حال توسعه هستند .

با وجود یکی از the ترین اختلالات برای درمان ، دو برابر بیشتر از افراد مبتلا به صرع در کشورهای با درآمد کم و کم‌تر از کشورهای با درآمد بالا و بیش از ۶۰ % از کسانی که در این مناطق قرار دارند ، به هیچ روش درمانی مناسب دسترسی ندارند .

پروفسور چارلز نیوتن ، نویسنده اصلی که در برنامه‌های تراست Wellcome در تانزانیا و کنیا کار می‌کند ، گفت : " صرع باید وارد دستور کار بیماری‌های non شود . این موضوع در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برای پرداختن به بار جهانی بیماری‌های non ذکر نشده است و با این حال بار اساسی سلامت بیمار را نشان می‌دهد ."

صرع ، یک اختلال رایج است ، به ویژه در مناطق فقیرنشین جهان ، اما استخراج آمار دقیق در مورد the صرع در کشورهای با درآمد پایین و پایین ، بسیار دشوار است . مطالعات بسیار کمی صورت‌گرفته است تا داده‌های مناسب جمع‌آوری شود و چنین مطالعاتی گران‌تر هستند ، به خصوص برای کشورهایی که بودجه تحقیقات بهداشتی آن‌ها احتمالا ً بسیار محدود است .

پروفسور نیوتن و پروفسور هکتور گارسیا ، هر دو محقق ارشد موسسه تحقیقات Senior ، بررسی جامعی از مقالات دانشگاهی در مورد صرع در کشورهای در حال توسعه انجام دادند تا تصویری از بار بیماری را در بخش‌های فقیرتر دنیا به هم پیوند دهند .

آن‌ها نتیجه می‌گیرند که تعداد زیاد افراد مبتلا به صرع در این مناطق به احتمال زیاد ناشی از وقوع بیشتر عوامل خطر مانند آسیب‌های سر ، عوارض ناشی از زایمان ، و عفونت‌های انگلی مانند گوشت خوک دریایی ( neurocysticercosis ) و blindness رودخانه ( onchocerciasis ) است .

منبع سایت علم روز

  • ۹۷/۱۰/۲۹
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی