مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

شکاف

این مطالعه همچنین عظمت شکاف درمانی در کشورهای فقیرتر را نشان می‌دهد و بیش از ۶۰ % از افراد مبتلا به صرع در کشورهای با درآمد کم و پایین ، به مراقبت‌های مناسب دسترسی ندارند . این تا حدودی ناشی از پایبندی ضعیف به درمان است ، اما موانع بزرگی برای دسترسی به مراقبت وجود دارد ، به خصوص در مناطق روستایی . بدنامی مربوط به اختلال و باورهای فرهنگی در اطراف علیت به عنوان یک مشکل بزرگ همراه با فاصله از امکانات مراقبت‌های بهداشتی و نیروی انسانی متخصص ناکافی شناخته می‌شود .

نویسندگان می‌گویند که بار صرع می‌تواند به راحتی با پرداختن به برخی از عوامل خطر کاهش یابد . آن‌ها چندین روش را مشخص می‌کنند که در آن‌ها مراقبت از صرع می‌تواند با هزینه پایین بهبود یابد , از جمله استفاده از طبیبان سنتی سنتی که برای بسیاری از مردم تنها نقطه توجه به صرع هستند . با توجه به فقدان تخصص در مدیریت صرع در مناطق فقیرنشین , آن‌ها اظهار می‌دارند که متخصصان اعصاب و روانپزشکان باید با هم ترکیب شوند تا خدمات خود را برای مدیریت صرع در این مناطق فراهم کنند .

متاسفانه , تسهیلات کافی برای تشخیص , درمان و مدیریت پیش رفتن صرع در بسیاری از فقیرترین مناطق جهان وجود ندارد . بسیاری از افراد مبتلا به صرع یا خانواده‌هایشان حتی نمی‌دانند که یک اختلال دارند که می‌تواند با درمان پزشکی کنترل شود , بنابراین این مهم است که آگاهی افزایش یابد و مراقبت‌های پزشکی در این مناطق بهبود یابد ."

دانشمندان نشان می‌دهند که مکانیسم بیولوژیکی می‌تواند حمله‌های صرع را تحریک کند .

مبدا :

مرکز پزشکی بیمارستان Cincinnati Children's

خلاصه :

دانشمندان اولین مدرک مستقیم را کشف کرده‌اند که یک مکانیزم بیولوژیکی که مدت طولانی در صرع به آن مشکوک بوده , قادر به تحریک حملات مغزی است - گشودن در برای مطالعات به دنبال درمان بهبود یافته یا حتی درمان‌های پیشگیرانه . محققان گزارش می‌دهند که اختلالات مولکولی در نورون‌های کوچک به نام سلول‌های granule - واقع در ناحیه dentate dentate مغز - باعث کشف و ضبط مغزی در موش‌های مشابه در صرع لوب گیجگاهی مغز می‌شوند .

دانشمندان اولین مدرک مستقیم را کشف کردند که یک مکانیزم بیولوژیکی که مدت طولانی در صرع مشکوک بود , قادر به تحریک حملات مغزی است - - گشودن در برای مطالعات به دنبال درمان بهبود یافته یا حتی درمان‌های پیشگیرانه .

محققان در گزارش مرکز پزشکی بیمارستان سین سیناتی در 19 سپتامبر در Neuron گزارش دادند که اختلالات مولکولی در نورون‌های کوچک به نام سلول‌های granule - که در ناحیه gyrus gyrus از مغز قرار دارند - باعث کشف و ضبط مغزی در موش‌های مشابه در صرع لوب گیجگاهی مغز شده‌است . قشر مخ dentate در هیپوکامپ بخش موقتی قرار گرفته و صرع لوب گیجگاهی یکی از رایج‌ترین اشکال این اختلال است .

استیون Danzer , محقق اصلی در این مطالعه و یک neuroscientist در دپارتمان of در سین سیناتی , گفت : " صرع یکی از آن اختلالات نادر است که در آن هیچ درمان پیشگیرانه واقعی وجود ندارد و درمان‌های فعلی پس از تشخیص می‌توانند اثرات جانبی قابل‌توجهی داشته باشند .

صرع می‌تواند از طیف گسترده‌ای از علت‌ها , از جمله نقص‌های مادرزادی در کودکانی که رشد طبیعی مغز را مختل می‌کنند , توسعه یابد . هم چنین آن می‌تواند در کودکان و بزرگسالان نیز ظاهر شود که دچار آسیب‌های جدی مغزی می‌شوند . Danzer گفت که این افراد می‌توانند ریسک بالایی برای توسعه نوعی از صرع داشته باشند , که بستگی به موقعیت و شدت جراحت آن‌ها دارد .

منبع سایت علم روز

  • ۹۷/۱۰/۲۹
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی