مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

آسیبها

حمله‌های عصبی مثل رعد و برق هستند : آستروسیت ها به کاهش آسیب بلند مدت کمک می‌کنند و تحقیقات جدید و شگفت آوری را نشان می‌دهند.

مبدا :

آلبرت - - Universitat Freiburg

خلاصه :

حمله‌های عصبی شبیه طوفان‌های تندری است که در مغز به وجود می‌آیند : سلول‌های عصبی به روشی کنترل‌نشده همدیگر را تحریک می‌کنند به طوری که تخلیه الکتریکی یکنواخت و ریتمیک در کل مناطق مغز را تحریک می‌کند . در پی چنین حمله‌ای ، سلول‌های عصبی به شدت تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند و آسیب‌های دائمی ممکن است . The ، طبقه‌ای از سلول‌هایی که نورون‌ها را در مغز احاطه کرده، مدت زیادی بود که مظنون به کمک به اثرات مخرب صرع بود . کاملا ً برعکس موردی است که محققان برای اولین بار به آن‌ها نشان می‌دهند .

حمله‌های عصبی شبیه طوفان‌های تندری است که در مغز به وجود می‌آیند : سلول‌های عصبی به روشی کنترل‌نشده همدیگر را تحریک می‌کنند به طوری که تخلیه الکتریکی یکنواخت و ریتمیک در کل مناطق مغز را تحریک می‌کند . در پی چنین حمله‌ای ، سلول‌های عصبی به شدت تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند و آسیب‌های دائمی ممکن است . The ، طبقه‌ای از سلول‌هایی که نورون‌ها را در مغز احاطه کرده، مدت زیادی بود که مظنون به کمک به اثرات مخرب صرع بود . درست برعکس ، به عنوان تیم پروفسور Dr. Haas از مرکز Bernstein و دکتر ماتیاس kirsch از موسسه آناتومی و زیست‌شناسی سلولی در دانشگاه فرایبورگ برای اولین بار است.

در مجله Experimental عصب‌شناسی مجله، دانشمندان اثرات مفید آستروسیت به نام آستروسیت ، نوع خاصی از سلول‌های گلیا را گزارش می‌دهند. آن‌ها نام خود را از کلمه یونانی برای چسب دریافت می‌کنند چون خیلی وقت بود که فکر کرده بود که این سلول‌ها به سادگی سلول‌های عصبی را کنار هم نگه می‌دارند و مواد مغذی را برای آن‌ها فراهم می‌کنند . در مورد صرع ، عقیده شایع این بود که واکنش آن‌ها به صرع در واقع به مغز آسیب می‌رساند . محققان فرایبورگ با این مخالفت مخالفت کردند. در حقیقت ، آن‌ها می‌گویند که آستروسیت ها به کاهش آسیب‌های طولانی‌مدت ناشی از حملات صرعی کمک می‌کنند .

این تیم اثرات مثبت آستروسیت ها را در موش‌ها دریافت کرد که در آن حالت‌های تهاجمی می‌توانند به طور انتخابی تحریک شوند . اگر دانشمندان موش‌های آزمایشگاهی را با پروتئین خاصی تزریق کنند تا آستروسیت ها را قبل از یک توهین تحریک به صرع ، فعال سازند ، سلول‌های عصبی کمتری در اثر این حمله کشته شدند . سایر تغییرات pathological که معمولا ً در مغز رخ می‌دهند نیز به طور قابل‌توجهی کاهش یافت . اثر حفاظت از آستروسیت برای چند روز پس از فعال‌سازی آن‌ها به طول انجامید . زمانی که محققان فعالیت مغز جوندگان را اندازه‌گیری کردند ، علایم کمتری پیدا کردند که برای مغزی که مبتلا به صرع باشد ، معمول است . با این حال ، نویسندگان گزارش می‌دهند که آستروسیت ها باید قبل از استخراج شدن، فعال شده باشند . فعال کردن آن‌ها پس از آن ، از طرف دیگر منجر به اثر حفاظتی نشد .

مطالعات بیشتر باید نشان دهند که آستروسیت ها این تاثیر حفاظتی را بر روی مغز خود دارند . به گفته Haas ، که یکی از اعضای خوشه جدید Freiburg " است ، یافته‌های آن‌ها حاکی از آن است که فعال‌سازی به موقع آستروسیت ها می‌تواند یک محافظت موثر از آسیب طولانی‌مدت به مغز ارائه دهد .

ژن صرع جدید شناسایی شد ؛ گزینه درمانی جدید ممکن

مبدا :

کالج سلطنتی جراحان در ایرلند ( RCSI )

خلاصه :

neuroscientists یک ژن جدید را شناسایی کرده‌اند که در صرع درگیر بوده و می‌تواند به طور بالقوه یک گزینه درمانی جدید برای بیماران مبتلا به صرع ارائه دهد .

تحقیقات جدیدی که توسط متخصصین عصب شناسان از کالج سلطنتی جراحان در ایرلند انجام شد ، ژن جدیدی را شناسایی کرده‌است که در صرع درگیر بوده و می‌تواند به طور بالقوه یک گزینه درمانی جدید برای بیماران مبتلا به صرع ارائه دهد .

تحقیق بر روی یک گروه جدید از ژن به نام " microrna " متمرکز است که تولید پروتیین را در داخل سلول‌ها کنترل می‌کند . این تحقیق به تفصیل در یک microrna به نام " microrna - ۱۳۴ " به بررسی و بررسی قرار گرفت و متوجه شد که سطح of - ۱۳۴ در قسمتی از مغز که منجر به صرع در بیماران مبتلا به صرع می‌شود ، بسیار بیشتر است .

منبع سایت علم روز

  • ۹۷/۱۰/۲۹
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی