مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

پژوهشی

شاید انتقاد اصلی از کار Vygotsky's این فرض است که مرتبط با همه فرهنگ‌ها است . rogoff ( ۱۹۹۰ ) این ایده را رد می‌کند که ایده‌های Vygotsky's از نظر فرهنگی جهانی هستند و به جای آن مفهوم داربست - که به شدت وابسته به دستور شفاهی است - ممکن است در همه فرهنگ‌ها برای همه انواع یادگیری مفید باشد . در واقع ، در برخی موارد ، مشاهده و تمرین ممکن است روش‌های موثرتری برای یادگیری مهارت‌های خاص باشد .

Bruner

Saul McLeod ، سال ۲۰۱۸

نتیجه رشد شناختی تفکر است . ذهن هوشمند از " سیستم‌های کدگذاری عمومی " که به فرد اجازه می‌دهد فراتر از داده‌ها به پیش‌بینی‌های جدید و احتمالا ً پربار برود ، ایجاد می‌کند ( Bruner ، ۱۹۵۷ ، p . ۲۳۴ ) .

بنابراین ، کودکان به هنگام رشد ، باید روشی برای نمایش " قواعد تکراری " در محیط خود به دست آورند .

بنابراین ، برای Bruner ، نتایج مهم یادگیری نه تنها شامل مفاهیم ، دسته‌ها ، و روش‌های حل مساله است که قبلا ً توسط فرهنگ ابداع شده‌اند، بلکه توانایی " ابداع " این چیزها برای خود است .

رشد شناختی شامل تعامل بین قابلیت‌های پایه انسانی و " از نظر فرهنگی اختراع " است که به عنوان تقویت‌کننده‌های این توانایی‌ها عمل می‌کند .

این تکنولوژی که از لحاظ فرهنگی اختراع شده‌است ، نه تنها چیزهایی مانند کامپیوتر و تلویزیون ، بلکه مفاهیم انتزاعی دیگری از جمله روشی که فرهنگ را دسته‌بندی می‌کند و خود زبان است . Bruner احتمالا ً با vygotsky موافق است که زبان برای میانجی گری بین محرکه‌ای محیطی و واکنش individual's عمل می‌کند .

هدف تحصیل باید ایجاد learners مستقل ( یعنی یادگیری یادگیری ) باشد .

در تحقیقات خود درباره رشد شناختی کودکان ( ۱۹۶۶ ) ، Jerome Bruner سه حالت نمایش را پیشنهاد داد :

نمایش enactive ( مبتنی بر کنش )

نمایش Iconic ( مبتنی بر تصویر )

نمایش نمادین ( مبتنی بر زبان )

سه حالت نمایش

حالت‌های نمایش روشی هستند که در آن اطلاعات و دانش ذخیره‌شده و در حافظه رمزگذاری می‌شوند .

به جای تمیز کردن مراحل مربوط به سن و سال ( مانند Piaget ) ، حالت‌های نمایش یکپارچه هستند و فقط ترتیبی هستند که آن‌ها " به یکدیگر " ترجمه شوند .

enactive ( ۰ - ۱ سال )

این اولین بار به نظر می‌رسد . این شامل رمزگذاری اطلاعات براساس اطلاعات و ذخیره آن در حافظه ما است . برای مثال ، در شکل حرکت به عنوان یک حافظه ماهیچه ، یک کودک ممکن است عمل تکان دادن یک صدا را به یاد داشته باشد .

کودک رویداده‌ای گذشته را از طریق واکنش‌های موتور نشان می‌دهد ، به عنوان مثال ، یک نوزاد " a " را تکان می‌دهد که به تازگی حذف یا رها شده‌است ، انگار که حرکات آن‌ها انتظار می‌رود که صدای accustomed را تولید کنند . و این فقط محدود به کودکان نیست .

بسیاری از بزرگسالان می‌توانند وظایف مختلفی را انجام دهند ( تایپ ، دوختن یک پیراهن ، کار کردن یک چمن‌زنی ) که توصیف آن‌ها در شکل نمادین یا نمادین ( واژه ) دشوار است .

Iconic ( ۱ تا ۶ سال )

این جایی است که اطلاعات به صورت بصری در شکل تصاویر ذخیره می‌شوند ( تصویر ذهنی در چشم ذهن ) . برای برخی ، این آگاهی است ؛ دیگران می‌گویند که آن را تجربه نمی‌کنند . این مساله ممکن است توضیح دهد که چرا ، وقتی یک موضوع جدید را یاد می‌گیریم ، اغلب برای داشتن نمودارها و یا تصاویر برای همراه کردن اطلاعات شفاهی مفید است .

نمادین ( ۷ سال به بعد )

این پیشرفت در نهایت رشد می‌کند . این جایی است که اطلاعات به شکل یک کد یا نماد ، مثل زبان ذخیره می‌شوند . این the فرم نمایش است ، برای اعمال تصاویر & رابطه ثابتی را با آنچه نشان می‌دهد دارند . سگ یک نمایش نمادین از یک کلاس است .

نمادها در این امر انعطاف‌پذیر هستند که آن‌ها را می‌توان دستکاری ، دسته‌بندی ، دسته‌بندی کرد و غیره ، بنابراین کاربر با اعمال یا تصاویر محدود نمی‌شود . در مرحله سمبلیک ، دانش در درجه اول به عنوان کلمات ، نمادهای ریاضی و یا دیگر سیستم‌های علامت ذخیره می‌شود .

نظریه constructivist constructivist نشان می‌دهد که زمانی که با متریال جدید روبرو می‌شویم تا یک پیشرفت از enactive تا نمادین برای نمایش نمادین را دنبال کنیم ، این امر حتی برای learners بالغ نیز صادق است .

منبع سایت روانشناسی ساده

  • ۹۷/۱۰/۱۵
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۱)

سلام.خوبی؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی