مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

ثبات ممکن است به این دلیل مهم باشد :

* با یک مخالفت سازگار , اعضای اکثریت می‌نشینند , اخطار می‌گیرند , و درباره موقعیت خود تجدید نظر می‌کنند .

* سازگاری نشان می‌دهد که اقلیت متقاعد شده که حق دارند و به دیدگاه خود متعهد هستند .

* همچنین هنگامی که اکثریت با فردی با اعتماد به نفس و تعهد به گرفتن یک توده مردمی مواجه می‌شود , ممکن است تصور کنند که او یک نکته دارد .

* یک اقلیت ثابت هنجارهای ایجاد شده و عدم اطمینان , تردید و تعارض را ایجاد می‌کند . این امر می‌تواند منجر به اکثریت جدی دیدگاه اقلیت شود . بنابراین بیشتر احتمال دارد اکثریت آرا خود را مطرح کنند .

برای تغییر نظر اکثریت , اقلیت باید موضع مشخصی را پیشنهاد کرده و مجبور به دفاع و دفاع از جایگاه خود باشد .

تمایز می‌تواند بین دو شکل سازگاری ایجاد شود :

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که در طول زمان ثبات زمانی - یکنواختی در طول زمان - اکثریت سهام را تغییر نمی‌دهد .

هماهنگی هماهنگی همزمانی بین اعضای آن - همه اعضا توافق می‌کنند و یکدیگر را پشتیبانی می‌کنند .

سبک تفکر

* شناسایی سه یا چهار گروه اقلیت ( پناهجویان ) ;

شما چگونه به هر یک از این گروه‌های اقلیت و دیدگاه‌های آن‌ها پاسخ می‌دهید ?

آیا دیدگاه‌های خود را آشکارا رد می‌کنید یا به این فکر می‌کنید که آن‌ها باید درباره دیدگاه‌های خود با دیگران صحبت کنند ?

اگر دیدگاه‌های دیگران را نادیده بگیرید , بدون اینکه فکر زیادی به آن‌ها بکنید , در اندیشه و پردازش سطحی شرکت خواهید کرد .

در مقابل , اگر شما عمیقا ً در مورد دیدگاه‌های مطرح‌شده فکر کرده‌اید , باید در تفکر و پردازش سیستماتیک شرکت کنید .

تحقیقات نشان داده‌است که اگر یک اقلیت بتواند اکثریت را در مورد یک مساله به دست آورد و در مورد استدلال‌های آن‌ها فکر کند , آنگاه اقلیت شانس خوبی برای تاثیرگذاری بر اکثریت خواهد داشت .

اگر اقلیت بتواند اکثریت را برای بحث و بحث در مورد استدلال‌هایی که اقلیت در پیش دارند , به دست آورد , تاثیر قوی‌تر خواهد بود .

۵. انعطاف‌پذیری و مصالحه

تعدادی از محققان تردید دارند که آیا سازگاری به تنهایی برای یک اقلیت کافی است تا بر اکثریت تاثیرگذار باشد . آن‌ها استدلال می‌کنند که کلید چگونه ثبات را تفسیر می‌کند . اگر اقلیت ثابت به صورت انعطاف‌ناپذیر , سخت , سرسخت و متعصبانه دیده شوند , بعید است که دیدگاه‌های اکثریت را تغییر دهند . با این حال , اگر آن‌ها انعطاف‌پذیر و مصالحه کننده به نظر برسند , احتمالا ً کم‌تر افراطی تلقی می‌شوند . در نتیجه آن‌ها شانس بهتری برای تغییر دیدگاه‌های اکثریت خواهند داشت .

برخی محققان فراتر رفته‌اند و پیشنهاد کرده‌اند که این تنها ظاهر انعطاف‌پذیری و مصالحه نیست , بلکه انعطاف‌پذیری و مصالحه واقعی است .

این آزمایش براساس یک هیات‌منصفه ساختگی صورت گرفت که در آن سه گروه از شرکت کنندگان و یک متفق برای تصمیم‌گیری درباره میزان غرامت به قربانی یک سانحه اسکی اسکی تصمیم گرفتند . هنگامی که اقلیت سازگار ( حکومت کنفدراسیون ) تقاضای بسیار کمی کرد و از تغییر موضع خود امتناع کرد , بر اکثریت تاثیری نداشت . اما هنگامی که وی مصالحه کرد و به سمت اکثریت رفت , اکثریت نیز نظرشان را به خطر انداختند و تغییر عقیده دادند .

این آزمایش اهمیت سازگاری را مورد سوال قرار می‌دهد . موضع اقلیت تغییر کرد , سازگار نبود , و این تغییر بود که ظاهرا ً به تاثیر اقلیت منجر شد .

تشخیص هویت

افراد تمایل به هویت با افرادی دارند که مشابه خودشان هستند . برای مثال , مردان با مردان , آسیایی‌ها و نوجوانان شناسایی می‌شوند . ~~~ تحقیقات نشان می‌دهد که اگر اکثریت با اقلیت شناسایی شوند , بیشتر احتمال دارد دیدگاه‌های اقلیت را جدی بگیرند و دیدگاه‌های خود را در ارتباط با اقلیت اقلیت تغییر دهند .

منبع سایت روانشناسی ساده

  • ۹۷/۱۰/۱۵
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی