مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

مشاوره

با این حال , مهم‌ترین تفاوت بین یونگ و فروید , دیدگاه یونگ از ناخودآگاه جمعی است . این مهم‌ترین و بحث‌برانگیزترین سهم او در نظریه شخصیت است .

این یک سطح از ناخودآگاه مشترک با دیگر اعضای گونه‌های انسانی است که شامل خاطرات نهان از گذشته اجدادی و تکاملی ما هستند . شکل جهانی که در آن [ یک فرد ] به دنیا می‌آید , در او به عنوان یک تصویر مجازی , مادرزاد است . .

براساس یونگ , ذهن انسان دارای ویژگی‌های ذاتی " " نشانه‌گذاری " " در نتیجه تکامل است . این استعدادهای جهانی از گذشتگان ما سرچشمه می‌گیرند . ترس از تاریکی , یا مارها و عنکبوت‌ها می‌تواند نمونه باشد و جالب است که این ایده به تازگی در نظریه شرطی‌سازی تهیه‌شده احیا شده‌است .

با این حال , مهم‌تر از گرایش‌ها ایزوله , جنبه‌هایی از ناخودآگاه جمعی هستند که در زیر سیستم‌های مجزا شخصیت توسعه یافته‌اند . یونگ این خاطرات اجدادی و کهن الگوهای تصاویر را نام برد .

کهن الگوها

کهن الگوها , تصاویر و تفکراتی هستند که مفاهیم جهانی در فرهنگ‌های مختلف دارند که ممکن است خواب, ادبیات , هنر یا مذهب را نشان دهند .

یونگ بر این باور است که نمادهایی از فرهنگ‌های مختلف اغلب بسیار شبیه هم هستند , زیرا آن‌ها از الگوهای مشترک تمام نژاد بشر که بخشی از ناخودآگاه جمعی هستند , بیرون آمده‌اند .

برای جانگ , گذشته بدوی ما مبنای روان انسان , هدایت و تاثیرگذاری بر رفتار کنونی است . یونگ ادعا کرد که تعداد زیادی از کهن الگوها را شناسایی کرده‌است اما توجه ویژه‌ای به چهار نمونه دارد .

نقاب یا نقاب ) چهره بیرونی ما در جهان است . آن خود واقعی خود را پنهان می‌کند و یونگ آن را به عنوان الگوی " همنوایی " توصیف می‌کند . این چهره یا نقش عمومی است که شخص با دیگران به عنوان فردی که ما واقعا ً هستیم , نشان می‌دهد .

کهن الگو یکی دیگر از کهن الگوها است . " آنیما " تصویر آینه‌ای از رابطه جنسی ما است یعنی جنبه زنانه ناخودآگاه در مردان و تمایلات مردانه در زنان . هر جنس به واسطه قرن‌ها زندگی با هم نگرش و رفتار دیگری را نشان می‌دهد . روان زنان شامل جنبه‌های مردانه ( کهن الگوها ) و روان انسان شامل جنبه‌های زنانه ( کهن الگوی آنیما ) است .

بعدی سایه است . این جنبه حیوانی شخصیت ما ( مانند نهاد در فروید ) است . این منبع انرژی‌های مخرب و مخرب ما است . در راستای نظریه تکاملی , ممکن است کهن الگوهای یونگ نمایانگر استعدادها و استعدادها باشند که زمانی ارزش بقا داشتند .

سرانجام , نفس وجود دارد که حس وحدت را در تجربه فراهم می‌کند . برای جانگ , هدف نهایی هر فرد این است که به یک حالت تعادل ( مشابه با خودآگاهی ) دست یابد , و در این رابطه , یونگ ( مانند اریکسون ) در جهت گیری انسان‌گرایی بیشتر حرکت می‌کند .

او معتقد بود که بسیاری از مشکلات زندگی مدرن ناشی از جدایی تدریجی انسان از بنیان غریزی او است . " یکی از ابعاد این مساله دیدگاه‌های وی در مورد اهمیت آنیما و خصومت است .

یونگ استدلال می‌کند که این کهن الگوها محصولات تجربه جمعی مردان و زنانی هستند که با هم زندگی می‌کنند . با این حال , در تمدن مدرن غربی مردان از زندگی زنان و زنان خود از بیان تمایلات مردانه دلسرد می‌شوند . برای جانگ , نتیجه این بود که رشد کامل روان‌شناختی هر دو جنس تضعیف شده‌است .

در کنار هم با فرهنگ پدرسالاری حاکم در غرب , این امر منجر به کاهش ارزش ویژگی‌های زنانه شده‌است و غلبه شخصیت ( نقاب ) عدم صمیمیت را به شیوه‌ای از زندگی افزایش داده‌است که میلیون ‌ها نفر در زندگی روزمره خود بلامنازع هستند .

منبع سایت روانشناسی ساده

  • ۹۷/۱۰/۱۵
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی