مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

روانشناسیی

به جای تمیز کردن مراحل مربوط به سن و سال ( مانند Piaget ) ، حالت‌های نمایش یکپارچه هستند و فقط ترتیبی هستند که آن‌ها " به یکدیگر " ترجمه شوند .

enactive ( ۰ - ۱ سال )

این اولین بار به نظر می‌رسد . این شامل رمزگذاری اطلاعات براساس اطلاعات و ذخیره آن در حافظه ما است . برای مثال ، در شکل حرکت به عنوان یک حافظه ماهیچه ، یک کودک ممکن است عمل تکان دادن یک صدا را به یاد داشته باشد .

کودک رویداده‌ای گذشته را از طریق واکنش‌های موتور نشان می‌دهد ، به عنوان مثال ، یک نوزاد " a " را تکان می‌دهد که به تازگی حذف یا رها شده‌است ، انگار که حرکات آن‌ها انتظار می‌رود که صدای accustomed را تولید کنند . و این فقط محدود به کودکان نیست .

بسیاری از بزرگسالان می‌توانند وظایف مختلفی را انجام دهند ( تایپ ، دوختن یک پیراهن ، کار کردن یک چمن‌زنی ) که توصیف آن‌ها در شکل نمادین یا نمادین ( واژه ) دشوار است .

Iconic ( ۱ تا ۶ سال )

این جایی است که اطلاعات به صورت بصری در شکل تصاویر ذخیره می‌شوند ( تصویر ذهنی در چشم ذهن ) . برای برخی ، این آگاهی است ؛ دیگران می‌گویند که آن را تجربه نمی‌کنند . این مساله ممکن است توضیح دهد که چرا ، وقتی یک موضوع جدید را یاد می‌گیریم ، اغلب برای داشتن نمودارها و یا تصاویر برای همراه کردن اطلاعات شفاهی مفید است .

نمادین ( ۷ سال به بعد )

این پیشرفت در نهایت رشد می‌کند . این جایی است که اطلاعات به شکل یک کد یا نماد ، مثل زبان ذخیره می‌شوند . این the فرم نمایش است ، برای اعمال تصاویر & رابطه ثابتی را با آنچه نشان می‌دهد دارند . سگ یک نمایش نمادین از یک کلاس است .

نمادها در این امر انعطاف‌پذیر هستند که آن‌ها را می‌توان دستکاری ، دسته‌بندی ، دسته‌بندی کرد و غیره ، بنابراین کاربر با اعمال یا تصاویر محدود نمی‌شود . در مرحله سمبلیک ، دانش در درجه اول به عنوان کلمات ، نمادهای ریاضی و یا دیگر سیستم‌های علامت ذخیره می‌شود .

نظریه constructivist constructivist نشان می‌دهد که زمانی که با متریال جدید روبرو می‌شویم تا یک پیشرفت از enactive تا نمادین برای نمایش نمادین را دنبال کنیم ، این امر حتی برای learners بالغ نیز صادق است .

اثر Bruner's همچنین نشان می‌دهد که یاد گیرنده حتی یک سن بسیار جوان توانایی یادگیری هر چیز را تا زمانی که دستورالعمل به طور مناسب سازمان دهی شده باشد، در مقایسه با باورهای of و دیگر theorists stage .

اهمیت زبان

زبان برای توانایی بیشتر برای مقابله با مفاهیم انتزاعی مهم است . Bruner استدلال می‌کند که زبان می‌تواند محرک را کد کند و فرد را از محدودیت‌های معامله فقط با ظاهر آزاد کند ، تا یک شناخت پیچیده و پیچیده ‌تری ایجاد کند .

استفاده از کلمات می‌تواند به توسعه مفاهیم مطرح‌شده کمک کند و می‌تواند محدودیت‌های " اینجا & " را حذف کند. Bruner نوزاد را به عنوان یک حلال مساله فعال و فعال از بدو تولد ، با توانایی‌های ذهنی که اساسا ً شبیه به بزرگسالان بالغ است ، مورد بررسی قرار می‌دهد .

مفاهیم ضمنی آموزشی

برای Bruner ( ۱۹۶۱ ) هدف تحصیل انتقال دانش نیست ، بلکه به جای آن مهارت‌های حل مساله و مهارت‌های حل مساله را تسهیل می‌کند که می‌تواند به طیف وسیعی از موقعیت‌ها منتقل شود . به طور خاص ، آموزش باید تفکر نمادین در کودکان را توسعه دهد .

در سال ۱۹۶۰ متن آموزش و پرورش منتشر شد . مقدمه اصلی متن Bruner's این بود که دانش آموزان learners فعال هستند که دانش خود را می‌سازند .

Bruner ( ۱۹۶۰ ) با مفهوم آمادگی Piaget's مخالف بود . او استدلال می‌کند که مدارس زمان را برای تطبیق با پیچیدگی مطالب درسی به مرحله شناختی child's از توسعه تلف می‌کنند . این به این معنی است که دانش آموزان توسط معلمان عقب نگه‌داشته می‌شوند چون موضوعات خاصی درک می‌شوند و باید آموزش داده شوند وقتی که معلم بر این باور است که کودک به وضعیت مناسب بلوغ شناختی رسیده‌است .

Bruner ( ۱۹۶۰ ) دیدگاه متفاوتی اتخاذ می‌کند و بر این باور است که کودک ( هر سنی ) توانایی درک اطلاعات پیچیده را دارد : " ما با این فرضیه شروع می‌کنیم که هر موضوعی می‌تواند به طور موثر در برخی از مردم در هر مرحله از توسعه به طور موثر آموزش داده شود . پی . ۳۳

منبع سایت روانشناسی ساده

  • ۹۷/۱۰/۱۵
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی