نظرسنجیهای متعاقب ، که شامل سوالاتی در مورد رضایت زندگی و استرس درک شده بودند ، تا زمانی که دانش آموزان به بلوغ زودرس ( سنی ۲۱ تا ۲۳ سال ) رسیدند ، تکرار شدند .
حس هدف براساس پاسخ به اظهاراتی مانند " مسیری در زندگی من وجود دارد " ، " طرحهای من برای تطبیق آینده با علایق و ارزشهای واقعی من " ، " میدانم کدام مسیر را باید در زندگی ام دنبال کنم " و " زندگی من با مجموعهای از تعهدات روشن هدایت میشود ."
سوالات دیگری که بر رضایت از زندگی و استرس درک شده تمرکز داشتند : در ماه گذشته ، چه اغلب احساس میکنید که قادر به کنترل چیزهای مهم در زندگی خود نیستید ، به توانایی خود برای رسیدگی به مشکلات شخصی خود اعتماد دارید ، و یا اینکه مشکلات به حدی بالا رفتهاند که شما نمیتوانید بر آنها غلبه کنید ؟
هیل و همکارانش از این دادههای غنی برای پیوند دادن آنچه که کودکان به رابطه شان با والدین شان در مورد هدف در زندگی که شروع به ورود به بزرگسالی میکردند ، استفاده کردند . همکاران او عبارتند از جاشوا جکسون ، the و لوییس Rosenzweig استادیار علوم شخصیت در دانشگاه واشنگتن ؛ لی شولتز ، دانشجوی دکترای علوم روانی و روانشناسی در دانشگاه واشنگتن ؛ و جودی اندروز ، دانشمند ارشد موسسه تحقیقات ارگان در یوجین ، Ore .
شولتز گفت : " یک بدنه رو به رشد ادبیات نشان میدهد که داشتن حس هدف به وضوح چیزی فراتر از رضایت از زندگی شما است و یا احساس استرس نمیکند . با طرح ما ، ما توانستیم این نتایج را از هم جدا کنیم و رابطه مستقیمی میان تعارض والدین و حس هدف ببینیم ."
شولتز رشد تفاوتهای فردی مانند صفات شخصیتی و علایق شغلی در طول عمر را مورد مطالعه قرار داد . او به طور خاص به این موضوع علاقهمند است که چگونه افراد این تفاوتها را در زندگی روزمره خود هدایت میکنند ، چگونه آنها را در محیطی انتخاب میکنند که متناسب با آنها است ، و چه پیامدهایی برای سازگاری با محیط بهتر ممکن است برای انواع نتایج زندگی داشته باشد .
شولتز گفت : " در این مطالعه ، ما توانستیم به عوامل رابطه والدین - کودک نگاه کنیم ، مانند این که والدین و فرزندان چگونه درگیری را تجربه میکنند . اما برای محققان مهم است که درک کنند، به طور خاص ، والدین چطور ارزش یک زندگی هدفمند را نشان میدهند ؟ آنها چگونه به کودکان در تعریف و پیگیری مسیرهای هدفمند خود کمک میکنند ؟ درک محتوای آن گفتگوها میتواند به ما کمک کند تا درک کنیم که چگونه مکالمات به کودکان در زندگی ما اهمیت میدهند ."
میوه و سبزیجات ممکن است برای سلامت ذهنی و نیز سلامت فیزیکی مهم باشند
با توجه به مطالعه جدید ، مصرف میوه و سبزیجات بیشتری میتواند سلامت ذهنی شما را بهبود بخشد .
تاریخ :
۵ فوریه ۲۰۱۹
مبدا :
دانشگاه لیدز
خلاصه :
محققان دادهها را از بیش از ۴۰، ۰۰۰ نفر در انگلستان تجزیه و تحلیل کردهاند و دریافتند که تغییرات در مصرف میوه و سبزیجات با تغییرات در رفاه ذهنی همبسته هستند .
یکی از ویژگیهای کلیدی این کار این است که مطالعه قادر به پیروی از همان افراد در طول زمان است .
این مطالعه همچنین برای عوامل دیگری که ممکن است بر سلامت روانی ، مانند سن ، تحصیلات ، وضعیت تاهل ، وضعیت اشتغال ، زندگی و سلامت و نیز مصرف غذاهایی مانند نان یا محصولات لبنی تاثیر بگذارد ، کنترل میشود .
این تحقیق نشان داد که ارتباط مثبتی بین مقدار میوه و سبزیجات مصرفشده و سلامت ذهنی گزارش شدهاست .
به طور خاص ، یافتهها نشان میدهند که خوردن تنها یک بخش اضافی از میوه و سبزیجات یک روز میتواند اثر مشابهی بر سلامت روانی داشته باشد - در حدود ۸ روز بیشتر در طول یک ماه ( حداقل ۱۰ دقیقه در یک زمان ) .
دکتر Neel Ocean از دانشگاه لیدز که مولف این مطالعه با دکتر پیتر Howley ( دانشگاه لیدز ) و دکتر جاناتان Ensor ( دانشگاه یورک ) است ، گفت : " It's به خوبی تاسیس شد که خوردن میوه و سبزیجات میتواند به نفع سلامتی جسمانی باشد .
منبع سایت علم روز
- ۹۷/۱۱/۱۸