این کارگاه از مرحلهای صدایی استفاده کرد که به دانش آموزان اجازه میداد تا " احساس لرزش " از راکت ، ستارهها ، کهکشانها ، supernovae ، و حتی بقایای انفجار بزرگ را حس کنند . اعضای تیم متریال خود را علنی کرده و تجربیات خود را برای کمک به معلمان و سایر مربیان در سراسر جهان برای تعامل مشابه با جامعه ناشنوایان در فعالیتهای رشتههای پایه ، تهیه کردهاند .
از سال ۲۰۱۵ ، گیلیان ویلسون ، نایبرئیس ارشد تحقیقات و توسعه اقتصادی و استاد علوم فیزیک و ستارهشناسی در UCR ، و ماریو De ، مدیر سیستم ملی محققان مکزیک و یک دانشجوی دوره دکترا در UCR ، پروژههای توسعه ستارهشناسی ، کارگاه traveling ، پروژههای تحقیقاتی میان رشتهای ، تحویل دهندگان دوره لیسانس را توسعه دادهاند - - که ۴۰۰۰۰ نفر را تحتتاثیر قرار دادهاست .
آنها پیش از این با CSDR معلم کار کردهاند و از زبان اشاره آمریکایی و یا ASL ، در رویدادهای عمومی ستارهشناسی ، اطمینان حاصل کردهاند ، اما هرگز یک فعالیت مورد هدف برای جامعه ناشنوا را توسعه نداده اند .
حدود ۳۶۰ میلیون نفر در سراسر جهان از فقدان شنوایی رنج میبرند . در ایالاتمتحده ، حدود ۱۱ میلیون شهروند از نظر عملکردی ناشنوا و یا گزارش مشکل را گزارش میکنند . شهر ریورساید شامل تمرکز زیادی از دانش آموزان ناشنوا است زیرا خانه to تنها مدرسه عمومی ناشنوا در کالیفرنیای جنوبی است .
پروفسور لیو - گفت : " طراحان آموزش رشتههای غیر رسمی و فعالیتهای کمکرسانی عمومی اغلب افراد را با فقدان شنوایی مورد غفلت قرار میدهند . ما از داستانسرایی ، ویدئو ، و تصاویر در کارگاه برای آوردن معانی به صداهای جهان استفاده کردیم - که همه آنها برای یک تجربه بسیار جذاب برای دانش آموزان ساخته شدهبودند ."
ویلسون گفت : " دانش آموزان به روشنی این تجربه را دوست داشتند .
پروفسور وینکلر و ویلسون چندین بار این کارگاه را به مدت سه روز در CSDR برگزار کردند و با استفاده از بازخورد استادان و دانش آموزان تنها برای انتقال بهتر مفاهیم علمی ، بلکه برای بهبود تجربه دانش آموزان استفاده کردند . سخنرانی آنها دانشجویان را در یک سفر کیهانی گرفت : سفر دانشجویان " از زمین "، جایی که طوفانهای تندری به سوی خورشید در حال حرکت بودند ، جایی که طوفان خورشیدی را تجربه کردند . این سفر به مشتری ادامه یافت و از حلقههای زحل عبور کرد و به ستارگان آلفا قنطورس A و B ادامه داد . دانش آموزان از کهکشان ابر ماژلانی بزرگ گذشتند و با انفجار ابر نو مواجه شدند . سفر با مواجهه با پسزمینه کیهانی کیهانی به پایان رسید ، تشعشعات باقیمانده از بیگ بنگ . تغییرات دما در این تابش sonified بود تا به دانش آموزان اجازه دهند تا آنها را به عنوان ارتعاشات تجربه کنند .
پروفسور لیو وینکلر گفت : " افراد ناشنوا نسبت به افرادی که در حال طراحی کارگاه هستند حس لامسه بیشتری نسبت به افراد شنوایی دارند . دانش آموزان بر روی زمین چوبی ویژهای نشستهاند و با یک صفحه تلویزیون روبرو هستند . هنگامی که صداها پخش میشود ، آنها توسط سیستم صدا به عنوان ارتعاشات منتقلشده به درون زمین منتقل میشوند . در این میان ویدیوها و تصاویری که اطلاعات را فراهم میکنند بر روی صفحه نمایش داده میشوند . ما داستان را میگوییم و مفسر آنچه که در زبان اشاره آمریکایی میگوییم را امضا میکنیم ."
این کارگاه راه جدیدی را برای برقراری ارتباط با پدیدههای کیهانی ، مرتبط با صدا ، به جامعه ناشنوا ، باز میکند و در را برای توسعه بیشتر در توسعه عمومی با استفاده از ارتعاشات برای درگیر کردن و تحریک دانشجویان باز میکند .
منبع سایت علم روز
- ۹۷/۱۱/۱۸