مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

مشاور

ده نکته برای مشاورین مرکزی

تعیین مرزه‌ای مشخص

برای مثال , چه زمانی و چه مدت می‌خواهید جلسه به پایان برسد . همچنین ممکن است بخواهید موضوعات خاصی از مکالمه را رد کنید .

بهتر است مشتری بداند

مشتری متخصص مشکلات خود است . بهتر است به مشتری اجازه دهید توضیح دهد که چه چیزی اشتباه است . نمی‌خواهم به آن‌ها بگویم که مشکل آن‌ها چیست و چگونه باید آن را حل کنند .

به عنوان تخته پرش عمل می‌کند

یک تکنیک مفید این است که به دقت به آنچه که مشتری می‌گوید گوش دهید و سپس سعی کنید برای او توضیح دهید . این تنها به شما کمک می‌کند نقطه‌نظر مشتری را روشن کنید , بلکه می‌تواند به مشتری کمک کند احساسات خود را بهتر درک کرده و به دنبال راهی سازنده به جلو باشد .

نمی‌توان قضاوت کرد

برخی مشتریان ممکن است احساس کنند که مشکلات شخصی آن‌ها به این معنی است که آن‌ها از " ایده‌آل " فاصله می‌گیرند . آن‌ها ممکن است احساس اطمینان کنند که برای فردی که آن‌ها هستند پذیرفته شوند و با رد و مخالفت مواجه نشوند .

تصمیم‌گیری برای آن‌ها

به یاد داشته باشید که نصیحت یک هدیه خطرناک است . همچنین برخی از مشتریان نمی‌خواهند مسئولیت تصمیم‌گیری خود را بر عهده بگیرند . آن‌ها ممکن است به یاد داشته باشند که هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند یا باید برای آن‌ها انتخاب شود . البته هنوز هم می‌توانید به آن‌ها در کشف پیامدهای گزینه‌های باز به آن‌ها کمک کنید .

روی چیزهایی که واقعا ً می‌گویند تمرکز کنید

گاهی اوقات در ابتدا واضح نیست . اغلب یک مشتری به شما نخواهد گفت آنچه واقعا ً او را آزار می‌دهد تا زمانی که مطمئن از شما باشد . دقت کنید - مشکلی که در ابتدا ارائه می‌کنید ممکن است مشکل واقعی نباشد .

صادق باشید

اگر شما به راحتی خودتان را در نقش رسمی خود معرفی کنید , بعید است که مشتری جزئیات شخصی خود را در مورد خودشان نشان دهد . این ممکن است به معنای افشای چیزها در مورد خودتان باشد, نه لزوما ً حقایق , بلکه احساسات نیز . از انجام این کار نترسید , به یاد داشته باشید که به هیچ وجه نباید چیزی را که نمی‌خواهید , افشا کنید .

ستیزه جویان احساسات منفی را می‌پذیرند

برخی از مشتریان ممکن است احساسات منفی در مورد خودشان , خانواده یا حتی شما داشته باشند . سعی کنید بدون ارتکاب جرم از طریق پرخاش کار کنید , اما سو استفاده شخصی نکنید .

به یاد داشته باشید که چگونه صحبت می‌کنید

امکان دارد با تون صدای شما خیلی چیزها را نقل کنم . اغلب به کندی سرعت مکالمه کمک می‌کند . مکث کوتاهی که مشتری ( و شما ) برای تامل در جهت جلسه وقت دارید نیز می‌تواند مفید باشد .

شاید بهترین فرد برای کمک نباشم .

شناخت خود و محدودیت‌های خودتان می‌تواند به اندازه درک دیدگاه مشتری مهم باشد . هیچ مشاور مرکزی همیشه موفق نمی‌شود . بعضی اوقات شما می‌توانید کمک کنید اما هرگز نخواهید فهمید . به یاد داشته باشید که هدف یک جلسه مشاوره ایجاد احساس خوب در مورد خودتان نیست .

بررسی یادگیری

جو یس یک معلم موفق است و همکارانش او را دوست دارند . اما جو یس همیشه رویای یک رقاص رقص را داشت . او بیشتر اوقات فراغت خود را با شریک خود سپری می‌کند . جویس در نظر دارد آموزش را ترک کند و به یک رقاص حرفه‌ای تبدیل شود.

همکاران او طرح‌های او را " مضحک " و پدر و مادرش توصیف کرده‌اند که از اینکه دختر آن‌ها یک معلم است , به جو یس گفته‌است که اگر او تدریس را ترک نکند , دوباره با او صحبت نخواهند کرد . جو یس کم‌کم ناراحت و ناراحت می‌شود .

اشاره به ویژگی‌های روان‌شناسی انسان‌گرایی توضیح می‌دهد که وضعیت جو یس چگونه ممکن است بر رشد شخصی او تاثیر بگذارد . [ مارک مارکز ]

منبع سایت روانشناسی ساده

  • ۹۷/۱۰/۱۶
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی