مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

درمانگری

اصطلاحات

باید حداقل اصطلاحات فنی وجود داشته باشد . سوالات باید ساده باشند و به راحتی درک شوند .

زبان پرسشنامه باید متناسب با واژگان گروهی از افراد مورد مطالعه باشد . از اظهاراتی که به همان روش توسط اعضای گروه‌های جمعیتی مختلف جمعیت مورد توجه قرار می‌گیرند استفاده کنید .

به عنوان مثال ، محقق باید زبان سوالات را تغییر دهد تا سابقه اجتماعی پاسخ دهندگان در سطح اجتماعی / آموزشی / اجتماعی / نژاد و غیره را تطبیق دهد .

ارائه

دقت کنید که به نظر حرفه‌ای بیاید ، شامل دستورالعمل‌های روشن و مختصر باشد . اگر از طریق پست ارسال شود مطمئن شوید که پاکت حاوی " پست junk " نیست .

موضوعات اخلاقی

محقق باید اطمینان حاصل کند که اطلاعات ارائه‌شده توسط پاسخ‌دهنده ، محرمانه نگه‌داشته می‌شود ، به عنوان مثال ، نام ، آدرس و غیره .

این به این معنی است که پرسشنامه برای تحقیق در مورد موضوعات حساسی که پاسخ دهندگان در زمانی که قابل‌شناسایی نیستند صادق است ، خوب هستند . نگاه داشتن پرسش نامه همچنین باید احتمال آسیب روانی ، مانند شرمندگی ، را کاهش دهد .

شرکت کنندگان باید قبل از تکمیل پرسشنامه رضایت آگاهانه ارائه کنند ، و باید آگاه باشند که آن‌ها حق دارند اطلاعات خود را در هر زمانی در طول مطالعه / مطالعه برداشت کنند .

مشکلات with پستی :

این داده‌ها ممکن است معتبر نباشند ( به عنوان مثال ، صادق ) ، همانطور که نمی‌توانیم مطمین شویم که شخص مناسب واقعا ً پرسشنامه پستی را تکمیل کرده‌است .

همچنین ، پرسشنامه‌های قانونی ممکن است نماینده جمعیتی نباشند که در حال تحصیل هستند ؟

این به این دلیل است که برخی از پرسشنامه‌ها ممکن است در پست کاهش اندازه نمونه گم شوند .

ممکن است پرسشنامه توسط فردی تکمیل شود که عضوی از جمعیت تحقیق نباشد .

افرادی که دیدگاه‌های قوی در مورد موضوع پرسشنامه دارند ، بیشتر از آن‌هایی که علاقه‌ای به آن ندارند ، آن را تکمیل می‌کنند .

فواید یک مطالعه آزمایشی

مطالعه آزمایشی یک مطالعه موردی / مقیاس کوچک است که پیش از مطالعه اصلی انجام شد . این کار به پژوهشگر اجازه می‌دهد تا مطالعه را با چند شرکت‌کننده انجام دهد تا تنظیمات قبل از مطالعه اصلی انجام شود ، بنابراین صرفه‌جویی در زمان و پول .

انجام یک مطالعه آزمایشی پرسشنامه به دلایل زیر مهم است :

بررسی کنید که پاسخ دهندگان واژگان مورد استفاده در پرسشنامه را درک می‌کنند .

بررسی کنید که سوالات احساسی به این دلیل مورد استفاده قرار نگرفته اند که باعث می‌شوند مردم تدافعی بگیرند و پاسخ‌های خود را به تعویق بیاندازند .

بررسی کنید که سوالات مهم مورد استفاده قرار نگرفته اند زیرا می‌توانند پاسخ respondent's را جانبداری کنند.

اطمینان حاصل کنید که پرسشنامه می‌تواند در یک چارچوب زمانی مناسب تکمیل شود ( به عنوان مثال ، مدت‌زمان زیادی نیست ) .

مقیاس لیکرت

انواع مختلفی از مقیاس‌های درجه‌بندی برای اندازه‌گیری نگرش‌ها به طور مستقیم توسعه‌یافته اند ( یعنی فرد می‌داند نگرش آن‌ها مورد مطالعه قرار گرفته‌است ) . The مورد استفاده ، مقیاس لیکرت است .

لی کرت ( ۱۹۳۲ ) اصول سنجش نگرش‌ها را با درخواست از مردم برای پاسخ به مجموعه‌ای از بیانیه‌ها در مورد یک موضوع ، از نظر میزان سازگاری آن‌ها با آن‌ها ، و به همین ترتیب به مولفه‌های شناختی و عاطفی نگرش‌های مرتبط دانست .

مقیاس‌های نوع لیکرت یا مقیاس‌های فرکانسی از قالب‌های پاسخ انتخاب ثابت استفاده می‌کنند و برای اندازه‌گیری نگرش‌ها یا نظرات طراحی شده‌اند ( بولینگ ، ۱۹۹۷ ؛ برنز ، & گروو ، ۱۹۹۷ ) . این مقیاس‌های ترتیبی سطوح توافقی / عدم توافق را اندازه می‌گیرند .

یک مقیاس لیکرت از نوع لیکرت فرض می‌کند که قدرت / شدت تجربه خطی است ، به عنوان مثال در یک زنجیره از شدت توافق به شدت موافق ، و این فرض را می‌کند که رویکردها را می‌توان اندازه‌گیری کرد . پاسخ دهندگان ممکن است به یک انتخاب از پنج تا هفت یا حتی نه پاسخ پیش از کدگذاری با نقطه خنثی پیشنهاد داده شوند که نه موافق هستند و نه مخالف .

منبع سایت روانشناسی ساده

  • ۹۷/۱۰/۱۶
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی