مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

  • ۰
  • ۰

درمان

راجرز ( ۱۹۵۹ ) رویکرد درمانی خود - محور یا درمان - محور را به دلیل تمرکز بر دیدگاه ذهنی فرد از جهان ، نام برد .

Rogers به همه به عنوان " فرد بالقوه صلاحیت دار " نگاه می‌کرد که می‌توانست به شدت از روش درمان خود بهره‌مند شود. هدف از درمان humanistic (راجر " ) ، افزایش احساسات شخصی فرد به ارزش خود ، کاهش سطح of بین فرد ایده‌آل و حقیقی و کمک به فرد برای تبدیل شدن به یک فرد کاملا ً کارآمد است .

شرایط اصلی

درمان مبتنیبر مشتری براساس سه اصل اساسی عمل می‌کند که نگرش درمانگر نسبت به مشتری را نشان می‌دهد :

درمانگر با مشتری هم متجانس است .

درمانگر با توجه مثبت بی‌قید و شرط به مشتری کمک می‌کند .

درمانگر درک همدلی با مشتری را نشان می‌دهد .

مشاوره در مشاوره

congruence همچنین اصالت نام دارد . به گفته Rogers ، congruence مهم‌ترین ویژگی در مشاوره است . این به این معنی است که برخلاف درمانگر psychodynamic که به طور کلی یک صفحه خالی را نگه می‌دارد و ماهیت خود را در درمان نشان می‌دهد ، the مشتاق است که به مشتری اجازه دهد آن‌ها را آنطور که هستند تجربه کند .

درمانگر فاقد نما ( مانند روان‌کاوی ) نیست ، یعنی تجربه درونی و بیرونی آن یکی است . به طور خلاصه ، درمانگر معتبر است .

Unconditional Regard مثبت

شرط اصلی بعدی شرط مثبت بی‌قید و شرط است . Rogers بر این باور است که برای رشد افراد و برآورده کردن پتانسیل آن‌ها ، مهم است که آن‌ها به اندازه خود آن‌ها ارزش داشته باشند .

این به the عمیق و صادقانه برای مشتری اشاره دارد . درمانگر ممکن است برخی از اقدامات client's را تایید نکند ، اما درمانگر با مشتری موافق است . به طور خلاصه ، مشاور نیازمند نگرشی است که " من شما را همان طور که هستید قبول خواهم کرد " مشاور محور به این ترتیب مراقب است که همیشه نگرش مثبتی نسبت به مشتری داشته باشد، حتی اگر از اقدامات client's بیزار باشد .

همدلی

همدلی یعنی توانایی درک آنچه که مشتری احساس می‌کند . این به توانایی therapist's برای درک دقیق و دقیق [ اما نه همدردی ] تجربه و احساسات در اینجا - و - - اشاره می‌کند .

بخش مهمی از وظیفه مشاور مبتنی بر فرد این است که دقیقا ً همان چیزی را که مشتری احساس می‌کند ، دنبال کند و با آن‌ها ارتباط برقرار کند تا درمانگر متوجه شود که آن‌ها چه احساسی دارند .

به گفته Rogers ( ۱۹۷۵ ) ، درک همدلانه دقیق به شرح زیر است :

اگر واقعا ً برای راهی که زندگی به وسیله شخص دیگری تجربه می‌شود باز باشم … اگر بتوانم دنیای او را در اختیار خودم قرار دهم، پس ریسک خواهم کرد که زندگی را در راه او ببینم … و خودم را تغییر دهم ، و همه ما در برابر تغییر مقاومت می‌کنیم . از آنجایی که همه ما در برابر تغییر مقاومت می‌کنیم ، تمایل داریم که دنیای دیگر را نه تنها در شرایط خود ، نه در موقعیت او ، ببینیم . سپس آن را تحلیل و ارزیابی می‌کنیم . ما دنیای آن‌ها را درک نمی‌کنیم . اما ، زمانی که درمانگر متوجه می‌شود که چگونه واقعا ً احساس می‌کند در دنیای دیگری قرار دارد ، بدون نیاز به تجزیه و تحلیل یا داوری آن ، پس درمانگر و مشتری می‌توانند واقعا ً در این شرایط شکوفه دهند و رشد کنند .

نتیجه‌گیری

از آنجا که مشاور مبتنی بر فرد تاکید زیادی بر اصالت و هدایت بودن توسط مشتری دارد ، آن‌ها تاکید یکسانی بر مرزه‌ای زمان و تکنیک به عنوان درمانگر درمانگر قرار نمی‌دهند . اگر آن‌ها آن را مناسب می‌دانستند ، مشاور یک فرد ممکن است به طور قابل‌توجهی از تکنیک‌های مشاوره اصیل واگرا شود .

همانطور که Mearns و تورن ( ۱۹۸۸ ) اشاره می‌کنند ، ما نمی‌توانیم مشاوره فرد محور را به تنهایی درک کنیم . مشاور شخصی دیدگاه بسیار مثبت و خوش بینانه ای نسبت به طبیعت انسان دارد .

این فلسفه که مردم اساسا ً خوب هستند ، و در نهایت فرد می‌داند که دقیقا ً چه چیزی برای آن‌ها مناسب است ، جز اصلی یک درمان موفق در مرکز درمانی به عنوان " همه دوست داشتن " است .

منبع سایت روانشناسی ساده

  • ۹۷/۱۰/۱۶
  • فهیمه فهیمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی